Mommybloggerstopic #3

Maar echt he. Als je maar hard genoeg aan je mindset werkt en visualiseert, lacht het geluk je toe. Tenzij, hoe zei ze het nou, je klinisch depressief bent want dan gaat er een chemisch proces mis. Maar anders, it’s all in your mind. Denk dat deze kids er inderdaad ook zo over denken :face_with_raised_eyebrow: en dat is meteen het naïeve en wereldvreemde aan dit soort uitspraken. Ja mindset kan veel doen, maar is niet een soort fix voor alles en iedereen.

(Het viel me trouwens wel op hoe ze haar kinderen (gelukkig) niet benoemde in dat rijtje waar ze zonder ook gelukkig was. Ik dacht eerst is gefilmd pre-kids maar toen zag ik ze later wel in beeld ergens :stuck_out_tongue_winking_eye: )

2 likes

Ik denk dat het een openbare plek is en dus mag, maar idd het zijn wel kinderen… verder denk ik ook dat de meeste kinderen die zelf naar youtubers kijken het alleen maar leuk/cool/vet vinden als ze zichzelf terug zien in zo’n vlog?

Wat ik online lees is dat je idd om openbare ruimte mag filmen.

“ vloggers hebben een commercieel belang. Dit brengt mee dat personen die geportretteerd worden in de vlogs, publicatie kunnen tegengaan. Het moet wel steeds gaan om de situatie waarin de geportretteerde duidelijk herkenbaar in de vlog is opgenomen. Een persoon die bijvoorbeeld als voorbijganger op de achtergrond zichtbaar is of geblurred (onzichtbaar) is gemaakt, heeft geen redelijk belang. “

Als het mijn kind was die zomaar ergens online stond zou ik bezwaar hebben gemaakt. Vind de vloggers wereld maar niks aan.

4 likes

Pffff wat reteasociaal! Het zal je maar gebeuren als kind dat je dan op het internet staat inclusief herkenbaar je school in beeld en met alle gevolgen van dien… snap dat je hier heel boos om bent geworden en goed gehandeld!! Ik vind dit ook wel echt té achterlijk voor woorden van die gast. Ik neem aan dat je dat overlegt met zo’n school van te voren of het oke is en dan kan er eventueel voor worden gezorgd dat bepaalde kinderen uit beeld blijven idd…

@Calypso ethisch gezien is het idd niet oke, maar geloof dat je je bij de meeste familievloggers af kan vragen of ze uberhaupt weten wat ethisch oke is? Alles voor de fame en moneyzzzzzz (en gratis spullen).

3 likes

Vond dat bij Kelly C ook moeizaam. Haar eigen kinderen niet in beeld maar als ze in een pretpark oid filmde dan waren andere kinderen, die daar toevallig liepen,wel goed zichtbaar.

9 likes

Ik heb op m’n wereldreis ook af en toe zo’n type tegen gekomen. Hup, te pas en te onpas die camera erbij om een vlog te maken. En er werd ook helemaal niets gevraagd, er werd gewoon vanuit gegaan dat iedereen het leuk vindt. Dat je als gewone passant “per ongeluk” op de achtergrond in beeld passeert, kan ik zelf nog ergens accepteren, maar dit waren gesprekken, gebeurtenissen en activiteiten in groep die werden vastgelegd zonder er ook maar 1 vraag over te stellen.

Met kinderen vind ik het al helemaal asociaal.

@anon13937616 Wow, heftig! Wel knap hoe je gehandeld hebt, er helemaal achteraan gaan!

3 likes

Dat is in openbare ruimten mag filmen is volgens mij vooral om de persvrijheid niet aan te tasten, maar sinds iedereen elke dag een camera bij zich heeft vind ik het wel achterhaald. Het is natuurlijk super dat je je wanneer je door iemand met een commercieel belang bent gefilmd, je op je portretrecht kan beroepen, maar tegenwoordig zijn er zo veel vloggers dat je in een vlog kunt verschijnen zonder dat je het weet.

Ik moet eerlijk zeggen dat het mij wel ‘beperkt’. Ik zou in deze tijd niet meer zo snel topless zonnen bijv. Niet dat dat een wereldramp is maar je laat dus wel dingen.

13 likes

Dat vind ik al helemaal te idioot voor woorden (om het even netjes te zeggen). Volgens mij is ze daar ook wel op aangesproken en was haar verweer (als ik het me goed herinner) dat haar kinderen niet anoniem zijn in zon video en voorbijgangers / mensen op de achtergrond wel? Maar dan nog.

2 likes

Dat waren gewoon figuranten neem ik aan.
Of bedoel je gewoon dat het in die tijd veel gebruikelijker was om topless te zonnen?
Ik doe het ook gewoon maar krijg er best vaak vreemde reacties op, je merkt dat het echt niet meer de standaard is inderdaad.
Aan een zwembad zou ik het trouwens niet zo makkelijk doen als aan het strand (terwijl dat vroeger volgens mij echt wel vaak voorkwam), dat heeft er voor mij niet zoveel mee te maken dat er misschien iemand met een camera is maar wel dat het niet meer “gewoon” is.

Edit nr 23: ik vind het trouwens best irritant als mensen die nooit topless zonnen voor instagram van die foto’s vanaf de achterkant gaan maken waarop ze hun topje uittrekken bij een afgrond of mooi uitzicht met #freethenipple erbij. Ja leuk maar dat is niet wat er bedoeld wordt. Nutteloze ergernis misschien :sweat_smile:

8 likes

Ik vind het echt bizar hoeveel Sarah Rebecca deelt. Je ziet dat het niet zo goed met haar gaat, maar elk detail, elke afspraak, elk pakje van Anna komt online.

15 likes

Ja, maar het lijkt weer stopgezet?

Ja volgens mij wel. En reacties onder video’s niet mogelijk maken ook.

1 like

Boos heeft er een aflevering over gemaakt, en zijn naar Den Haag geweest, maar dat heeft blijkbaar geen zoden aan de dijk gezet. :joy:

1 like

In de nieuwe Viva Mama :roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes:

8 likes

10 likes

Interessant dat kennelijk alleen van die Linda dient te worden toegelicht wie en wat ze nou precies is. Van Annic weet men dat allanggggg

1 like

Ja, ze is een afzetter en oplichter.

7 likes

Dit is eigenlijk precies van Huismuts ook doet, veel mensen interviewen voor haar boek

1 like

Dat boek heet toch Mama’en? Wat is dat voor vage titel? Bedoelt ze het als werkwoord, dus als moederen? Ik vind het raar

Je kan het ook niet lekker uitspreken. Mamahhen, mama…èn, mamåēñ

6 likes