Tips, ervaringen & aanraders #2

Ja ik bof enorm! Had verwacht dat hij er ook mee gestopt was al, in de kerstvakantie deed hij het opeens niet meer en toen tot maart nog maar een uurtje. Laatste keer genieten van een fase haha

Hij vind speeltuinen nu (gelukkig, want ook heel druk hier) niet zoveel aan en vind het leuker om bij bomen te kijken of hij ergens een kabouterhuisje ziet (een gat) en daar willekeurige bloemen in te proppen zodat ze te eten hebben. Dus die vermaakt zich goed met alleen een (voor mij soms haha) saaie wandeling, tikt weer lekker wat uurtjes weg en mensen zijn goed te ontwijken wel waar we wonen.

2 likes

Wij hebben het bij bijv de eerste verjaardag op de uitnodiging gezet: ‘liefst houten speelgoed’.
Als mensen vroegen wat de wensen waren voor bijv kraamcadeautjes dan legden we ook uit dat we graag houten speelgoed wilde of anders praktische dingen. Sommige mensen vonden het wel lastig, mijn oom en tante zie ik bijv amper en die hebben O een plastic auto op batterijen gegeven. Dat auto’tje heeft 1 keer aangestaan maar hij was er bang van dus die is naar een ander kindje gegaan.
Kraamcadeaus zijn vaak kleertjes, boekjes of prulletjes, daarbij hebben we eigenlijk niet 1x speelgoed gekregen waar we niet achter staan. Wel spuuglelijke kleertjes😂
Met verjaardagen vind ik het soms wel lastiger maar inmiddels weet iedereen onze wensen wel. Ik maak wel altijd een lijstje online. Als mensen dan vragen wat de wensen zijn stuur ik die lijst door en hebben ze een idee wat ze kunnen geven. Of ik tip winkels (dille en kamille heeft bijv heel leuk speelgoed maar in grote steden zijn tegenwoordig ook vaak speelgoed winkels te vinden met houten speelgoed). In het dorp verderop zat eerst een antroposofische speelgoedwinkel waar je kind ook een mandje kon vullen waar dan iets uit gekocht kon worden. Helaas is die winkel sinds maart gestopt maar misschien zijn er ook zulke opties bij jullie in de buurt? Als je evt tips wil voor leuke online speelgoedwinkels dan kan ik wel een overzichtje maken? Ik bestel niet vaak maar neus wel graag online, zeker nu we zoveel thuis zitten hahaha :see_no_evil:

1 like

Hier staat er iets over :slight_smile:

3 likes

Ik zal binnenkort de borstvoeding afbouwen. Heb toch wel vrij veel overschot ingevroren, maar geef ik dit beter eerst volledig uit en dan starten met kunstvoeding of nog eenmaal per dag borstvoeding (uit flesje dan wel) zodat ik dit nog lang kan doorgeven. Wat zouden jullie doen ?

Ah klinkt idd wel als een goede reden. Ik dacht gewoon om langer te geven om misschien de kans op allergieën te verminderen maar weet niet of dit klopt of zelfs een invloed zou kunnen hebben.

Ik quote even mezelf uit het mommybloggers topic:

@mores mijn favoriete webshops voor houten/duurzaam speelgoed:

• regenboogschaap.nl
  • villahoera.nl
  • gingerfairy.nl
  • juffrouwpollewop.nl
  • littleshoparoundthecorner.nl

Als je echt leuk contact en goed advies wil raad ik zeker juffrouwpollewop aan! Is een winkel uit Dordrecht en ze nemen zowel in de winkel als online echt alle tijd om je vragen te beantwoorden en je te helpen!

7 likes

Even bij juffrouw pollewop gespiekt, maar word daar veel te hebberig van :sweat_smile:

1 like

Haha ik klik bewust niet naar die sites :joy:
Voor je het weet heb je weer tig dingen op je lijstje :crazy_face::yellow_heart:

Ja, of in je winkelmandje :laughing:

Oké dan raad ik af om naar de winkel zelf te gaan want daar kan je gerust uren snuffelen hahaha

2 likes

Ik heb net m’n lijstje.nl aangevuld met allemaal dingen van die websites :ok_hand:t2::ok_hand:t2: Ook de krijtjes haha, nu nog ff strijkkralen zoeken :grimacing:

3 likes

Vanaf welke leeftijd kan houten speelgoed eigenlijk?

Hier hadden we al houten baby speelgoed. Bijtringen enzo van hout. Dus kan prima vanaf een paar weken al! Ze huilen alleen wel harder als ze perongeluk iets op hun hoofd laten vallen :sweat_smile:

3 likes

afbeelding

Ik vind dit zo’n schattig setje, maar is die beker wel geschikt als eerste beker straks?
Ze is nu 7 maanden en drinkt alleen nog melk… vanaf wanneer startte jullie met een beker?

M’n prenatal bestelling komt eeeeeeindelijk binnen vandaag​:smirk::yellow_heart:

2 likes

Mijn dochter is echt een dierenvriendin en het leukste vind ze de kinderboerderij of de dierentuin. Echt al vanaf baby af aan word ze graag omgebokt door die hebberige geitjes.

Dus nu zegt ze steeds: mama, dierentuin dicht? B. boerderij schaapjes kijken? Dus ik zei dat die ook dicht was. Trekt ze een pruilliepje en zegt ze: graag diertjes aaien. Zo zielig dat ze het niet snapt.

3 likes

Hier gebruiken ze allebei niet zo’n beker. Nooit gedaan. Hier ging de eerste van fles, naar 360 graden, naar open beker. Ze drinkt nu ook nog wel eens uit een rietjesbeker (2,5 jaar). De jongste gaat van tiet naar rietjesbeker nu … (10 maanden)

Hier ook een 360 beker, sinds ze 10 maanden waren denk ik? Daarvoor had ik ze al geleerd uit een open beker te drinken die ik vasthield dus het principe snapten ze al

Ken ik niet, even opzoeken wat een 360 graden beker is. Ik ben echt een totale noob wat betreft dit soort dingen.

@Bathwater wij hebben er voor gekozen om geen magnetron in de keuken te plaatsen, maar soms denk ik toch dat we daar in de toekomst spijt van krijgen… :thinking:

Onze dreumes wil NIET slapen, maar is wel. Heeft echt extreme FoMo, want hij wil alleen maar naar beneden…
En sinds 4 dagen zeggen we dus niet; “slaap lekker” of “ga je lekker slapen?” Maar “Ga je lekker met konijn knuffelen?” en dan zegt ie “jaaaa”, en horen we ‘m niet meer :’)
Het S-woord is hier nu volledig verbannen en verboden haha. Maar het werkt.
Voor zolang het duurt :’)

7 likes