Mommybloggerstopic #2

Als ex-lotgenoot begrijp ik je gevoelens een beetje.

Maar ik denk dat het inderdaad niet te vergelijken is. Beide situaties zijn verdrietig en kunnen en mogen naast elkaar bestaan. Verdriet is ook niet af te meten op een weegschaal.
Jouw situatie is bijzonder verdrietig maar die van haar ook, ongeacht of ze al kinderen heeft.

Het klinkt in ieder geval alsof het bij jou heel diep zit en heel pijnlijk is en dan kan het lastig zijn om nog iets anders dan je eigen verdriet te zien. Althans, zo heb ik het destijds ervaren. Ik was echt wanhopig van verdriet.
Ik heb me toen vooral steeds afgevraagd of ik zou willen ruilen met de ander, en dat was zeker niet het geval.

Ik hoop dat jouw wens snel in vervulling mag gaan en wens je veel sterkte met je traject.

46 likes

Aw deze heb ik idd eerder van je gelezen, en vind dat heel mooi! :two_hearts:

8 likes

@LoLLeKeN ik kan mij heel goed voorstellen dat dit voor jou ook een hele gekke tijd is en ik wil je heel veel sterkte toewensen en ik hoop dat jullie wens snel in vervulling mag gaan.

@anon12348926, bedankt.

Verder ga ik er niet meer op reageren, deze discussie heeft geen enkele zin. Ik heb gezegd wat ik wou zeggen en verder brengt het alleen maar meer verdriet.

Ik vind Elise super leuk maar ik kan er gewoon niet over uit dat er over 30 jaar een volwassen man is die zichzelf voor moet stellen als ‘Wolf’.

46 likes

Jaa! Maar dat heb ik bij de helft van de namen in de top 50?
Ik zie met veel namen niet voor me dat er een half kalende man van 50, zich voorstelt en zegt: “welkom! Wolf, CEO van dit bedrijf.”

Maar misschien is dat ook omdat er op dit moment geen of weinig mannen zijn van 50 die zo heten, dus is het dan wel weer normaal?

Want andersom kan ik me niet echt voorstellen dat iemand een baby krijgt en die Gerard noemt. Een baby met de naam Gerard past ook weer niet (in mijn hoofd dan hè!!).
En weer wel bij een man van 50…

42 likes

:rofl::rofl::rofl::rofl:

Ik heet dan als baby én man van 50 liever Wolf dan Gerard

36 likes

Ik denk dat wolf inmiddels redelijk ingeburgerd is qua naam, maar ik zou er never nooit voor kiezen.

Wat te denken van alle vlinders, bloemetjes, lentes, splinters… Nah. Wij hadden (en hebben, want we moeten weer op zoek naar een naam) als criteria dat onze kinderen later zonder gêne moeten kunnen solliciteren.

Maar ja, smaken verschillen :grin:

8 likes

ik heb dat met de naam Leon, een heel populaire naam in mijn omgeving voor baby’s.
Maar ook die van de oude knoestige altijd hardwerkende, ietwat norse, maar in se wel hele lieve oude buurman van mijn ouders.

In het begin vond ik het heel moeilijk om dat tegen een lief poezelig baby’tje op zo’n sussende manier te zeggen. Maar ondertussen is dat helemaal gekeerd en zie ik een peuter voor mij als mijn vader dingen zegt zoals “Leon heeft de heg nog eens gesnoeid”.

13 likes

De kans dat je kind, die nu nog heel.jong is, later thuis komt met een vriendje of vriendinnetje met een bijzondere naam wordt ook steeds groter trouwens :sunglasses:

Hè Gerard, wie is dat?
Hè mam, dit is m’n nieuwe vriendin: Lala Lovie!

Gouden combinatie :grin:

72 likes

Ja precies! Maar dat is omdat er nu heen baby’s worden geboren met die naam haha.

En over 50jaar zijn al die Top 50 namen zo normaal dat we dat weer normaal(er) vinden denk ik ofzo :joy:

1 like

Ik ken een man van 30 die zichzelf voorstelt als Wolf. Komt wel van Wolfram, dus dan snap ik dat je jezelf een iets leukere maar ongebruikelijke naam aanmeet.

3 likes

Ah kinderen worden vanzelf volwassenen en die naam groeit met ze mee. Ik ben ook nog nooit een volwassene met een naam tegengekomen waarvan ik dacht, ah dat is meer een schattige peuternaam. Wat een prachtige tuin hebben Elise en Wouter trouwens, damn, die stories met dat avondlicht :heart_eyes:

5 likes

Dan vind ik Wolf nog meevallen…

Wat denk je dat je als 30 jarige jezelf voor moet stellen als Lala Lovie

En de namen die niet passen bij baby’s, je went er aan. Ik werk op een babygroep in een buurt waar ze dol zijn op “ouderwetse” namen en je kan een kind prima sussen zo, haha

5 likes

Over 40 jaar komt een vers afgestudeerde op een sollicitatie “hoi, nou, ik ben Laura” en dan denken de managers aan de andere kant van de tafel die “Storm”, “Wolf” en “Raaf” heten, “hè wat een ouderwetse naam!”

37 likes

Ik had van de week CNN op de achtergrond aanstaan tijdens het koken en een vd grote namen daar is dus (blijkbaar) Wolf Blitzer haha! Ik zat wel even met mijn ogen te knipperen van die ongebruikelijke naam.

Het was een reportage over de huidige situatie en dat ging natuurlijk ook met steeds de naam vd ander herhalen tijdens het item:
“Dus Kelly, hoe is het nou daar blabla”
“Nou Wolf, dat zal ik je vertellen zus en zo”

150907173821-wolf-sitroom-new-look-tsr-large-169

3 likes

“Aaah stil maar Geertruida!”

3 likes

Don’t dead open inside https://www.reddit.com/r/dontdeadopeninside/

11 likes

Haha ja ik moest ook even twee keer kijken! Dit was het eerste plaatje op Google met ook z’n naam en niet alleen prominent zijn hoofd haha

@Nefertiti oohhh die draad doorkijken wordt mijn vermaak vanmiddag denk ik!

1 like