Mommybloggerstopic #2

Haha ik koop bijna niks en heb een inloopkast. Ik houd er gewoon van dat alles netjes en overzichtelijk hangt/ligt en mijn schoenen en tassen veilig liggen voor de katten :smile:

3 likes

Ik kreeg toch echt een stuk meer… Nu ben ik wellicht een stuk ouder, maar zo’n enorm verschil zou dat niet moeten maken. Dus vreemd :woman_shrugging:t3:

Je krijgt het minimum loon. Dus het is niet zo mega veel he! Maar ik krijt nog wel wat terug qua belasting teruggave denk dat daar mee te maken heeft.
Ik denk niet dat het qua leeftijd veel uit maakt (ben 29)

1 like

Ik gok dat je dan inderdaad nog wat terug gaat krijgen via je IB aangifte, want als je maar 1000 netto overhield denk ik dat er veel te veel loonheffing is ingehouden!

Ik kreeg uiteindelijk 1200€ netto (1600 bruto). En nog een keer 8% vakantiegeld. :tipping_hand_woman:t2:

Edit: was toen 24. Maar minimum loon is boven de 21 gelijk dacht ik :blush:

1 like

Toch niet zo’n geweldig paradijs zoals geschetst werd door de vader.

2 likes

Nee, dat was een grapje :wink:

Als je zin hebt om je te ergeren aan slechte blogs moet je ‘mama.plaats’ lezen. Heerlijk slecht allemaal :smirk:

2 likes

Ik weet het eigenlijk niet, kwam er via via op. Dan is het misschien wel anders maar er staan best wat bijzondere verhalen op. En op instagram een zielige foto van een kindje met zo’n mondkapje. Waarom deel je dat denk ik dan.

Edit: over waarom deel je dat geldt voor ongeveer alle mommyblogs :sweat_smile:

Zou dat niet anders zijn geweest als je een arbeidsongeschiktheidsverzekering had?

Jazeker. Ik ben ook ZZP’er en net weer begonnen met werken na mijn zwangerschapsverlof. Ik heb een AOV en kreeg ook de uitkering van het UWV, ben daardoor financieel niks tekort gekomen tijdens mijn verlof!

Michelle Bollen geeft aan niet meer te gaan weekendploggen, onder andere omdat het te veel van hetzelfde is. Lijkt me een goed plan, ik kan haar weekenden volgens mij wel dromen inmiddels.

3 likes

Pff. Hoe verpak je en Brabant.ia spon?
Snufje dreumes. Korreltje eetstoornis. Scheutje andere psychische problematiek. Drie maal roeren met de klok mee en een geposeerde foto. Tada.

IVVJ.

29 likes

59 likes

Ik snap het laatste deel niet, Maik betekent ook 11? Of vertelt ze er random dat deel over 11 bij en staat dat los van de naam?

2 likes

Oh ja hele specifieke en unieke link, hoe kan ik hem gemist hebben :’)

OMG 11 L1kes!

65 likes

Ik ben best onder de indruk dat blijkbaar in de gaten gehouden wordt hoe lang de navelstreng klopt na een geboorte. Of is dit heeel erg vanzelfsprekend?

7 likes

Ja ligt dat ding dan te twitchen op de snijtafel als een soort koploze slang?

Hoe meer ik van zwangerschap en geboortes lees denk ik nee ik sla over

39 likes

Ik begrijp hieruit dat jij geen getallen doorkreeg tijdens de zwangerschap?

Wat een gemis :sleepy:

11 likes