Mommybloggerstopic #3

Is er eigenlijk nog iets vernomen van ons Royke de Vr.ies?

2 likes

Wow hoe hilarisch als hij de moderators gecontacteerd heeft om zijn account te laten verwijderen :joy: ik zie het helemaal voor me. “Beste Lula, ik zit met het volgende”

56 likes

Ohhhh! Dan was hij het toch echt? Haha. Jammer dat Annic toch gewonnen heeft en zonder kleerscheuren door kan met kwetsbare vrouwen te chanteren.

5 likes

Elise plaatst zowel in stories als op haar timeline over dat haar tweeling zo moest wennen op vakantie en dat ze snachts weer wakker werden en dat ze er helemaal doorheen zat, en dat ze thank god vannacht weer van 23 tot 8 sliepen. Weet niet maar het irriteert mij een beetje dat ze dit zo vaak moet benoemen dat ze tot 8 doorslapen. Superchill natuurlijk, denk dat de meesten van die leeftijd dat nog niet doen en veel ouders veel langer gebroken nachten hebben. Vind het dat een beetje irritant ofzo dat ze zegt dat ze helemaal kapot is na die 3 nachten ofzo op vakantie, besef even hoe lucky je dan bent. Hoewel het met 2 babies allemaal nog veel zwaarder is natuurlijk dus ik snap het ook wel weer, ach ben gewoon jaloers denk ik :grimacing:

22 likes

Daar kan ik ook niet goed tegen. Een tweeling is natuurlijk zwaar maar 3 nachten met wat minder slaap overleef je wel :rofl:

Ik kan niet eens meer dan 2 gebroken nachten aan voor leuke dingen als feestjes, laat staan voor stomme dingen als huilende baby’s.

32 likes

Sowieso een hekel aan de hele mentaliteit die heerst in onze maatschappij dat je baby moet doorslapen. Het is een baby, moet die nu al prestaties gaan leveren? Volstrekt normaal dat je baby nog tig keren per nacht wakker wordt. Ik weet niet, krijg altijd een beetje het gevoel dat je baby iets slechts doet als hij niet doorslaapt. Betekent niet dat het niet heel zwaar kan zijn. Maar het wordt al de helft zwaarder omdat het idee leeft dat baby’s horen te doorslapen. Als je het accepteert, scheelt het al zoveel. En een sloot koffie :sweat_smile:.

17 likes

Ik snap het en heb dat zelf ook, maar op de een of andere manier irriteert het me dat ze er zo erg de nadruk op moet leggen terwijl die jongens nu volgens mij pas een maand of 4 zijn. Ik heb het nu vandaag en gister al een stuk of 3x voorbij zien komen en dan denk ik, ja nu weet ik het wel. Nog afgezien dat ze in de vlogs al 80x benoemd heeft dat ze sinds Moederdag tot 8uur doorslapen (oh en toen ze een dag om 7uur wakker werden was dat echt heel pittig :sweat_smile:)

4 likes

Same!! Daarom snap ik het heel goed dat mensen zeggen dat ze hopen dat hun baby doorslaapt

1 like

Nou echt respect voor ouders/verzorgers die er ‘s nachts uit moeten. Ik pas sinds een paar dagen op een kat en die heeft rond 3:00 haar nachtelijke klaagzang kwartiertje. 2 keer een gebroken nacht gehad en ik kan niet meer :joy:

18 likes

Ik had haast zin om te sturen: na 2,5 jaar nog steeds met regelmaat een periode gebroken nachten, heeft niks met baby’s of vakantie te maken.

Maargoed ook daar komt ze achter. En idd die ‘ doorslaapmentaliteit’ vind ik ook bloed irritant.

1 like

Maar is ze er niet gewoon blij mee? En uit ze dat?
Was ik ook, ookal gebeurde dat bij ons pas toen baby zo’n 12-13mnd was.

Maar zoals ik blij kan zijn met een verse croissant en dat post kan ik ook blij zijn met een niet gebroken nacht haha.

Is het niet meer de jaloezie in ons die opspeelt :crazy_face::see_no_evil:

4 likes

Oh wat naar dit. :face_with_raised_eyebrow:

32 likes

Ik vind het bij haar iig absoluut niet storend. Maar heb de vakantievlog niet gezien. In andere vlogs benoemt ze het wel eens, maar op mij komt het alleen over alsof ze er idd gewoon blij mee is (logisch!!) en ze heeft een keer hun ritme vertelt en dat ze dat strikt proberen aan te houden omdat ze idee heeft dat dat helpt bij het doorslapen. Vind bij haar ook absoluut niet dat ze er de nadruk op legt of de ‘doorslaapmentaliteit’ de overhand heeft oid, @anon89918470

3 likes

Was absoluut niet naar bedoeld. Ook ik ben daar achter gekomen. En ik ga vast en zeker ook achter heel veel andere dingen komen.

Ik heb nog nooit een vlog gezien hahaha dus daar durf ik niet iets over te zeggen… volg ze alleen op instagram hihi.

Dit precies. Snap dat het kut is als je zelf al jaren niet doorslaapt, maar ze zegt het gewoon. Ze doet gelukkig niet alsof zij de wijsheid in pacht heeft en haar kindjes daarom doorslapen. Ze sliepen gewoon ineens door (chill) en nu even niet meer (niet chill)

10 likes

Wat ik meer het punt vind, althans ik denk dat dat zo bedoeld werd door diegene die dit aanstipte, is dat ze wel vaak de nadruk legt op het feit dat ze alweer door/uitslapen ( wat super fijn is en ook zeker gezegd mag worden) maar dat er nu dan in een instapost én een instastory door haar wordt benoemd dat ze ineens niet meer doorslapen en ze het daar zwaar mee heeft. En ook dát mag gezegd worden alleen valt het mijzelf ( en dus een paar anderen) op dat ze het regelmatig over het slaap gedrag van de baby’s heeft. En dat bedoel ik met doorslaapmentaliteit. We weten allemaal wel dat slapen + baby’s alle kanten op kan gaan, wat heeft het voor zin bij elke verandering daar notie van te maken?

Maargoed dan krijg ik waarschijnlijk de respons “ moet je er niet naar kijken”. En dat doe ik wel, want vind haar een leuke vlogger maar dit viel mij op en ik kan mij er wel in vinden dat men zich daar aan stoort.

Ik spreek wel uit eigen ervaring dat als je baby’s heb, hun slaappatroon nogal levensbepalend wordt haha. Dat en of ze goed poepen

9 likes

Ik heb mijzelf dat nergens zien typen?

1 like