Mommybloggerstopic #3

Ik dacht dat bel lingaaa was met de klemtoon op ling maar het is bellingah met de klemtoon op ga

1 like

Vergoeding bespreekbaar? Uhh… ik neem toch aan dat je iemand gewoon betaald voor zijn werk? Of zit ze zelf ook vrijwillig stukjes te tikken voor opdrachtgevers?

60 likes

Hahaha dit klinkt logisch. Ik lees het altijd meer op z’n Engels op een of andere manier :sweat_smile:

@Nikkie86 Toevallig keek ik laatst een vlog van hen waarbij ze dit zelf ter sprake brachten. Dat hij persoonlijk even niet zo goed in zijn vel zat, maar dat er niets ernstigs aan de hand is en dat hij bezig is met een gezondere levensstijl. Iets in die trant, ik weet het niet precies meer.

Ik vind Luan trouwens echt het liefste kind ooit van wat ik zie in hun video’s. Zo volwassen en beleefd.

1 like

Tip: Youtube kids. Kun je op 2 manieren instellen; of alleen bepaalde kanalen accepteren of bepaalde video’s/kanalen blokkeren. En ook niet van die irritante ads in de videos :slight_smile: Je kunt ook de kijkgeschiedenis inzien en dan besluiten dat je iets toch niet oke vindt.

En idd dat insmeren… jammer dat je niet wil worden ingesmeerd, dan ga je ook niet naar buiten. Nu is ons kind 1, maar die moppert soms ook wel wat met insmeren. Jammer voor je schat, je mag heel de dag buiten scharrelen maar dan wordt je wel om de paar uur ingesmeerd.

Vind het wel een beetje typisch familievloggers gedrag. Zo van aaah kijk de kinderen bepalen zelf wat ze willen en moeten de gevolgen ervaren. Verbranden is alleen geen glas water wat ze over zich heen gooien :woman_facepalming:t2:

@zora kiekjes :woman_facepalming:t2:

4 likes

M’n dochtertje heeft toevallig de vlog vanmiddag bekeken en mij viel dat ook op over het insmeren. De moeder gaf wel nog aan dat ze haar toch nog had ingesmeerd maar niet genoeg??

1 like

Ik bedoelde ook eigenlijk niet het geld. Ik kan Elise Joanne juist waarderen om de Hema outfitjes bij de kids enzo, tenminste relatable. Maar je leven wordt met een nieuwe baby wel weer even wat interessanter, voorlopig weer genoeg inspi voor blogs en vlogs. Niet als hoofdreden maar het speelt zeker mee denk ik, zeker als veel andere influencers ook een 3e krijgen. Haar werk is echt heel belangrijk voor haar he. En reken maar dat influencers elkaar als concurrenten zien. Elise Joanne is ook altijd veel bezig met aantal likes etc. En er zijn in ieder geval meteen al wat blogs en blogs aan de zwangerschap gewijd. Naja en dat in combinatie met dat ze het eerst echt niet wilde… ik kan mij gewoon niet zo goed voorstellen dat je van tevoren niet een idee hebt over hoeveel kids je wilt, of dat die stelligheid zo kan omslaan.

4 likes

Overigens zie je dat in het normale leven ook wel eens. Oh mijn zus gaat toch voor een 3e…nou dan ik ook. Ik ken echt families die elkaar daarin proberen bij te houden.
Net zoiets als buren die ook een nieuwe auto kopen als jij dat doet :rofl:

Ik vind dit echt een rare uitspraak om te doen, zeker nadat meerdere mensen al hebben uitgelegd dat het vrij normaal is als je kinderwens nog verandert door de jaren heen.

10 likes

Maar als dat zo algemeen bekend is, dat dat kan veranderen, dan snap ik echt niet waarom er nog zoveel stellige uitspraken over worden gedaan. Zeker als je zo onder een loep ligt ben je dan toch voorzichtig.

Overigens zegt ze zelf dat de wens ontstond door/tijdens de coronacrisis.

Ze heeft een persoonlijke blog waar ze veel over het moederschap deelt, lijkt me vrij normaal dat je dan deelt hoe je op dat moment over dingen denkt, waaronder je kinderwens. Waarom zou ze daar per se voorzichtig mee moeten zijn? Wat verandert er als ze niet haar wens voor een derde kind niet had gedeeld?

3 likes

Ja, precies. Ze doet toch niemand iets aan door van mening te veranderen? Plus dat een beetje drama en emotie Elise Joanne niet vreemd zijn. Zij zegt alles stellig, eigenwijs en 1000% overtuigd. Vind het juist wel verfrissend dat ze op haar eigen woorden terugkomt. Terwijl ik allergisch voor haar ben.

1 like

Ik wil hier even op reageren. Ik kreeg ook de tip YouTube-kids. M’n dochter is 4 jaar en ik had dat dus zo ingesteld. Toen kwam toch onderstaand filmpje voorbij. Ze is erna zooo bang geweest. Durfde niet meer alleen te zijn, we moesten naast haar slapen anders raakte ze helemaal in paniek. Dit was in maart en sinds een paar weken durft ze soms weer in haar eigen bed te slapen. Heb de app er direct afgegooid, het geeft helaas totaal geen garantie dat er niks verkeerds voorbij komt.

4 likes

Gatver wat is dit naar??? Ik vind dit ook eng. Wie verzint dat dit leuk is voor kinderen. Die ene stemmetjes en dan die enge blik van de poppetjes. Echt toxic gewoon. En het gaat ook echt 50 min zo door… snap dat je dochtertje er bang voor was/is.

Heb zelf geen kinderen maar mn nichtje zat ook eens door te klikken op youtube. Ze keek eerst heel onschuldig Frozen filmpjes. Maar naarmate ze doorklikte kwam ze op Elsa en Spiderman filmpjes waarin ze zwanger wordt?! Gespeeld door volwassenen in kostuums. Ook zo naar. Heb t maar meteen afgezet en tegen dr moeder gezegd. Heb wel nog verder gekeken later en er bestaan dus hele kanalen met dit soort dingen en worden miljoenen keren bekeken. Heel vreemd vind ik. https://youtu.be/A50CsPFkQY8

3 likes

Joh ik riep ook super hard dat ik het bij één zou laten en zo voelde dat op dat moment ook echt maar daar begin ik nu ook van terug te komen. Kan gewoon hoor.

1 like

Off topic maar dit doet me denken aan een discussie die ik had met een andere moeder in een facebookgroep die haar kinderen bewust niet insmeerde want ‘anders werden ze ziek van een vitamine d tekort’

Klopt, er staat ook op YouTube kids echt heel veel engs. En die Frozen-filmpjes ken ik ook, smerig gewoon.

Mijn dochtertje is nog te klein om zelf in haar eentje dingen te kijken, maar we wennen haar nu al aan dat ze alleen Netflix / Videoland mag zien via een kids-profiel. Alle content daarvan is gekeurd en geschikt voor kids.

8 likes

Ja erg hè? Echt walgelijk. En wat jij vertelt weet ik ook inderdaad, dat als je doorklikt en doorklikt op YouTube je op die tekenfilmpjes terecht kunt komen. Omdat te voorkomen had ik die kids geïnstalleerd maar dat is dus niet veel beter.

@FrauHelga wij nu ook. Ik wist het echt niet van die YouTube-kids app en vele anderen ook niet want het wordt vaak aangeraden. Daarom vertel ik ‘iedereen’ dit verhaal want het is echt niet ok en veilig.

4 likes

Precies. Of de app van Zappelin, daar kun je ook alle filmpjes terugvinden. Wij hebben YouTube er ook afgehaald.

1 like

Ik vind dit echt een vreemde manier om hier naar te kijken. Denk dat het vooral jouw projectie is, want ik kan me niet voorstellen dat ouders hun hoeveelheid kinderen als een wedstrijdje zien. Het gaat om levens die bovendien veel tijd, energie en geld kosten.

Trouwens, ik roep ook tegen iedereen die het wil horen dat wij de komende jaren Echt geen kind willen. Nou, wat mij betreft liever gisteren dan vandaag, maar het is ook niet fijn als iedereen erop zit te wachten. Laat staan als je zo’n groot publiek hebt!

9 likes