Mommybloggerstopic #3

Ik heb afgelopen weekend ook geborreld met een 4 jarige. Was bij vrienden, zij schijnen dat heel vaak te doen en hun kind vindt het geweldig. Zij aan de water met komkommer en limoen en wij gin tonic

5 likes

Eerlijk, dit wil ik ook met m’n toekomstige kinderen. Alleen dan zonder drank.
Vind borrelen zoveel leuker gezelliger dan normaal eten.

5 likes

Haha wij borrelen ook regelmatig als avond eten! Vind kiddo ook geweldig :see_no_evil:

2 likes

Ik vind dat echt heftig, hoe snel je je principes dan opzij gooit voor het geld. Bah echt erg.

1 like

Wij deden altijd zondagavond borrelavond, alleen dat begint toch wel aan te tikken qua kg dus doen we nu nog maar 1 keer per maand.

Heerlijk, leuke serie en borrelen. Laf it

1 like

Kim van Alboe vraagt op insta stories: ‘ken of ben jij een bakker die een taart kan maken voor Mila?’

Ik vind het toch zo zielig voor die Influenza’s dat hun Google niet behoorlijk werkt en ze altijd hun instagram voor dergelijke vragen moeten gebruiken :thinking:

46 likes

En bakkers zijn ook zo zeldzaam! :lying_face:

12 likes

1 keer per week een borrelavond tikt aan qua gewicht? Dan zou ik met mn meerdere borrelavonden per week inmiddels een blok boter moeten zijn maar dat valt toch behoorlijk mee lol.

7 likes

Nou leuk voor jou :+1:

11 likes

Tsja, hoe je zo’n avond inricht is natuurlijk voor iedereen anders. Als zij zich goed voelt bij haar maandelijkse avond, is dat toch prima? Fijn dat jouw frequentie je bevalt :).

3 likes

Wij deden dat vroegah altijd als Wie Is De Mol op tv was (dat was toen vrij nieuw en nog helemaal leuk, toen vond ik het iig nog spannende tv haha). Hadden we als avondeten een groentesoepje of iets anders lichts en dan gingen we daarna borrelen met hapjes voor de tv (die wij mochten uitzoeken bij het boodschappen doen). Papa en mama aan de wijn met kaasjes, wij limonade en chips. Heb daar hele leuke jeugdherinneringen aan!

39 likes

Ik vind het eerder stom en schadelijk om te zeggen dat 1 borrelavond per week per se voor een toename in gewicht zorgt.

Voor wie het interesseert

Om een halve kilo aan te komen moet je gemiddeld 3500 extra eten. Zelfs de helft daarvan is nogal een flinke borrelplank.

18 likes

Nee maar zodra iemand het tegenspreekt vanuit haar eigen ervaring wordt daar meteen bovenop gesprongen met ‘leuk voor je’. Dus het mag blijkbaar ook niet worden tegengesproken. Het is gewoon echt onzin om te zeggen dat je aankomt van bepaalde soorten eten. Dat ligt echt aan een miljoen factoren. Dus ja, ik vind het schadelijk als mensen dat anno 2020 nog steeds beweren.

5 likes

Weet jij hoe onze [quote=“Flamoes, post:4557, topic:17792”]
Om een halve kilo aan te komen moet
[/quote]

Ik zeg alleen dat het voor mij zorgt voor toename in gewicht? Ik behoed mezelf juist voor meer schade dan wat er al is haha.

1 like

Ze zegt toch ook niet dat dat een universeel gegeven is of dat dat per definitie zo is? Alleen dat het bij haar oa bijdraagt aan gewichtstoename, en dat weet ze zelf het beste lijkt mij.

8 likes

@Rebeccabloomwood Ja iedereen moet doen wat hij of zij wilt natuurlijk maar er moet er dan ook ruimte zijn voor mensen die het (ook vanuit hun eigen ervaring) tegenspreken. En dat laatste was er niet en daarmee wordt het in mijn ogen schadelijk. Daar kon jij niet zo veel aan doen want je deelde gewoon je ervaring, daarom reageerde ik in eerste instantie ook op @Keaton en niet op jou.
Maar goed volgens mij zijn we het er niet over eens en gaan we dat ook niet worden. Dat is ook niet erg maar ik wilde wel graag zeggen wat ik vond.

ohhh no hard feelings hoor, maar viel een beetje over het woordje stom.

Ja dat was niet echt aardig. Ik had het beter in eerste instantie zo kunnen zeggen als hierboven.

Ja ik snap je wel, was niet zo aardig van mij tegen @Hejira. En er mag ook idd ruimte zijn om aan te geven van misschien klopt dit niet en wat te nuanceren wat jij dus doet. Maar die reactie kwam meer op mij over van ja ik borrel vaker en merk het niet aan mijn gewicht hoor. En toen dacht ik van pff is dat nu echt nodig om te zeggen haha. Maar ik reageerde een beetje te snel idd.

3 likes

Mehh ik vind het toch een beetje dubbel dat Willemijn en hele insta post wijdt aan het feit dat Jelle nu meer “brutaal” is nu hij naar school gaat. En ze niet weten hoe ze er mee aan moeten. Snap dat ze hiermee een signaal wil afgeven aan ouders die in hetzelfde schuitje zitten. Of tips vraagt aan anderen. En ze praat verder niet speciaal negatief over hem ofzo. Maar vind het toch ook wel weer zoiets om dit op Instagram te moeten delen met zoveel volgers. Natuurlijk is het nu lastig en snap ik haar vraag. Maar het hoort ook bij de leeftijd. En hij vraagt er toch niet om om dit op internet te delen?

En natuurlijk delen andere bloggers nog véél meer over hun kind(eren). Maar zoiets over gedrag en ontwikkeling vind ik nog steeds zo raar om te moeten delen met letterlijk duizenden volgers. Iedereen kan lezen hoe jij als 4-jarig kind was :thinking:

Weet verder ook niet zo goed waar ik met dit verhaal heen wil. Maar oke :sweat_smile:

18 likes