Mommybloggerstopic #3

Zou je dat eigenlijk niet van alles in dit topic kunnen zeggen dan?

14 likes

Ik heb ook heel lang moeite gehad met dit grapje. Maar leg het inmiddels naast me neer…

Ik ben nog nooit zo moe geweest als in de periode dat ik (psychisch) ziek was. Het continue malen, denken, rekenen, liegen, gedachten, flashbacks, nachtmerries, lichamelijk en mentaal gewoon OP.
Dat ik (ook toen ik een kind had) echt pissig werd om dit soort opmerkingen.
Maar inmiddels denk ik: het is een grapje. Leven, laten leven, en die mensen gunnen dat ze idd nu voor het eerst van hun leven ZO moe zijn :stuck_out_tongue_winking_eye:

7 likes

Ja of ‘je zou het begrijpen als je kinderen hebt’. Als iemand zoiets zegt ben je meteen uitgeluld.

5 likes

Bij haar kan ik het sowieso niet serieus nemen. Laatst zei ze ze iets van dat de kinderen vaak doorslapen en zij dus zelf ook iets van 8,5 u slapen. Als ze dan een nachtje wat minder slapen dan begint ze al te piepen.

8 likes

Hoewel ik hen wel leuk vind om te volgen, zou ik zo’n opmerking niet zo serieus nemen van haar, als het al serieus bedoelt is. Je kunt namelijk veel van haar zeggen, maar nuchter is ze niet. Voor de zwangerschap/baby’s kon ze al goed overdrijven, nu heeft ze er alleen een goede reden voor :wink: maar kan me voorstellen dat zij na een nacht slecht slapen dat voorheen ook gewoon heel erg aandikte, zo zijn ze gewoon een beetje denk ik.

Haha precies :joy:

:exploding_head: gevalletje ik heb 1 kind, die toevallig goed slaapt en dus de waarheid in pacht.

5 likes

Ooo ja dit vind ik ook irritant hoor. Alsof ik niet meer moe mag zijn na het oplopen van 2 trappen want er zijn mensen met kinderen en díe zijn pas moe. Maargoed waarschijnlijk neem ik het te serieus, vind het gwn een dom filmpje

1 like

Ze gaan toch gewoon lief slapen als je zegt dat het bedtijd is? En als ze wakker worden, dan zeg je gewoon heel duidelijk “nee lieveling, sesamstraat is geweest het is tijd om te gaan slapen!” en gaan ze zo weer slapen. Je ziet het, duidelijkheid is de sleutel tot een goede nachtrust :roll_eyes:

4 likes
Off topic over huilen

Wel interessant! Heb mn dochter in het begin ook veel gedragen. Ze is nu 15 maanden en heeft soms periodes s nachts dat ze huilend wakker wordt. Mn vriend is dan soms van: even laten huilen, terwijl ik dat echt lastig vindt. Het wordt snel hysterisch en je schiet er nooit wat mee op. Mn vriend z’n theorie is dat ze dan leert dat wij komen als ze gaat huilen. Snap ik ergens ook wel, maar als ik dan weer lees van t cortisol wat omhoog schiet, denk ik Ah nee, gewoon lekker troosten. Maar over welke leeftijd gaat dat dan ben ik benieuwd. Heb je hier iets van links naar onderzoeken? Dacht in een ander topic ook al te lezen dat jij hier veel over weet door je werk of studie.

1 like

Zo’n stom geprivilegieerd ding om te zeggen eigenlijk. Leuk dat jij voor je kinderen kreeg blijkbaar nooit iets heb gehad om wakker van te liggen, vertel dat maar tegen (kinderloze) mensen met financiële problemen, (psychische) gezondheidsproblemen, een onveilige thuissituatie, etc etc etc. Ik snap dat het een grapje is maar dat maakt het toch niet minder stom. Ik vind haar normaal wel leuk om te volgen maar hiermee slaat ze de plank toch een beetje mis.

Zat zij trouwens niet laatst nog op te vertellen dat haar kinderen al weken elke dag van 23:00 tot 08:00 doorslapen? Zoveel uur slaap ik niet eens lol

17 likes

Hoe serieus kun je een grap nemen kom oooooooop we zijn allemaal zielig als we moe zijn oké

9 likes

Mijn cavia slaapt 18 uur per dag!

7 likes

Your children need your presence more than your presents.
Hebben ze echt VEEL meer aan.

19 likes

Haha dat klopt, kan me nog een post herinneren dat ze door volle maan slecht sliep en dat vond ze echt WAL-GE-LIJK :wink:

1 like

Royke is coming for you

22 likes

Ho wacht! Volgens mij heb ik mijn bericht verkeerd geformuleerd gister. Natuurlijk mag ze klagen over hoe moe ze is, en als haar kinderen onverwachts niet meer doorslapen en ieder afwisselend de hele nacht aan het huilen zijn, terwijl je zelf in een vreemde omgeving bent kan ik me ook indenken dat dat zo slopend moet zijn. Ik voel me ook niet persoonlijk aangevallen door het bericht. Ik vind het alleen een totaal niet grappig grapje, en dat valt me tegen van haar, omdat ik het voor de rest wel leuk vindt om haar te volgen.

3 likes

Ik heb het 8 minuten volgehouden, maar wat een onzin kraamt die vrouw uit. Kan het gewoon niet aan om heel die video af te kijken

Maar het is ook wel bevreemdend om te lezen, dat jij je niet kan voorstellen dat een moeder nooit met haar handen in het haar zit en daardoor het gevoel hebt dat ze het alleen maar perfect wilt doen. Niet iedereen vindt het moederschap moeilijk. (Ik lees mijn bericht en het klinkt onaardiger dan ik het bedoel, maar ik krijg het letterlijk niet aardiger opgeschreven. Maar ik bedoel het dus helemaal zonder gemene toon :grimacing:)

1 like

Handen :see_no_evil: