Mommybloggerstopic #3

‘Mae’ als tweede naam. Zo origineel, volgens mij hebben alle bloggerbaby’s die naam.

35 likes

leuk voor Manon en Dwaynen!!

1 like

Als ze dat toch een mooie naam vinden? Moet je dan iets lillekers kiezen omdat zoveel het al hebben? :woman_shrugging:t3: (Ik kan er geen een bedenken overigens maar dat kan ook aan mijn lack aan babybloggernamenkennis liggen) En is ook nog eens een tweede naam dus boeiiiiiuuyhhhhh toch.

2 likes

Ik zeg niet dat ze het niet moet kiezen, ik vind het gewoon saai. De dochter van queenofjetlags in ieder geval al, van Kae Sutherland ook. Allemaal van die hippe types.

5 likes

Haha, dat ze erbij zegt hoe je Yuna uitspreekt. Ik zou niet weten hoe je die naam anders kunt uitspreken?

1 like

Juuna?

Oja true, nou goed dat ze het erbij gezet heeft hahaha

2 likes

Wel goed dat ze het erbij zet blijkbaar, want ik dacht inderdaad Juuna haha

2 likes

Misschien kan Wouter hier nog een rol in spelen. Het is YOENA. YOENA MENSEN. YOENA. Heel veel mensen denken dus Juuna. Maar het is Yoooooeeena.

65 likes

Als ik ooit een naam ga bedenken voor een kind, ga ik er dus ALLES aan doen om te voorkomen dat het verkeerd uitgesproken kan worden. Hoe irritant als je dat je hele leven steeds moet verbeteren :unamused:

9 likes

@JeMoeder @HvO Hallo, dit doet pijn om te lezen :cry: Dit is de story of my life

1 like

Ik denk niet dat je bij het kiezen van een naam rekening kunt houden met álle denkbare scenario’s (verhuizen naar het buitenland bijvoorbeeld, ik ga er niet bij voorbaat van uit dat mijn kinderen gaan emigreren). Maar ik zie soms namen die zo bizar gespeld zijn dat ik het echt zielig vind. Dan weet je dus gewoon al dat je kind zijn hele leven lang z’n naam moet spellen. Mijn naam kan op 2 manieren gespeld worden en dat vind ik al irritant want dat moet ik dus ook telkens toelichten :sweat_smile:

1 like

Ja kinderen waarvan hun naam met een ‘ wordt geschreven zoals een d’shawn of een dy’mand. Ik zie een kleuter al voor me die moet spellen d apastrophe s h a w n haha kind kan dan niet eens apastrophe uitspreken.

3 likes

Ik zou Phileine ook wel op meerdere manieren kunnen uitspreken. Ik zou als eerste denk ik zeggen Fie-lijne.
Maar ook Fie-lène ( een beetje op z’n Frans zeg maar).

Maarrr mag hopen dat oma’s het na 1x uitgesproken te hebben wel goed blijven doen idd :wink:

1 like

Wij dacht dat te hebben gedaan met schrijfwijze.
Dit kan toch niet anders? Dachten we.

Kind is geboren
Verpleegkundige wil op deur de naam zetten:
“Met een H?”
“Eh ja…?”
“Oké en een y of een ij?”
“Gewoon… een IJ…”

:cold_face:

3 likes

Ik lees dit als Juni Mei. Mis alleen april nog als derde naam.

19 likes

Fijn voor Manon dat ze bevallen is, mooie naam ook! Past ook bij de naam van haar andere dochter, vind ik. Nela en Yuna :smiling_face_with_three_hearts:

11 likes

Volgens mij gebeurt dat ook omdat mensen soms de gekste spellingen hebben, dus zorgpersoneel er niet meer zomaar vanuit gaat dat het op een bepaalde manier wordt gespeld.

3 likes

Haha ja, maar we hadden hier zo “op gekozen”, en op dat moment dachten we echt: fuck dit is niet hoe we dat bedacht hadden :joy:
Dat we bij de eerste keer al moesten spellen haha.

Maar daarna gelukkig niet meer (aan NL’se mensen dan. Is een Hollandse naam. Dus logisch dat ze het buiten NL niet weten ;))

1 like

Ik ben echt zo hard aan het denken wat de naam zou kunnen zijn haha. Thijs?

1 like