Mommybloggerstopic #3

Misschien is dat ook wel de strategie. Dat er echte verhalen worden gedeeld zonder referenties naar de ‘behandeling’ zodat het niet commercieel overkomt en mensen er sneller intrappen?

4 likes

Uiteindelijk gaat het er denk ik om dat er betrouwbaar uitziende mensen hun gezicht aan het merk verbinden. En daardoor ben je eerder geneigd idd om iets van het merk aan te nemen.

Want als al die leuke vrouwen het project ondersteunen zal het wel goed zijn…
Het roepen dat het alleen een felicitatie is vind ik idd ook onzin.

Als je je bindt aan een cosmetica merk wat ontzettend veel dierproeven gebruikt, dan sta je daar achter wat mij betreft. Anders zou je je gezicht daar niet voor lenen.
Dat geldt nu ook imo.

21 likes

Ja, perfect verwoord. Precies wat jij zegt!

1 like

en @Fishing

Precies dat gevoel heb ik er ook bij! Ook in die filmpjes dat ze over ziekenhuis dit, ziekenhuis dat (overigens logisch!) praten. En ook, tot nu toe, allemaal vrouwen die het goed voor elkaar hebben (sociaal, financieel, eigen huis enzo).

1 like

Oh ik bedoelde eigenlijk helemaal niet te zeggen dat ik het co-sleepen an sich oermoeder vond in de negatieve zin van het woord. De reden dat wij zo’n co-sleeper wél hebben aangeschaft is om ons kindje de geborgenheid te kunnen geven waar het naar verlangt, alleen vind ik tegengeluiden ook fijn om te horen van degenen die ervoor uitkomen dat het bij nader inzien toch niet bij hen past, simpelweg omdat ze er zelf minder goed door slapen. Ik zou veel over hebben voor m’n kind, maar ook voor mezelf en mijn eigen nachtrust. Het is toch juist heel mooi dat iedereen hier z’n eigen pad in kiest. Alleen had ik wat commentaar op sommige insta moms die tussen de lijntjes door lijken te beweren dat er maar één juiste manier is. Hier is co-sleepen een voorbeeld van. Juist heel mooi toch dat het voor jou wel zo goed werkt? Ik hoop dat ik straks hetzelfde kan zeggen! En als dat niet zo is, dan is dat niet zo. En dan is het ook goed :smile:

3 likes

De pastelkleurige oermoeder is wel ZO een accurate omschrijving dat je meteen precies weet wat er bedoelt wordt haha

19 likes

Ik denk dat ik daar op kleding en interieur na ook in pas :sweat_smile:

Of zijn interieur en kleding een vereiste :see_no_evil::crazy_face:

Ik heb me nog nooit zo dicht bij de natuur gevoeld als het eerste half jaar (jaar misschien wel) met baby.
Dat je je eigen kind kan voeden, hoe het werkt dat je kind rustig wordt van je hartslag. Hoe samen slapen werkt en waarom het veilig is.
Überhaupt het bevallen. Ik voelde me echt wel vaak oer. :see_no_evil:
Alleen had geen bijzondere aarde kleurige kleding erbij aan. Maar gewoon een spijkerbroek :crazy_face:

12 likes

Ja precies, is ook mijn ervaring. Overigens hebben wij het omgedraaid en ben ik bij mijn zoon op de kamer gaan slapen zodat ik hem bij mij had maar hij toch kon wennen aan zijn eigen bedje. Na een half jaar ben ik weer terug naar ons eigen bed gegaan en dat ging helemaal top. Heb dus wel een half jaar niet naast mijn man geslapen maar dat vond ik niet zo erg. Snap wel dat niet iedereen dat ziet zitten

Ben overigens wel echt van het natuurlijk ouderschap maar voel me niet bepaald een Romy Boomsma :smirk: wat jullie hebben met co sleepen heb ik met dragen. Ik vond dat zo niet fijn! Voelde voor mij juist helemaal niet natuurlijk en plakkerig en onhandig. Twee dure draagzakken en heb ze 2x gebruikt denk ik

4 likes

Hahaha ja dat dus. Ik durf ook wel te zeggen dat ik frequent natuurlijk ouderschap fan ben. Maar volgens mij volg ik Romy niet eens :joy::crazy_face:

1 like

Kan iemand me uitleggen wat “natuurlijk moederschap” nog méér behelst buiten de voorkeur geven aan vaginaal bevallen, co-sleepen, borstvoeding en draagzak?

1 like

Het is een manier van opvoeden waarbij je uitgaat van een bepaalde gelijkwaardigheid en de intrinsieke motivatie van je kind. Dit betekent niet straffen maar ook niet belonen en veel aandacht voor de autonomie (wel rekening houdend met de leeftijd). Snap ook dat het niet iedereen zijn ding is, maar als het onderwerp je interesseert is het boek van Alfie Kohn wel een aanrader. Ik kan je in een pb wel wat foto’s sturen van een aantal pagina’s van het boek mocht je het interessant vinden.

4 likes

Knap dat je je zo lang kon beheersen. Als ik wat lekkers in huis heb is het meestal zo op :crazy_face:

2 likes

Lief, zou je die pagina’s evntueel ook naar mij willen/ kunnen pb-en?

1 like

Misschien is anno 2020 terracotta en droogbloemen oermoeder beter. Overigens ben ik in mijn eigen interieur niet persé een haar beter.

7 likes

Ja je moet sowieso zo’n poef in de vorm van een zwanenvleugel hebben en een artipoppedraagzak.

3 likes

Terracotta? Je bedoelt Wings of the Earth van Farrow & Ball?

19 likes

Doe ik!

1 like

Failed both😞

Zou Shifra weer zwanger zijn? Check even haar laatste instastory.