Mommybloggerstopic #3

Ja ik kom idd ook in het zwart tenzij er nadrukkelijk wordt gezegd om een bepaalde kleur of juist geen zwart aan te doen.

Maar ook met bruiloften ben ik dus altijd gewoon netjes en verzorgd gekleed. Als back up schoenen nette slippertjes/sandaaltjes ipv teen slippers, passend bij de dresscode, of gewoon netjes. Niet in een spijkerbroek :see_no_evil: Kan bij mij ook een cultuur ding zijn maar in mijn familie moet je zo echt niet op een bruiloft komen :sweat_smile:

2 likes

Hier in Twente zie je heel vaak dat mensen in een nette spijkerbroek komen. Nou prima toch ? Snap nooit dat probleem zo erg.

1 like

Ik kan na al die opbouw en suspense de outfit niet zien :cry:

nieuw linkje?

2 likes

Haha ja eens, een bruiloft is geen gezellig feestje met je geliefden bij elkaar! Het is een tentoonstelling van etiquette ja!

17 likes

Zo heb ik op heel veel bruiloften en partijen al heel vaak de tante in oversized wit of ‘band’ shirt gespot. Haha dit is een soort van spel element met vriendinnen geworden; wie kan haar als eerste vinden op een feestje. (En dit gebeurd dus bij verschillende bruiloften/begrafenissen/feestjes waar niet dezelfde families komen maar altijd loopt er zo een tante rond)

1 like

Hahah ja! Er zal vast ook altijd een oom met de fleece trui zijn. Die ga ik voor het volgende feest introduceren :joy:

1 like

Geloof me. Ook als iemand zich helemaal opdoft kan het er niet zo mooi uit zien haha. Nog diverse mensen pesten me met het hoedje van mijn schoonmoeder;

24 likes

Mijn broer trouwde zelf in een spijkerbroek. Toen we naar de feestlocatie liepen liepen er wat vrouwen langs en je hoorde ze zeggen “OMG dat doe je toch niet, trouwen in een spijkerbroek” … Prima dat het niet je smaak is, maar vind het nogal ver gaan om mensen op hun outfitkeuze te veroordelen. Maar goed, ik zou ook never nooit een dresscode doorgeven bij mijn bruiloft. En stel ik zou dat doen weet ik dat mijn broer zich er sowieso niet aan houdt :joy:

4 likes

Hahaha wauw, inderdaad. @Joejoejoe dit klinkt echt zó naar?

1 like

Ik heb ook heel erg het gevoel dat er hier van het ene uiterste naar het andere uitsterste gegaan wordt.

Ik heb zelf nergens gezegd dat ik verwacht dat mensen kleding aan doen waar ze zich niet prettig in voelen. Ook binnen, het in mijn ogen, geschikte kleding voor een bruiloft zit vast wel iets waar iemand zich in op zijn gemak voelt.

Mezelf als voorbeeld, ik heb een hekel aan jurkjes en hakken en loop het liefst in een spijkerbroek of sportlegging met afgetrapte gympies eronder. Alleen als ik een bruiloft heb, vind ik het niet gepast om in spijkerbroek te gaan, maar zie ik een jurk dus ook niet zitten. Ik kies dan meestal voor een mooie jumpsuit of een broekpak met een nette schoen eronder. Dan ben ik gekleed voor de gelegenheid en ik voel me op mijn gemak.

Als man kan je ook voor een chino kiezen, zit vaak lekker en toch super netjes.

Er is dus nog veel mogelijk tussen die spijkerbroek en die niet comfortabele kleding.

17 likes

Ik vind vooral haar blush nogal heftig!

1 like

Ik zeg hier dat als je je aan kan passen dat dat goed is.

En dat dat eennsociaal iets is en het getuigt van enige intelligente om dat te doen.

Ik zeg nergens dat je in een rokkostuum moet Of honderden euro’s uit moet geven. Ik zeg alleen dat je je dient te kleden naar de.gelegenheid.

Maar schijnbaar vinden jullie het wel oké om op.teenslippers naar een begrafenis te gaan of in een joggingbroek naar een bruiloft. Ik vind dat niet oké en zelfs onbeschoft. Omdat de aandacht dan gaat naar de ongepaste outfit ipv.naar de bruid en bruidegom of de overledene.

5 likes

Maar wat klinkt er naar dan? Serieus, ik snap het echt niet?

Je aanpassen naar een sociale situatie en je gepast gedragen is toch niet naar?

1 like

Haha sorry maar hoe kan je beledigd zijn over het feit dat iemand je oppervlakkig noemt, maar in dezelfde post intelligentie in verband brengen met aanpassingsvermogen. Dat is pas beledigend (en respectloos overigens, iets wat je zelf ook belangrijk lijkt te vinden, maar dan alleen met betrekking tot kledingvoorschriften :sweat_smile:).

7 likes

Ze zullen ongetwijfeld een leuke dag gehad hebben maar wat is dit filmpje 1 grote cringe.

Je aanpassen naar sociale wenselijkheid heeft alles te maken met je EQ. En dus met intelligentie. Mijn nichtje van 29 die de intelligentie heeft van een 4jarige snapt niet dat het niet oké is om te roepen dat ze moet poepen terwijl we aan een graf staan. Helemaal.prima, ze snapt het niet en niemand die het haar kwalijk neemt. Een achteroom die op teenslippers op diezelfde begrafenis komt neem ik het wel kwalijk. Dat is een volwassen man met een normaal iq en die zou dus moeten begrijpen dat dat niet kan.

2 likes

Mijn cavia’s zijn naakt getrouwd.

20 likes

God de N=1 bewijzen. Prima :+1:

En serieus wat is er zo moeilijk aan je fatsoenlijk kleden. Heel, schoon en passend. Dat is alles wat ik vraag he, meer niet. Snap niet dat dat zo opzienbarend is dat ik al 47 keer hetzelfde toe moet lichten.

6 likes

Naakte molratten