Maar dat is juist top dat je dat niet weet. Dat betekent dat ze passend gekleed waren!
Als er iemand in een knalgele galajurk gekomen was had je dat nog wel geweten. Of als iemand onder de tandpasta vlekken zat.
Maar dat is juist top dat je dat niet weet. Dat betekent dat ze passend gekleed waren!
Als er iemand in een knalgele galajurk gekomen was had je dat nog wel geweten. Of als iemand onder de tandpasta vlekken zat.
Omdat als je godver met teenslippers aan een graf staat iedereen naar je voeten kijkt ipv naar de dienst luistert. Daarom.
Leuk dat je er bent maar trek de aandacht niet naar je toe. En doe gewoon fatsoenlijk. Maar schijnbaar is dat te moeilijk en ja dan vind ik dat je je EQ wat verder moet ontwikkelen.
Sorry maar ben je een keer klaar met je gezeik over EQ in combinatie met kledingkeuze? Je klinkt echt als een ontzettende snob.
En je vult compleet iets voor iemand in. Misschien liep er wel iemand rond op die bruiloft met tandpasta vlekken, ze zegt toch “Het ging mij om de dag en het boeide me niet hoe mensen er uit zagen”?
Hahaha over invullen gesproken
lees.lekker nog wat selectiever.
En dat getuigd toch van een aardig benedengemiddeld E-FUCKING-Q
Goede vraag. Waarom ik me druk maak op.zon moment over iemand zijn teenslippers is omdat het zeer doet dat iemand schijnbaar niet eens genoeg respect op kan brengen voor in dit geval mijn oma, van wie iedereen wist dat ze er prijs op stelde als je je netjes kleedde, om dichte schoenen aan te doen.
Dan kun je dat zelf niet nodig vinden maar ik denk dan dat het een kleine moeite is om je aan te passen. En dat vind ik bij bruiloften ook. Is het passend om in spijkerbroek te gaan? Vooral doen. Maar als er een dresscode is snap ik niet waarom je je daar niet aan zou houden, zolang het binnen het redelijke valt. Want wat voor last heb jij er van om bij wijze van paarse oorbellen in te doen? Dan maak je iemand anders blij, het is passend voor de situatie en het is een kleine moeite.
Dus nee ik snap.echt niet waarom dat een probleem.zou zijn of wat daar.elitair aan is.
Maar goed. Ik ben immers maar een elitaire hautaine oppervlakkige snob dus wat weet ik er nou van 
Ben jij dan zo’n iemand die gaat roddelen over andermans outfit ipv genieten 
Om ook even mijn two cents te geven: ik snap @Joejoejoe wel. Niet dat gedeelte over sociale intelligentie, maar ik vind het ook opvallend en niet echt fatsoenlijk als iemand zich niet gepast kleed voor de gelegenheid. Erger ik me er echt aan? Nee. Zeg ik er iets van? Nee. Behalve als het mijn zus is. Maar ik heb er wel een mening over die ik (uit fatsoen
) niet met diegene zal delen.
Mocht ik ooit gaan trouwen en iemand komt op mijn bruiloft in een shabby outfit dan baal ik daar wel van. Ik zou er niks van zeggen, maar ik zou dan wel denken: ‘Is dit nou het beste wat je uit de kast kon trekken?’
Behalve dat ik dit echt een vermoeiende discussie vind, is het ook mega offtopic.
Back to mommy’s pleaseeeee
(Ja sorry ik heb ook geen on topic input. Als iemand wat heeft, heel graag!)
Ik vind het wel netjes dat je je zo kleed of gedraagt dat je de gastvrouw of -heer niet in verlegenheid brengt. Dat zie ik zelf als aanpassen/inleven in wat iemand prettig vindt/verwacht en daar dan voor zover dat redelijkerwijs aan voldoen. Andersom (maar in de tweede plaats) vind ik dat je als gastvrouw of -heer je gast niet in verlegenheid brengt.
Dus niet zozeer dat ‘de regels’ vaststaan, maar wel dat je je aanpast aan de situatie. Is dat ook uit de hoogte? Of arrogant? Ik begin nu aan mezelf te twijfelen als ik al die reacties hier zie.
Nee dat is niet uit de hoogte of arrogant, dat is realistisch bekeken. Het gaat vooral om de manier waarop het gebracht wordt door JoeJoeEeKuu.
Maargoed, ik laat deze discussie nu varen voor het irritant wordt 
Al eerder gezegd, maar wat mij vooral heel erg blijft opvallen dat het zo ongenuanceerd zwart wit is allemaal.
Niemand zegt dat er verwacht wordt van gasten dat ze in rokkostuum of lang komen en honderden euro’s uitgeven. Er wordt door een aantal alleen op subtiele en minder suntiele wijze gezegd dat zij het waarderen als hun gasten moeite doen om er netjes en voor de gelegenheid gekleed zijn.
Alleen door de mensen die het onzin vinden dat dit verwacht wordt, wordt er van gemaakt dat wij verwachten dat er veel geld aan ongemakkelijke kleding uit gegeven wordt.
Er is ook nog een grijs gebied en dus heel veel mogelijk tussen die spijkerbroek en dat rokkostuum
Lijkt me niet de bedoeling dat we elkaar hierom nu persoonlijk gaan aanvallen toch? Iedereen mag er anders over denken maar om over elkaar te oordelen en te schelden vind ik te ver gaan. Sowieso is ieders situatie en kring en opvoeding /normen en waarden ook weer anders.
En ik denk daar dus anders over. Juist omdat ik zulke situaties zelf meegemaakt heb.
Maar ik ben weg hier, geen behoefte om me nog langer aan te laten vallen omdat ik een andere mening heb
Ik hoop dat het goed gaat met je broer.
Waarom neemt men wat @Joejoejoe zegt zo persoonlijk. Je wordt toch niet uitgenodigd op haar huwelijk of begrafenis dus laat die meid lekker.
Omdat ik genoeg mensen in mijn omgeving ken met een “lager” iq en mensen echt eens moeten kappen met al het gedrag dat niet sociaal wenselijk is daarmee in verband brengen. En @Joejoejoe blijft dat keer op keer doen. Vind dat zo belachelijk, alsof alle mensen met een lager iq een stelletje aso’s zijn. Die domme discussie over de kleding kan me idd gestolen worden haha
5000 euro?!
wauw, bizar. Heb je het zelf toch ook wel leuk gehad op de bruiloft?
Sowieso is dit forum (inclusief ik hoor)woke op alle gebieden bevalve als het over sociale klassen/classism gaat.
Dan is het “die domme tokkie” blablablabla.
wowowow wat bizar. en wat vond ze van de kleren die je aan haar voorlegde? en hoe zag dat extravagante vrijgezellenfeest eruit? kreeg je er een auto bij? en weten zij dat het jullie zoveel heeft gekost? sorry veel vragen, vind dit super intrigerend.