Mommybloggerstopic #3

die hele wine mom cultuur is zwaar problematisch als je het mij vraagt

23 likes

Hhaha, held! Enne, proost!

1 like

Sowieso de verheerlijking van alcohol. Ik ken echt te veel casual alcoholisten.

44 likes

Dé meest gestelde vraag (oke na was het gepland) toen we onlangs vertelden dat ik zwanger ben van de 2e was… oooh dan mag je weer niet drinken? Vind je dat niet balen? Je hebt al zo lang niet gedronken?

Even iets anders he, ivvj kwam voorbij in mn instagram ontdekkending. En die foto van een paar dagen terug van scarlet (toch de blonde?) met die luier op haar hoofd. Ik vind haar daar net clowntje lijken (van het land van ooit). :joy: denk door de staartjes, de blik, haar wenkbrauwen.

2 likes

Ik ergerde me aan je eerste zin, maar toen bedacht ik me “Ohja ik ben de tweede zin”.

26 likes

Unieke kans! Win 2 bloedtesten :roll_eyes:

3 likes

Zullen we hier allemaal massaal aan mee doen? En dan hooen dat iemand hem wint. Ben benieuwd wat er bij mij uitkomt haha (diabetes, zwanger) en of er iets van klopt :joy::joy::joy:

Edit; oke nevermind echt niet dat ik hun in mn stories ga deen.

6 likes

Hahah ja ik dacht eerst ik ga mee doen maar ik ga hem idd niet delen in mijn stories :joy:

1 like

Vraag me idd af of dit wel mag, maar aan de andere kant is het natuurlijk ook niet echt officieel medisch wat zij doen. Blijft hoe dan ook dubieus en het zal vast niet zo goed lopen als ze dit soort acties gaan doen…

1 like

Ik had de foto gerapporteerd maar krijg nu al bericht dat het niet in strijd is met de richtlijnen en dat de foto dus niet verwijderd wordt… :roll_eyes:

Wil em opzich wel winnen, en dan wat runderbloed opsturen, maar no way dat ik t ga delen.

Ik kan geen legalees, maar ik kan me echt niet voorstellen dat dit mag… Je ziet ziekenhuizen toch ook niet adverteren met echo’s en bloedtesten :joy:

8 likes

Ik vraag me af of dit wel mag. Bij drogisterijen mag je toch ook nooit airmiles of punten sparen als je een pakje paracetamol koopt en ze mogen daar ook geen kortingen op geven of acties mee doen.
Of schieten ze zichzelf nu in de voet door te moeten toegeven dat hier helemaal niets medisch aan is?

6 likes

Nu vallen ze door de mand. Tijd voor een melding bij de ACM/reclamecodecommissie :stuck_out_tongue:

5 likes

Lijkt het niet een beetje op zoiets? Een vaccinatie mag je ook niet winnen blijkt uit onderstaand bericht

https://www.reclamecode.nl/uitspraken/gezondheid/gezondheid-2016-00306/159754/

Edit: nou valt dat dan wel echt onder medicijn winnen dus misschien toch niet hetzelfde te noemen…

1 like

Nouja, de intentie van m w is natuurlijk wel doen alsof het medisch is. Het zou wel gek zijn dat zo misleiden is toegestaan.
Dan kan je doen alsof iets medisch is, maar dat is het niet, en dus kan je gewoon je gang gaan.

2 likes

Ik weet niet of iemand dit kent, maar er is een Tilburgse krant die jaarlijks een puzzel doet waarbij adverteerders verschillende prijzen weggeven.
En een aantal jaar geleden was een van de prijzen een darmspoeling :flushed:
Ik vraag me nog altijd af wie die heeft gewonnen en wat die ermee gedaan heeft.

28 likes

Ja ik vraag mij dit ook af! Dingen als botox en zo weg geven mag volgens mij ook niet? Dus bloed naar een random ‘dokter’ sturen als prijs lijkt mij ook raar. En we weten allemaal al de uitkomst; suplementen tekort die je bij A en co kunt bestellen

2 likes

Omg Kloontje!!! Hahaha. “ Hallo ik ben Kloontje en ik eet heel veel ijzen”. Ik ga stuk hahaha.

Wat Annic betreft: treurnis ten top. Dit zegt wel wat over hoe ‘goed’ het gaat met mamaworden. Ik ga dat ook no way delen. Anders had ik idd runderbloed opgestuurd.

6 likes

Het feit dat ze dit delen op Annics kanaal en je meteen alledrie de kanalen moet volgen, bewijst nog maar eens hoe slecht mamaworden het doet in vergelijking met hun verwachtingen. Dat account heeft nog geen 10K volgers. Voor iemand met een bereik als Annic (en zelfs na alle promo door influenza’s) is dat bar weinig. Waarschijnlijk daarom dat ze het niet op mamaworden zelf delen want daar zitten al ‘fans’ —> zo winnen ze geen extra volgers.
Zielig gewoonweg.

12 likes

En nog even over alcohol en zwangerschap: ik ben zeker geen ‘grootverbruiker’ qua alcohol maar moet wel eerlijk toegeven dat ik - zeker met deze zonnige dagen - echt een goed glas wijn geregeld ‘mis’. Dat hoeven geen sloten wijn te zijn, maar zo 1 lekker glas bij een heerlijk gerecht, dat kan ZO ongelofelijk smaken.
Anderzijds heeft de zwangerschap wel mn ogen geopend dat er voor aperitieven hele goeie alcoholvrije alternatieven zijn. Ik ga na mijn zwangerschap sowieso de aperitieven alcoholvrij houden. Maar die wijntjes… dat krijgen ze echt niet even lekker zonder alcohol helaas (vind ik dan hè).

4 likes