Mommybloggerstopic #3

OMG ik wilde nog zeggen dat wat in haar stories nog best logisch klonk, maar toen zag ik het laatste deel… Inclusief een uitgeperste traan ‘stemmig’ in de camera kijken ! Echt hou op met me hoor :roll_eyes: Bovendien staat het haaks op het standpunt wat ze met haar story wil aankaarten (dat je jezelf moet muten ipv een zwart blok plaatsen, omdat dat dus net zoveel aandacht als een gewone post oplevert)

8 likes

vind het juist wel een mooi bericht… kan daar echt niks “negatiefs” uit halen …

Willemijn heeft de foto waar ze eerst iets over George Floyd schreef nu ook helemaal verwijderd zie ik

Nou, ik wel. “I will do The Work” klinkt alsof ze als Jezus op aarde is gekomen om er hoogstpersoonlijk voor te zorgen dat racisme wel even aan banden wordt gelegd. En sowieso vind ik het een hoop lege woorden bij elkaar.

14 likes

Krijg beetje een nare vibe van die hey brothers and sisters en die love You

:grimacing:

7 likes

Nu je het zegt… dat klinkt inderdaad erg vreemd :sweat_smile:

Alhoewel de black lives matter movement niet nu pas gaande is(zij verdiepen zich er nu pas in bedoelen ze waarschijnlijk) vind ik het wel mooi dat ze hier actief mee aan de slag gaan!

4 likes

Ja goed van ze! Krijg bij die zwarte vierkanten op instagram een beetje het gevoel van makkelijk scoren: ‘kijk mij eens woke zijn’. En vervolgens gaat men morgen weer over tot de orde van de dag zonder wat te veranderen. Heb om die reden zelf ook niet meegedaan. Sta absoluut achter de boodschap maar voelde me niet helemaal goed bij de actie.

5 likes

14x ik of mijn in vijftien zinnen.

This ain’t about you

4 likes

Het is niet eens een selfie, het is een video waarin ze zielig en bedroefd kijkt en er ook nog een traantje uit perst. Ik vind het ook weinig toevoegen en daarnaast weer lekker de focus op jezelf leggen. De tekst (wel een beetje veel I) ala, het beeld erbij: nee daar slaat ze de plank mee mis.

3 likes

Met ‘I will do the work’ bedoelt Tien volgens mij gewoon: ik zal m’n huiswerk doen.

2 likes

Ja, inderdaad, het is een typische zin die je nu heel vaak ziet passeren: “do the work” of “white people should do the work” o.i.d., als in dat witte mensen er actief aan de slag mee moeten gaan, boeken lezen, je uitspreken, je eigen racistische gedachtes confronteren, er mee bezig blijven, … i.p.v. enkel een zwart tegeltje te posten en daarna weer gewoon verder zoals het was.

3 likes

Misschien moeten we eens gewoon waarderen en aanmoedigen dat ze zich met hun bereik uitspreken, ipv ALLES bekritiseren. Op deze manier snap ik wel dat er mensen met een groot bereik zijn die zich niet durven uitspreken, je kunt het nooit goed doen. Ze hadden ook hun mond kunnen houden.

44 likes

Goed idee zeg :face_with_raised_eyebrow:

18 likes

Je kunt het wel goed doen. Niet alles wat je doet is goed genoeg. Waarom is dat zo moeilijk.

9 likes

Kelly gaat trouwens ook een soort van ‘programma’ aanbieden, met yogavideos en een meditatie. Ik snap niet waarom al die influencers zelf net een nieuwe hobby hebben en dan gaan doen alsof ze expert hierin zijn? Wat is haar toegevoegde waarde precies?

1 like

Maar waarom moet er meteen commentaar komen? Dat ontmoedigt mensen precies datgeen te doen wat we willen en daardoor zijn ze geneigd helemaal te zwijgen. Waarom niet gewoon denken: “Okay top, nog iemand die zich uitspreekt!! Niet precies zoals wij zouden willen, maar iets is beter dan niet!”

4 likes

Met het gevolg dat mensen helemaal niets meer doen, en dat is ook niet goed…

Je kan het wel goed doen. Je kan bijv in gesprek gaan met mensen die kritiek geven ipv alles verwijderen en doen alsof jij een held bent.

3 likes

@Tunnelvisie huh hoe is dat illegaal? Je kunt normaliter toch ook voor honderd miljard debiele dingen via gofundme bijv iets bij elkaar halen. Waarom dan geen fundraiser voor iets belangrijks?