Mommybloggerstopic #3

Ik ben echt zo hard aan het denken wat de naam zou kunnen zijn haha. Thijs?

1 like

:relieved:

Met H en IJ ja :joy:
Dus niet
Tijs
Thys
Tys

Tijn kan ook trouwens - hoor ik ook met en zonder h! Hha

4 likes

Oh echt :grinning: grappig haha. Ik dacht dat ik veel te voor de hand liggend aan het denken was. Wauw ja als daar Tys je eerste ingeving is heb je echt te veel hippe namen voorbij zien komen.

2 likes

Zo ken ik een jjeffrey :joy:

15 likes

Ik ken juist weer wen jeffry
Ook zo vreemd

2 likes

Maar de naam komt ook echt van dat boek toch?
Giphart had die toch zelf bedacht n.a.v. de naam Feline en het woord vilein.
En nu is het een redelijk gangbare naam, dat lijkt me zo bijzonder als schrijver.
Madison is volgens mij ook pas een echt populaire meisjesnaam geworden na de film Splash, waarin iemand zichzelf zo noemt omdat ze dat leest van het straatnaambordje van Madison Avenue :slight_smile:

4 likes

Sommige mensen zijn echt stom met namen, ik heb me wel eens voorgesteld dat mensen zeiden: das toch geen naam??
Of: alleen maar dat?

Terwijl m’n naam best normaal is vind ik.

2 likes

We hadden het laatst toch over wat scarlet nu voor werk deed. In de nieuwste oudersvannu staat dit.

2 likes

Wat leuk!! Phileine staat al een hele tijd bovenaan mijn lijstje met mogelijke namen voor mijn toekomstige / hypothetische dochter. Ik wist helemaal niet dat hij die naam zelf heeft bedacht.

2 likes

Ja klopt! Maar de andere naambetekenis is ‘liefhebben’ en dat is dan wel weer heel mooi.

naambetekenis

Deze tekst wordt Phileine is een meisjesnaam die twee verschillende verklaringen heeft. Mogelijk is de naam afgeleid van het Griekse woord ‘philai’. Dat betekent ‘liefhebben’ of ‘strelen’.

Waarschijnlijk is de naam echter bedacht door de Nederlandse auteur Ronald Giphart. Hij zou de naam hebben afgeleid van het woord ‘vilein’. Dat betekent ‘gemeen, boosaardig’. Het hoofdpersonage uit zijn boek Phileine zegt sorry voldoet aan die eigenschappen en heeft vermoedelijk daarom deze naam gekregen.

En ach mijn naam betekent ‘bitter’ en daar heb ik ook nooit mee gezeten, haha

5 likes

Je doet wel een beetje of ze haar kind Aldolf heeft genoemd.

22 likes

Ze hebben ook een kat en die wordt niet genoemd.

3 likes

Ik weet van kennissen dat er op die afdelingen vaak hele lijsten met rare namen zijn zodat iedereen elke dag even stuk kan gaan om wat mensen nú weer bedacht hebben om maar een special snowflake te zijn haha

4 likes

Die arme kinderen… :cold_face:

1 like

Ik ken serieus een Brain. Verkeerd gespeld door ouders.

22 likes

Logisch😂

Persoonlijk vind ik alle ‘Djayden, Djevy, Jaylinn, Maylinn’ namen echt vreselijk en 100% tokkie.

15 likes

Huuuh. Maar spreek je dat dan uit als ‘Breen’ of ‘Bra-in’? (Brian/Bryan)

Ooh dat is ook lullig :shushing_face: met de aangifte? Dan denk je daarna toch ook even kak.

Ik ken een Julius. Tweede naam Caesar. Vond zn vader wel grappig, was niet overlegd die tweede naam, maarja paps deed de aangifte alleen :face_with_hand_over_mouth: :face_with_raised_eyebrow: de eerste keer dat hij dit verhaal vertelde dacht ik dat hij me in de zeik nam. Zn paspoort bewees het tegendeel :joy: (het zal jullie weinig verbazen dat deze ouders niet meer bij elkaar zijn inmiddels).

Ik vind Yuna trouwens echt een toffe naam, heb hem stiekem op ons “als het een meisje is” lijstje gezet. Zou het zelf wel uitspreken als juuna trouwens.

17 likes

Beetje brai-jen denk ik, als Brian maar dan verkeerd gespeld. Mijn vriend kent ook iemand waarbij je t heel Nederlands zegt: bri-an

Voelt als een domme vraag maar is dat dan echt niet meer te veranderen als je een foutje hebt gemaakt?

1 like

Ik ken een Stephan waarvan de vader bij het doen van de aangifte niet meer wist of ze het nou met een f of ph zouden spellen en hij er in paniek maar fh van heeft gemaakt. Stefhan dus… :woman_shrugging:t3:.

45 likes