Hier ook Naviva! Geweldige organisatie trouwens. Wij werden ook helemaal niet gepusht om te cosleepen (wel gedaan trouwens want ik vond het ideaal met nachtvoedingen). De kraamverzorgsters zeiden zelfs dat als ik niet goed kon slapen met de baby naast me, ik op een andere kamer of desnoods beneden moest gaan slapen. Ze vonden onze nachtrust ook heel belangrijk.
Oh wat goed om dit allemaal te lezen. Ik word voor de eerste keer mama en zou ook een tweedehands cosleeper aanschaffen maar ik kan letterlijk geen oog dicht doen door het luid ge-adem van mn vriend dus altijd oordoppen to the rescue hier.
Ik had echt niet anders verwacht van die 4.
Ik vond een babytje naast me wel echt heel anders dan een snurkende man hoor haha. Ik hekel geluiden op de slaapkamer (zelfs een horloge moet van de kamer) maar van de baby had ik geen last. Dus laat je niet tegenhouden daardoor! Je kunt het altijd proberen. Als het niks is, kan je het nog altijd anders doen.
Wij hadden niet eens gelijk een co-sleeper aangeschaft maar gewoon het ledikant naar ons kamer versleept. Na 2 nachten merkte ik al dat ik alleen maar wakker lag door alle geluidjes van mijn baby dus hebben we het bedje weer terug verplaatst. Als het wel goed gaat is zo’n co-sleeper ook snel gekocht, dus je kunt het ook eerst zo proberen! Wij hadden ook naviva trouwens, super tevreden over.
Dit heb ik ook, @Missflipgloss. Alle geluiden storen me en ik slaap altijd met oordoppen.
De eerste nachten met baby sliep ik sowieso niet goed door alle hormonen, was gewoon klaarwakker. En inderdaad, bij ieder geluidje keek ik in de cosleeper. Niet zo rustgevend qua slaap maar wel voor m’n eigen gemoedsrust haha. Ik wilde haar heel graag dichtbij houden dus die paar nachten minder slaap vond ik geen probleem. Binnen een paar dagen, ik denk zelfs binnen een week, was ik gewend aan de babygeluiden. Ik heb ook geen luidruchtige baby, dat scheelt. Toen ze met een maand of 2 luidruchtig werd heb ik haar wel op haar eigen kamer gelegd.
Wat @MACdonalds zegt is misschien een handige oplossing voor jullie?
Niet echt een toevoeging dit bericht, sorry 
Bedankt allemaal voor de tips!! Ik ga een cosleeper lenen van vrienden/tweedehands kopen en dan kan ik het minstens een kans geven 
Ik heb de video van ivvj gekeken en het valt me mee. Het is echt hun persoonlijke verhaal over donor zoeken/zwanger worden/zwanger zijn/bevallen. Er komt helemaal niets aan bod over supplementen, koude baarmoeder, bloedtest, in de toekomstsneller zwanger raken door welke kwakzalverij dan ook. Wat dat betreft is het een onafhankelijk en oprecht verhaal. Maar het komt wel van dat platform van Annic en met het delen van hun verhaal op dat platform, supporten ze Annic natuurlijk wel…
Snap één ding niet, als ze hun verhaal willen vertellen en er open over willen zijn enzo, waarom doen ze dat niet op hun eigen kanaal ?
Verdient vast minder goed dan kontkussen bij Annic.
Ja, dus ondanks dat het verhaal inhoudelijk niks met de ‘behandeling’ van Annic te maken heeft, steunen ze haar initiatief wel op deze manier. Want waarom zou je anders meewerken? Ik vind het ook lastig en onverwacht vanwege Joyce haar achtergrond en Scarlet haar ‘no bullshit’-instelling.
Jup, valt me ook erg tegen van ze. Money talks, ofzo.
Dat inhoudelijk vs ‘behandeling’ heb ik met al die filmpjes, maar ik ben gewoon erg wantrouwend
Die hele opzet van de filmpjes geeft een indruk van hun ‘platform’, maar als je verder wil kijken en denkt ‘‘hee, toch is even die checklist bekijken’’, word je wel naar die bloedtest geleidt.
Misschien is dat ook wel de strategie. Dat er echte verhalen worden gedeeld zonder referenties naar de ‘behandeling’ zodat het niet commercieel overkomt en mensen er sneller intrappen?
Uiteindelijk gaat het er denk ik om dat er betrouwbaar uitziende mensen hun gezicht aan het merk verbinden. En daardoor ben je eerder geneigd idd om iets van het merk aan te nemen.
Want als al die leuke vrouwen het project ondersteunen zal het wel goed zijn…
Het roepen dat het alleen een felicitatie is vind ik idd ook onzin.
Als je je bindt aan een cosmetica merk wat ontzettend veel dierproeven gebruikt, dan sta je daar achter wat mij betreft. Anders zou je je gezicht daar niet voor lenen.
Dat geldt nu ook imo.
Ja, perfect verwoord. Precies wat jij zegt!
en @Fishing
Precies dat gevoel heb ik er ook bij! Ook in die filmpjes dat ze over ziekenhuis dit, ziekenhuis dat (overigens logisch!) praten. En ook, tot nu toe, allemaal vrouwen die het goed voor elkaar hebben (sociaal, financieel, eigen huis enzo).
Oh ik bedoelde eigenlijk helemaal niet te zeggen dat ik het co-sleepen an sich oermoeder vond in de negatieve zin van het woord. De reden dat wij zo’n co-sleeper wél hebben aangeschaft is om ons kindje de geborgenheid te kunnen geven waar het naar verlangt, alleen vind ik tegengeluiden ook fijn om te horen van degenen die ervoor uitkomen dat het bij nader inzien toch niet bij hen past, simpelweg omdat ze er zelf minder goed door slapen. Ik zou veel over hebben voor m’n kind, maar ook voor mezelf en mijn eigen nachtrust. Het is toch juist heel mooi dat iedereen hier z’n eigen pad in kiest. Alleen had ik wat commentaar op sommige insta moms die tussen de lijntjes door lijken te beweren dat er maar één juiste manier is. Hier is co-sleepen een voorbeeld van. Juist heel mooi toch dat het voor jou wel zo goed werkt? Ik hoop dat ik straks hetzelfde kan zeggen! En als dat niet zo is, dan is dat niet zo. En dan is het ook goed 
De pastelkleurige oermoeder is wel ZO een accurate omschrijving dat je meteen precies weet wat er bedoelt wordt haha
Ik denk dat ik daar op kleding en interieur na ook in pas
…
Of zijn interieur en kleding een vereiste 

Ik heb me nog nooit zo dicht bij de natuur gevoeld als het eerste half jaar (jaar misschien wel) met baby.
Dat je je eigen kind kan voeden, hoe het werkt dat je kind rustig wordt van je hartslag. Hoe samen slapen werkt en waarom het veilig is.
Überhaupt het bevallen. Ik voelde me echt wel vaak oer. 
Alleen had geen bijzondere aarde kleurige kleding erbij aan. Maar gewoon een spijkerbroek 
Ja precies, is ook mijn ervaring. Overigens hebben wij het omgedraaid en ben ik bij mijn zoon op de kamer gaan slapen zodat ik hem bij mij had maar hij toch kon wennen aan zijn eigen bedje. Na een half jaar ben ik weer terug naar ons eigen bed gegaan en dat ging helemaal top. Heb dus wel een half jaar niet naast mijn man geslapen maar dat vond ik niet zo erg. Snap wel dat niet iedereen dat ziet zitten
Ben overigens wel echt van het natuurlijk ouderschap maar voel me niet bepaald een Romy Boomsma
wat jullie hebben met co sleepen heb ik met dragen. Ik vond dat zo niet fijn! Voelde voor mij juist helemaal niet natuurlijk en plakkerig en onhandig. Twee dure draagzakken en heb ze 2x gebruikt denk ik