Mommybloggerstopic #3

Ja ik denk dit ook wel vaak. Ze wil hem bewust niet in beeld maar emotioneel wordt z’n hebben en houwen wel op straat gegooid. Heb geloof ik liever nog m’n kindergezicht van vroeger op internet dan m’n sociaal emotionele ontwikkeling.:sweat_smile:

10 likes

Ik vind dit ook te ver gaan om dit te delen, zou het niet fijn hebben gevonden als mijn ouders mijn vroegere brutale uitspattingen/fases met hun ruim 72.000 volgers zouden hebben gedeeld, dat is gewoon privé. Geldt overigens voor 95% van de content van die (mommy)bloggers hoor, dat zou ik ook niet doen.

15 likes

Uhhh sorry? Wat heb ik verkeerd gezegd :S
Ik ben me heel bewust dat het voor iedereen anders is en dat iedereen moet doen wat ze zelf wil. Maar aankomen van 1 borrelavond komt voor mij over als “Ik moet echt geen extra koekje bij de koffie want dan wordt ik dik”. Prima als je dat zelf wil idd, ik vind dat soort opmerkingen echter nooit zo goed uit de verf komen.

1 like

Lees nu dit net nadat ik op je vorige post had gereageerd, it’s all good. Snap wat je bedoelt. Zo bedoelde ik t niet.
Ik denk dat posts over calorie inname gewoon nooit handig zijn.

2 likes

@Tunnelvisie @Sarie
Helemaal mee eens. Foto’s van toen je klein was zijn vaak nog wel weer schattig. Of je wilt dat dat idd gezien wordt door zoveel duizend anderen is dan weer de vraag maargoed. Maar ontwikkeling, buien en streken zijn idd zó persoonlijk… Ik zou dat echt niet tof vinden als ik dat van mezelf op internet terug zou vinden. Terwijl het iets is wat dood normaal is op die leeftijd maar toch. En dan onder het mom van hashtag eerlijkoverouderschap wordt alles maar online gepleurd :grimacing:
Ik snap ook wel dat de lijn tussen wat wel/niet oké is, op een gegeven moment steeds minder duidelijk is. Maar juist dat is het “gevaar” van het mombloggen denk ik

2 likes

Ja precies, ik ben best wel trots op mijn babyfoto’s, ik was echt supercute :stuck_out_tongue_winking_eye: maar Ik zou het mooi kut vinden als mijn ouders over mijn brutale gedrag, zindelijkheidsproblemen of weet ik veel wat zouden posten. Vind dat echt respectloos tegenover je kind.

3 likes

Sowieso het besef dat duizenden mensen je hebben zien opgroeien online vind ik echt absurd. Ooit kom je daar toch achter, dat je moeder al die jaren foto’s van je heeft gedeeld op het internet. Lijkt me echt heftig…

7 likes

En iedereen vooral maar ‘‘ja en amen’’ onder dit soort insta-posts.

Of zouden kritische vragen gedelete worden? :crazy_face:

1 like

Royce lees je mee?
Gaat weer over expertise van je cliënt :yellow_heart:

8 likes

Huh? Wat?

Mevrouw Annic is van alle enigzins negatieve/kritische comments verwijderen en vervolgens alleen maar op alle positieve reageren “aaaaah liefffff!”.

Owww yaaaas kunnen we het nog even over annic hebben??

Zo jammer dat veel mensen dit niet weten!

Ik wil me hier zo graag niet over opwinden, maar ik voel m’n bloeddruk stijgen als ik dit lees. Wat een bullshit weer.

31 likes

Ik moet nu denken aan al die bloggers met kleine baby’s die boeken schrijven over opvoeden en mama’en etc. Maar welk flesje je voor je baby gebruikt en welke Artipoppe draagdoek is niet echt ‘opvoeden’. Waar Willemijn nu mee worstelt zijn pas echte opvoedingsvragen waar mommybloggers geen boek over kunnen schrijven. :roll_eyes:

1 like

Ik blijf dit zo respectloos vinden naar mensen bij wie zwanger worden niet vanzelf gaat… er zijn een hoop dingen die ik discutabel vind (als in, baat het niet dan schaadt het niet), maar vind het zo vals dat ze impliceert dat fertiliteits-issues te verhelpen/voorkomen zijn door wat geld te besteden in de webshop van ons An :unamused:

13 likes

Ooh, ja, maar ik doelde eigenlijk ook op de post van Wil. Daar is het ook allemaal maar in de Gloria. Niemand die daar reageert met “eh, hallo, privacy”.

Had de nieuwe post van mw nog niet gezien :sweat_smile:

Denk dat dat ook voor hun geldt, ze zijn immers bij mevrouw Annic in de leer geweest (sindsdien komen hun kids ook een stuk herkenbaarder en meer in beeld bv). Dus die zal haar “omgaan met niet mega positieve en bevestigende reacties”tactiek vast wel met ze hebben gedeeld toch :roll_eyes:

2 likes

Ja maar inl€v€n en het welbekende causaal =/= correlatie niet begrijpen.

1 like

Zoveel vragen hierbij. :woman_facepalming:t3:Ze weet het wel weer mooi te brengen allemaal. En zoveel vrouwen die hier gevoelig voor zijn en intrappen ben ik bang, bah :pensive:

De massage op de foto lijkt alleen te helpen voor Jaimy Vaes die denkt dat haar baby in haar maagje groeit.

37 likes