Tja, als ik dit zie denk ik dit heb ik idd liever als dresscode, maar ik kan dat helaas niet bepalen voor iedereen. Iemand hoeft niet speciaal voor mijn bruiloft een pantalon te kopen. Zou het wel jammer vinden maar ach… daar trouw je niet voor denk ik dan maar.
Dit is echt m’n nachtmerrie, zo’n bruiloft. Al heb ik denk ik nog ergere meegemaakt 
Ik denk dat iedereen een ander referentiekader heeft wat “nette, fatsoenlijke kleding” betreft. Ik heb ook een periode gehad dat ik een spijkerbroek en blouse netjes vond, want het alternatief was een cargobroek met bandmerch t-shirt of een legging met oversized hoodie. Zo lang het maar schoon is en ze niet in korte broek en teenslippers op komen draven, zou ik het wel best vinden 
Ja idd. Helemaal als dat betekent dat anders belangrijke mensen niet komen.
Mocht ik ooit trouwen zou ik echt niet zulke Noord-Koreaanse praktijken gaan aanhouden. Je kan gewoon niet controleren in hoeverre iedereen zich aan een kledingvoorschrift houdt.
voor ons trouwen was de dresscode ‘doe aan wat je fijn vindt’
ten eerste vind ik het genant om van iemand te eisen dat hij iets nieuws gaat kopen omdat ik dat wil en ten tweede haat ik het ook om de hele dag overdreven aangekleed te zijn
overigens waren alle vrouwen alsnog in een leuke jurk en sommige mannen in pak en sommigen in een nette donkerblauwe spijkerbroek met een overhemd
het is maar waar je je druk over kan maken zeg
Vind het ook nog wel een verschil tussen dag- en avondgasten, maar goed dat is misschien meer iets voor het trouwtopic.
Ik heb afgelopen zomer nog mensen zien aankomen in een joggingbroek
Was gelukkig niet mijn eigen trouwerij.
Thanks dat je.me oppervlakkig noemt 
Ga jij in een korte broek naar een sollicitatiegesprek? Nee? Oppervlakkig van je…
Zie je dat het nergens op slaat? Je kleedt je naar de gelegenheid. En ja dat is belangrijk, het laat zien dat je sociale constructen snapt en intelligent genoeg bent om je aan te passen. Niets oppervlakkigs aan.
Dus als je een nette spijkerbroek en een overhemd met blazer goed genoeg vindt ben je dom en snap je sociale constructen niet?
Wauw.
Ik ben blij dat mijn gasten gewoon als zichzelf kwamen, sommigen meer opgedoft dan de ander maar allemaal als zichzelf.
Was bij mijn broer en zijn man ook. Hun dresscode was ‘feestelijk’. De meeste gasten hadden alsnog een pak of jurkje aan, maar ook mensen in nette spijkerbroek met overhemd. Dat was voor hun feestelijk, prima.
Dat zeg ik nergens he.
Als jij er in een nette spijkerbroek verzorgd en passend bij de gelegenheid goed uitziet en je goed voelt dan is het helemaal prima.
Maar in een afgedragen spijkerbroek naar een bruiloft of uitvaart vind ik respectloos ja. Dan snap je niet hoe het werkt.
Alleen als ik in mn onesie vooraan mag zitten.

Maar dit zegt niemand he, dit is ronduit belachelijk. Als zou ik sommige.manennen wel in een fuzzy purple jacket willen zien!
Ik zeg dat het passend moet zijn. En voor de een is dat een totaal nieuwe outfit die afgestemd is op.de locatie en voor de ander is dat het beste.setje wat in de kast hangt. En dat is allebei prima
Maar 0 rekening houden met de gelegenheid en dus niet fatsoenlijk gekleed gaan vind ik heel respectloos ja.
Ja oké een verwassen spijkerbroek vind ik wat anders. In mijn omgeving heb ik simpele pummels en zelfs zij doen in ieder geval een overhemd aan met een niet-verwassen spijkerbroek. Iemand die in oversized Hawaii shirt met korte vale spijkerbroek komt vind ik wat anders (tenzij je thema tropisch is). Ik kan de foto van @Victoria niet zien dus ik weet niet of dat haar oom was.
Ik kom er dus nu achter dat haar man Yannick heet en geen Sjenkie?? #papasjenkie
Ik ben hier ook wel fel op sinds er iemand op teenslippers op de uitvaart van mijn oma kwam. Ik vind dat respectloos. Kleed je fatsoenlijk aan. Dus zonder vlekken, alles heel, niet te bloot en passend bij de gelegenheid.
En als dat me oppervlakkig maakt, jammer dan. Ik kom iig wel fatsoenlijk gekleed ergens opdagen.
Wow dat vind ik wel heel slordig ja! Ik weet nog 2 jaar terug op de uitvaart van de vader van een vriendin, toen waren mijn vriendinnen en ik het netst gekleed als jongere generatie. Zelfs directe familie zag er uit alsof ze ff tussendoor van in de tuin zitten of van het werk naar een uitvaart waren gekomen.
Ja dat zag ik dus ook op de laatste begrafenis waar ik was. Ik ben nog dan het ouderwetse en kom in zwart (natuurlijk niet als daar echt om gevraagd word). Maar idd had toen ook het idee van hmmmm… lijkt idd wel of sommige zo in hun chill kleren van huis komen.
Heb idee dat ze hierin kimberly van nbfm wil na doen 
Ik ben bang dat jouw oom mijn vader is. Hij is getuige geweest op de bruiloft van zijn broer en spreker op begrafenis van zijn vader in deze outfit.