Mommybloggerstopic #3

Haha gatverdamme zit lekker te ontbijten en koffie te drinken en relaxed wakker te worden met het forum zit ik ineens over allemaal stinkende, stoffige navelstompjes te lezen. :thumbsdown:

25 likes

Iemand de nieuwste instapost van Willemijn al gezien? Ze schrijft iets over de dood en dat dat ook iets moois kan brengen en haalt daarbij de dood van George Floyd aan. Wordt best negatief op gereageerd door een aantal mensen, moet zeggen dat ik het ook niet gepast vind

7 likes

Ik heb wel met Willemijn te doen, ook al is het alles behalve tactisch wat ze doet ze reageert super volwassen op de comments, het raakt haar ook echt en zegt zelfs dat ze er van leert, stelt zich kwetsbaar op.

Ik kan mij andere kant ook heel goed voorstellen dat haar post andere mensen ook echt pijn kan doen en dat het echt boven alles veel te vroeg is om de dood van George Floyd als iets positiefs te zien. Maar wat moet ze nu, vind sommige comments ook echt heel onaardig terwijl de intenties van Willemijn alles behalve slecht zijn

10 likes

Lees je mee, Charlotte? Willemijn wordt terecht gewezen en gaat hier heel volwassen mee om, zegt dat ze het niet zomaar weg wil halen want ze wil er niet van wegkijken. Ze gaat met degenen die haar erop aanspreken in gesprek en vraagt hoe ze het beter kan doen, zodat ze ervan kan leren. Wat een wereld van verschil van omgaan met zo’n situatie.

53 likes

Vind het zeker niet handig van d’r maar vind haar wel volwassen reageren in de comments. Siert haar wel. Even los van het feit dat het inderdaad geen gepaste post is.

4 likes

Is het ook. Maar in plaats van dat ze het snel weg haalt of verandert, realiseert ze zich dat nu ook door met haar volgers in gesprek te gaan. In plaats van de reacties erop te verwijderen en de captions aan te passen en te doen alsof er niets gebeurd is. Ze staat ervoor open om ervan te leren en het volgende keer beter te doen.

Edit: zie nu pas je edit! Iets te snel gereageerd

Helemaal mee eens @Slaapmuts en dit zijn mega gevoelige onderwerpen wat veel emotie meebrengt maar het allerbelangrijkste vind ik de houding van Willemijn hier in, ze biedt excuses aan,leert hiervan. Ze vraagt zelfs hulp aan mensen om haar caption te veranderen. Ja het was een mega domme actie van haar maar we maken allemaal wel eens fouten en ik vind het veel belangrijker hoe iemand hier mee omgaat.

Ipv de zwarte pieten discussie toen met Scarlet en Joyce die iedereen met een kritische comment blokkeerde en alleen maar hartjes gaven aan mensen die het voor hun opnamen. Dat was echt zwak.

11 likes

mooi hoe ze eerlijk en open blijft, ondanks dat het totaal niet handig was. Maar gelukkig ziet ze dat ook in

35 likes

Weet niet of je het erg vindt, maar je eigen foto staat nog links onderin!

1 like

Ik zag het Thanks! Heb het even aangepast :joy:

1 like

Ik plaatste dit net al in het andere youtubers topic dat het bericht behoorlijk de plank mis sloeg. Pluspunt wel voor willemijn hoe ze er mee om gaat!

3 likes

Ja omg deze ook :woozy_face:

5 likes

Tokkie!!

1 like

Ahhh ik las t alsof ie er in de vensterbank af was gevallen haha, dit had ik zelf ook wel kunnen bedenken :sweat_smile:

1 like

Ben normaal al geen fan van de Bellinga’s (ivm exploiteren kinderen) maar die tiktoks van hen IK CRIIINGEEEE. Ze komen nu ook de hele tijd op mijn ontdek-pagina op insta :sob:

2 likes

Ik krijg dit allemaal nu pas mee maar ik vind het echt weer getuigen van hoe wereldvreemd en inderdaad white privileged Willemijn is. Ja, ze verwijderd inderdaad niet alle negatieve comments en ze komt er op terug maar what the fuck is wrong with her dat ze deze vergelijking(en) durft te maken?! Dat is preciés waarom we er nog lang niet zijn. Ze heeft echt geen flauw idee, ik kan mij hier zó kwaad om maken.

-Laatste opmerking was onnodig, uit emotie, dus verwijderd-

1 like

Ik vind die laatste opmerking echt afbreuk doen aan alles wat je daarvoor zegt. Zijn alle mensen die van het platteland komen ignorant? Doen alleen mensen uit “de grote stad” er toe? Beetje jammer dit.

21 likes

Zoveel beter ben je zelf ook niet met je laatste opmerking.

5 likes

Weet niet of het helemaal in dit topic thuishoort maar Kim Feenstra is zwanger :tada: Gun het ze zo want ging volgens mij niet vanzelf allemaal (net als Florine van Gooise Meisjes die dat laatst bekend maakte) en hoop vooral zooooo erg dat zij zich niet zullen inlaten met Annic en haar bullshit, juist omdat zij weten wat een onzin zij verkoopt :crossed_fingers:

13 likes

Ik heb mijn laatste opmerking aangepast, dat was uit emotie, maar ik ben wel van mening dat, dat waar je opgegroeid zeker wel bepalend is voor je besef/ belevingswereld. Ik zeg niet dat mensen uit een ‘grote stad’ alles (beter) weten, ik geloof zelfs dat daar vaak het meeste van dit soort afschuwelijke dingen gebeuren. Wel merk ik dat in mijn omgeving ( en ik kom/woon zéker niet in een grote stad) er gewoon écht mensen zijn die dit soort opmerkingen ook zouden plaatsen en zaken roepen als ‘ racisme valt allemaal wel mee en hier in -naam stad- gebeurt dat nauwelijks, terwijl het ten eerste wel gebeurt en ten tweede, omdat jij het niet (veel) ziet, bestaat het nog wel. Óf nog erger: niet eens weten waar de hele kwestie over gaat. Ik krijg gewoon het idee dat Willemijn in een soort bubbel leeft van haar eigen omgeving ( naar mijn mening niet in/nabij een stad waarin actualiteiten zoals vandaag op de Dam regelmatig een hot topic zijn), met haar gezin en eigen life-events ( die echt afschuwelijk zijn en ik nooít eens zou willen vergelijken met wát dan ook) en daardoor dit soort ongelooflijk kwetsende en misplaatste teksten op social media gaat schrijven. Ik vraag mij dan echt af of ze überhaupt wel doorheeft wat er gaande is in de wereld ( en nu specifiek in de VS). Het is gewoon niet oké om deze kwestie dan in wat voor vorm ook in je eigen levensbeschouwing te gieten.
En tuurlijk geeft ze haar ‘fout’ toe en handelt ze juist en beter dan menig collega van haar, maar het feit dat je gewoon zó naïef bent om dat te plaatsen maakt mij gewoon echt kwaad. En ik maak mij gewoon ernstig zorgen. Dus vandaar dat ik wellicht wat ontremd reageer.

2 likes