Mommybloggerstopic #3

Ik stem voor all year round. :raising_hand_woman: Of nou ja, laten ze er wisselbokaal met Annic en Linda van maken. “Het kwakzalverstrio van 2020.” Opdat mamaworden daarna is opgedoekt.

Wel echt props voor de schrijvers van die stukjes op kwakzalverij.nl, echt geestig geschreven.

4 likes

Dokter Wiersma is gekozen tot de kwakzalver van de maand :joy:

4 likes

Ben je bevallen? Gefeliciteerd!!

4 likes

Foei :crazy_face: en dat na al dat geinfluence van alle mombloggers! K. slaapt ook al vanaf het begin op haar eigen kamer, in een ledikant. De eerste nachten eindigde ze wel steeds bij ons omdat ze die nabijheid nodig had. Niet in een co-sleeper, gewoon tussen ons in. De babyfoon gebruiken we alleen voor als wij beneden zijn en zij boven. En we hebben er 1 zonder camera. Snachts geen babyfoon.

4 likes

Wij hebben op de babykamer al een ledikant :see_no_evil: maar als het niet bevalt, verkoop ik ‘m gewoon direct door, ook prima.

@Oprah Ah wat goed! Goed dat je die keuze maakt. Onze kraamzorg (Naviva) is behoorlijk van het co-sleepen, maarja het moet je als persoon ook passen. We’ll see! :smile:

1 like

Sanny en Jorg gaan logeren bij Rachel en Willem op de camping. En wat ben ik blij om te zien dat ze de corona maatregelen serieus nemen en echt hun best doen om 1,5 meter afstand van elkaar te houden…
:roll_eyes: Je mag al blij zijn dat er 1,5 cm tussen hun zit.

23 likes

Ff blur want niet boeiend in mommybloggertopic

Oh serieus? Ik heb dat bij Naviva niet gemerkt, ook al heb ik m’n eigen plan getrokken met bed sharing/cosleepen. Maar mijn (lievelings) kraamverzorgster vond het allemaal geen probleem verder, maar het was niet echt dat ze co-sleeen aanmoedigde

Oh echt? Ik heb het puur uit hun magazine/brochure waarin dat stond en tijdens de intake zei diegene ook dat ze het wel als iets positiefs zien. Maar uiteindelijk moeten ze natuurlijk ook naar het gezin kijken en als het minder werkt dan lijkt het me niet dat ze gaan pushen!

Hier ook beide keren niet gepusht of ook maar iets wat daarop lijkt, hadden ook Naviva!

Hier ook Naviva! Geweldige organisatie trouwens. Wij werden ook helemaal niet gepusht om te cosleepen (wel gedaan trouwens want ik vond het ideaal met nachtvoedingen). De kraamverzorgsters zeiden zelfs dat als ik niet goed kon slapen met de baby naast me, ik op een andere kamer of desnoods beneden moest gaan slapen. Ze vonden onze nachtrust ook heel belangrijk.

Oh wat goed om dit allemaal te lezen. Ik word voor de eerste keer mama en zou ook een tweedehands cosleeper aanschaffen maar ik kan letterlijk geen oog dicht doen door het luid ge-adem van mn vriend dus altijd oordoppen to the rescue hier.

2 likes

Ik had echt niet anders verwacht van die 4.

1 like

Ik vond een babytje naast me wel echt heel anders dan een snurkende man hoor haha. Ik hekel geluiden op de slaapkamer (zelfs een horloge moet van de kamer) maar van de baby had ik geen last. Dus laat je niet tegenhouden daardoor! Je kunt het altijd proberen. Als het niks is, kan je het nog altijd anders doen.

7 likes

Wij hadden niet eens gelijk een co-sleeper aangeschaft maar gewoon het ledikant naar ons kamer versleept. Na 2 nachten merkte ik al dat ik alleen maar wakker lag door alle geluidjes van mijn baby dus hebben we het bedje weer terug verplaatst. Als het wel goed gaat is zo’n co-sleeper ook snel gekocht, dus je kunt het ook eerst zo proberen! Wij hadden ook naviva trouwens, super tevreden over.

4 likes

Dit heb ik ook, @Missflipgloss. Alle geluiden storen me en ik slaap altijd met oordoppen.
De eerste nachten met baby sliep ik sowieso niet goed door alle hormonen, was gewoon klaarwakker. En inderdaad, bij ieder geluidje keek ik in de cosleeper. Niet zo rustgevend qua slaap maar wel voor m’n eigen gemoedsrust haha. Ik wilde haar heel graag dichtbij houden dus die paar nachten minder slaap vond ik geen probleem. Binnen een paar dagen, ik denk zelfs binnen een week, was ik gewend aan de babygeluiden. Ik heb ook geen luidruchtige baby, dat scheelt. Toen ze met een maand of 2 luidruchtig werd heb ik haar wel op haar eigen kamer gelegd.
Wat @MACdonalds zegt is misschien een handige oplossing voor jullie?

Niet echt een toevoeging dit bericht, sorry :see_no_evil:

2 likes

Bedankt allemaal voor de tips!! Ik ga een cosleeper lenen van vrienden/tweedehands kopen en dan kan ik het minstens een kans geven :smiley:

1 like

Ik heb de video van ivvj gekeken en het valt me mee. Het is echt hun persoonlijke verhaal over donor zoeken/zwanger worden/zwanger zijn/bevallen. Er komt helemaal niets aan bod over supplementen, koude baarmoeder, bloedtest, in de toekomstsneller zwanger raken door welke kwakzalverij dan ook. Wat dat betreft is het een onafhankelijk en oprecht verhaal. Maar het komt wel van dat platform van Annic en met het delen van hun verhaal op dat platform, supporten ze Annic natuurlijk wel…

4 likes

Snap één ding niet, als ze hun verhaal willen vertellen en er open over willen zijn enzo, waarom doen ze dat niet op hun eigen kanaal ?

Verdient vast minder goed dan kontkussen bij Annic.

7 likes

Ja, dus ondanks dat het verhaal inhoudelijk niks met de ‘behandeling’ van Annic te maken heeft, steunen ze haar initiatief wel op deze manier. Want waarom zou je anders meewerken? Ik vind het ook lastig en onverwacht vanwege Joyce haar achtergrond en Scarlet haar ‘no bullshit’-instelling.

4 likes

Jup, valt me ook erg tegen van ze. Money talks, ofzo.

Dat inhoudelijk vs ‘behandeling’ heb ik met al die filmpjes, maar ik ben gewoon erg wantrouwend :wink: Die hele opzet van de filmpjes geeft een indruk van hun ‘platform’, maar als je verder wil kijken en denkt ‘‘hee, toch is even die checklist bekijken’’, word je wel naar die bloedtest geleidt.

4 likes