Mommybloggerstopic #3

Alleen als ik in mn onesie vooraan mag zitten.

1 like

:rofl::rofl:

Maar dit zegt niemand he, dit is ronduit belachelijk. Als zou ik sommige.manennen wel in een fuzzy purple jacket willen zien!

Ik zeg dat het passend moet zijn. En voor de een is dat een totaal nieuwe outfit die afgestemd is op.de locatie en voor de ander is dat het beste.setje wat in de kast hangt. En dat is allebei prima
Maar 0 rekening houden met de gelegenheid en dus niet fatsoenlijk gekleed gaan vind ik heel respectloos ja.

Ja oké een verwassen spijkerbroek vind ik wat anders. In mijn omgeving heb ik simpele pummels en zelfs zij doen in ieder geval een overhemd aan met een niet-verwassen spijkerbroek. Iemand die in oversized Hawaii shirt met korte vale spijkerbroek komt vind ik wat anders (tenzij je thema tropisch is). Ik kan de foto van @Victoria niet zien dus ik weet niet of dat haar oom was.

Ik kom er dus nu achter dat haar man Yannick heet en geen Sjenkie?? #papasjenkie

21 likes

Ik ben hier ook wel fel op sinds er iemand op teenslippers op de uitvaart van mijn oma kwam. Ik vind dat respectloos. Kleed je fatsoenlijk aan. Dus zonder vlekken, alles heel, niet te bloot en passend bij de gelegenheid.

En als dat me oppervlakkig maakt, jammer dan. Ik kom iig wel fatsoenlijk gekleed ergens opdagen.

13 likes

Wow dat vind ik wel heel slordig ja! Ik weet nog 2 jaar terug op de uitvaart van de vader van een vriendin, toen waren mijn vriendinnen en ik het netst gekleed als jongere generatie. Zelfs directe familie zag er uit alsof ze ff tussendoor van in de tuin zitten of van het werk naar een uitvaart waren gekomen.

1 like

Ja dat zag ik dus ook op de laatste begrafenis waar ik was. Ik ben nog dan het ouderwetse en kom in zwart (natuurlijk niet als daar echt om gevraagd word). Maar idd had toen ook het idee van hmmmm… lijkt idd wel of sommige zo in hun chill kleren van huis komen.

Heb idee dat ze hierin kimberly van nbfm wil na doen :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Ik ben bang dat jouw oom mijn vader is. Hij is getuige geweest op de bruiloft van zijn broer en spreker op begrafenis van zijn vader in deze outfit.

1 like

Ja ik kom idd ook in het zwart tenzij er nadrukkelijk wordt gezegd om een bepaalde kleur of juist geen zwart aan te doen.

Maar ook met bruiloften ben ik dus altijd gewoon netjes en verzorgd gekleed. Als back up schoenen nette slippertjes/sandaaltjes ipv teen slippers, passend bij de dresscode, of gewoon netjes. Niet in een spijkerbroek :see_no_evil: Kan bij mij ook een cultuur ding zijn maar in mijn familie moet je zo echt niet op een bruiloft komen :sweat_smile:

2 likes

Hier in Twente zie je heel vaak dat mensen in een nette spijkerbroek komen. Nou prima toch ? Snap nooit dat probleem zo erg.

1 like

Ik kan na al die opbouw en suspense de outfit niet zien :cry:

nieuw linkje?

2 likes

Haha ja eens, een bruiloft is geen gezellig feestje met je geliefden bij elkaar! Het is een tentoonstelling van etiquette ja!

17 likes

Zo heb ik op heel veel bruiloften en partijen al heel vaak de tante in oversized wit of ‘band’ shirt gespot. Haha dit is een soort van spel element met vriendinnen geworden; wie kan haar als eerste vinden op een feestje. (En dit gebeurd dus bij verschillende bruiloften/begrafenissen/feestjes waar niet dezelfde families komen maar altijd loopt er zo een tante rond)

1 like

Hahah ja! Er zal vast ook altijd een oom met de fleece trui zijn. Die ga ik voor het volgende feest introduceren :joy:

1 like

Geloof me. Ook als iemand zich helemaal opdoft kan het er niet zo mooi uit zien haha. Nog diverse mensen pesten me met het hoedje van mijn schoonmoeder;

24 likes

Mijn broer trouwde zelf in een spijkerbroek. Toen we naar de feestlocatie liepen liepen er wat vrouwen langs en je hoorde ze zeggen “OMG dat doe je toch niet, trouwen in een spijkerbroek” … Prima dat het niet je smaak is, maar vind het nogal ver gaan om mensen op hun outfitkeuze te veroordelen. Maar goed, ik zou ook never nooit een dresscode doorgeven bij mijn bruiloft. En stel ik zou dat doen weet ik dat mijn broer zich er sowieso niet aan houdt :joy:

4 likes

Hahaha wauw, inderdaad. @Joejoejoe dit klinkt echt zó naar?

1 like

Ik heb ook heel erg het gevoel dat er hier van het ene uiterste naar het andere uitsterste gegaan wordt.

Ik heb zelf nergens gezegd dat ik verwacht dat mensen kleding aan doen waar ze zich niet prettig in voelen. Ook binnen, het in mijn ogen, geschikte kleding voor een bruiloft zit vast wel iets waar iemand zich in op zijn gemak voelt.

Mezelf als voorbeeld, ik heb een hekel aan jurkjes en hakken en loop het liefst in een spijkerbroek of sportlegging met afgetrapte gympies eronder. Alleen als ik een bruiloft heb, vind ik het niet gepast om in spijkerbroek te gaan, maar zie ik een jurk dus ook niet zitten. Ik kies dan meestal voor een mooie jumpsuit of een broekpak met een nette schoen eronder. Dan ben ik gekleed voor de gelegenheid en ik voel me op mijn gemak.

Als man kan je ook voor een chino kiezen, zit vaak lekker en toch super netjes.

Er is dus nog veel mogelijk tussen die spijkerbroek en die niet comfortabele kleding.

17 likes

Ik vind vooral haar blush nogal heftig!

1 like