Misschien staat de auto wel op de zaak, kleren worden gesponsord, Michelle is volgens mij een hartstikke betrouwbare, slimme, nauwkeurige, perfectionistische en hardwerkende jonge vrouw die in het bedrijf van haar vader werkt en daardoor zichzelf altijd extra moet bewijzen om haar positie te “verdienen” en zich veel verantwoordelijker voelt dan ander personeel. Ik denk dat zij zichzelf een heel normaal en terecht salaris uitkeren! Van twee modale inkomens zonder dure hobby’s en dure uitjes kun je best veel sparen hoor.
Stel dat Koen 2500 verdient en Michelle 2200, dan heb je samen al 4700, hypotheek + misschien een bouwdepot 1700 per maand, vaste lasten inc boodschappen nog 1000, 1000 naar de spaar en dan heb je nog 1000 over voor feest en plezier… en nee ik ben niet obsessed ik schrijf zo even wat getallen op die denk ik bij hun situatie passen.
En dan krijgt ze alle kleren en make-up opgestuurd en reken ik de inkomsten van haar insta niet mee…
Even mierenneuken hoor:
Een modaal salaris is zeker geen 2500 netto.
Jan modaal wel toch? Iets van 36000 per jaar dacht ik?
36500 per jaar is 3000 p maand bruto ongeveer, dus komt daar wel op neer volgens mij
Ja maar dat is voor 40u right? Dus als ze dan 3-4 dagen werken (zeg 30u) p.p., zal het ongeveer kloppen?
Ha, elke keer als ik na jaarlijkse loonsverhoging bijna modaal heb, dan wordt het weer verhoogd. Zo haal ik nooit een modaal salaris 
Nou ja, ik was aan het mierenneuken natuurlijk…
36500 / (ongeveer) 13 (want het is incl vakantiegeld) = (ongeveer) 2800 per maand bruto.
= 2100 netto ofzo. Niet de 2500 waar jij vanuit ging. Althans, ik ga er van uit dat je uit gaat van netto, omdat je de inkomsten afzet tegen de uitgaven die ook netto zijn.
Huh maar een jaar heeft geen 13 maanden maar 12 dus kom je wel op die 2500? Maakt mij niet ik verzin maar wat getallen hè. Hypotheek etc verzin ik ook. Kan ook nog belasting teruggave van af getrokken worden of misschien hebben ze wel een erfenis gehad of misschien of misschien dat weten we allemaal niet…
beetje gokken is wel leuk maar als we het over bruto netto gaan hebben met verzonnen getallen haak ik af
Hahah! Begrijpelijk!
De Jan modaal berekening gaat uit van een jaarsalaris inclusief vakantiegeld. Vakantiegeld is ongeveer een bruto maandsalaris. Als je het maandsalaris van Jan Modaal wil berekenen die je dat door te delen door 12. Want 12 maanden salaris en 1 maandsalaris aan vakantiegeld.
Edit: door te delen door 13!!
Sowieso gaat heel de berekening niet op aangezien er over gemiddeldes wordt gesproken. Gezien de grote uitschieters naar één kant van de loonscurve is dit vertekend en heeft het geen zin hiermee te vergelijken. Beter zou kijken naar de mediaan zijn.
Onbegrijpelijk inderdaad.
En dan ook nog een oproep doen dat meer mensen half naakte kinderen gaan delen. Ik snap dat echt niet dat je hier je kind voor gebruikt
Zou ze al het geld wat ze er mee verdient in een spaarpotje doen voor Marshall? En dat ze bij het vrijkomen van die pot op z’n 18e verjaardag dan zegt: “Dit geld is nog van je luier-shoot”.
Ben ook benieuwd of ze Sjors meeneemt in dit soort overwegingen. Hij zal wel geen stuiver krijgen van haar, maar het is ook zijn kind (die Sereen als verdienmodel gebruikt).
Ik zat als baby ook in de pamperreclame, nooit een euro van gezien.
Ik dacht precies hetzelfde laatst toen ik op haar insta ging kijken. Vind het ook heel heftig, dat alles in vol ornaat online staat. Toen mijn kindje net geboren was voelde dat ZO intiem en ZO kwetsbaar, het laatste wat in me opkwam was om het online te gooien, en dan heb ik nog een fractie van de 50k volger die Sarah heeft. Ik denk dan ook telkens: stel je bent dat kind en over 16 jaar kun je heel je babytijd tot in details terugvinden.
Zelfde gevoel heb ik bij Ikvrouwvanjou, weet nog dat ze tijdens de zwangerschap zeiden “we zullen misschien eens per week iets over ons kindje delen, we willen niet dat ons profiel in het teken van ons kind komt te staan” … :’)
Ik vind dit ook echt heel schokkend. Maar eerlijk gezegd vind ik dat van iedere ‘influencer’ die z’n kind op deze manier blootstelt aan social media. Ik begrijp echt niet dat je zo naïef kunt zijn om dat te doen, ben je dan écht zo egocentrisch? Alles voor de likes, blijkbaar.
https://www.iamafoodie.nl/9-tips-wat-kan-ik-het-beste-eten-als-ik-snel-zwanger-wil-worden/
Een wetenschappelijk onderbouwd tegengeluid! Ze schrijven een aantal keer dat je je geen dure supplementen moet laten aansmeren. Lees je ff mee Annic 
Bij pamper reclames zie je geen naam en je hebt toch geen idee als je een tiener ziet en die reclame ernaast of dat dezelfde persoon is. Ik vind dat echt heel wat anders.
Als je daarna je kind pusht beroemd te worden is het wat anders natuurlijk, maar die ene reclame als baby kan ik niet erg vinden.
Sarah Rebecca heeft ook meer dan 5000 Insta-posts geplaatst
is er iets wat ze NIET deelt?!
Edit: oké blijkbaar is dit voor een influenza nog helemaal niet zo veel, Cynthia heeft er bv. meer dan 7500.
Omdat werk en privé dan super gescheiden is. Zo’n kind mag op film voor zo’n reclame en daar zijn super strenge regels aan verbonden. Kinderen van vloggers worden continue in hun privéleven gefilmd.