Mommybloggerstopic #3

Ik las dus serieus heel snel: “ die zet d’r kinders voor de tv om het met Bumba te doen’.

Ik weet het, het slaat nergens op en het lijkt niet eens op wat er daadwerkelijk staat, maar na dat seks-met-Bumba- geluiden-verhaal is dit zo’n dikke error voor mij geworden. :sweat_smile:

3 likes

Er zullen inderdaad mensen zijn voor wie seks geen andere functie heeft dan het verwekken van een kind. Aseksuelen, bijvoorbeeld

4 likes

Misschien vat ik de toon van je berichtje verkeerd op, maar het leest alsof je vind dat het iets fouts is als vrouwen zich zo ‘gedragen’? Er zijn vrouwen die daar oprecht voor kiezen en daar gelukkig van worden.

Ik vind het altijd zo jammer dat er van vrouwen/moeders stereotypes wordt gemaakt en dat het tegenovergestelde stereotype automatisch het andere afkeurt. Bv. de burgerlijke moeders tegenover de ‘workaholic, breng mijn kind elke dag naar de opvang, eten uit potjes, etc.’ moeder.

7 likes

Of die vrouwen kiezen een man die bij ze past en mannen een vrouw die bij ze past.
Er zijn ook mannen die niet van zo’n huiselijke vrouw houden en die zullen dat ook een ander type vrouw hebben en een huiselijke vrouw zal niet op zo’n man vallen.
Relatie is een match tussen twee personen

8 likes

Bij wie heb je dan het idee dat de blogster niet zichzelf kan zijn ten opzichte van haar man?
Ik vind juist de meeste wel goed bij elkaar passen (voor zover we dat kunnen beoordelen, aangezien je alleen de kant van de vrouw meestal in beeld ziet).

Vooral als je op carrière vlak kijkt, heb ik niet het idee dat de man de bloggers tegenhouden. Of dat ze hun mannen pleasen. Ik noem een Willemijn, Martine, Elise (tiger), Sanny, Rachel etc.

Ik heb dit bij iedereen op insta, niet alleen influencers. Lijkt wel of ik in een andere wereld woon.

17 likes

Ja ik ook… laatst een bepaalde blogger erop aangesproken via DM. Meteen geblokt😅.

Gaf aan dat ze zich ook bewust moest zijn van de voorbeeldfunctie die ze heeft met veel volgers, maar daar was ze het niet mee eens blijkbaar.

Wat me vooral verbaasd is dat ze zwanger is. Eindelijk, zo gewenst en gehoopt en dan ga je zo laks er mee om (met corona bedoel jk dan he). Zij woont in een dorp naast het mijne, dat is net als ons dorp mega zwaar getroffen en ziekenhuis wat regelmatig in de media was staat daar. En ja zwangere vrouwen zijn geen risicogroep, de baby heeft niet extra risico’s, maar ik hoef het zwanger niet te krijgen. Zwanger en hoge koorts is geen fijne combi, maar zit er ook niet op te wachten dat ik straks zo verzwakt ben dat ik niet eens normaal kan bevallen of voor mn baby kan zorgen. De fysio waar ik heen ga voor mn bekken hebben ook een speciaal corona-revalidatietraject en de verhalen die ik van haar hoor zijn et te bizar. Twintigers die nog geen trap op kunnen maanden later, mensen die op de IC hebben gelegen maar wel alweer relatief fit etc. Zij zegt ook pas maar gewoon op, want je wilt het als zwangere niet krijgen omdat het je zo kan verzwakken. Iedereen moet het natuurlijk zelf weten, maar als ik in haar schoenen zou staan zou ik net iets voorzichtiger zijn (en eerlijk ik zit ook echt niet thuis in isolatie ofzo).

(En niks tegen haar verder, ik gun het haar van harte en hoop dat ze over een paar maanden een heel gezond kindje op de wereld mag zetten).

32 likes

Ohhh hier ben ik het zó mee eens.

1 like

‘‘Het heerst helemaal niet meer.’’ dat is ook echt een argument van niks. Eerst heerste het namelijk helemaal niet, en zie nu…

Ik ontwijk mensen vooral omdat (te) veel een argeloze/naive houding hebben…

4 likes

Sorry hoor, maar hoe haal je het in hemelsnaam in je hoofd om buiten in de natuur een confettikanon af te laten gaan?

Al dat plastic en die troep :fearful: dat krijg je NOOIT goed opgeruimd

78 likes

jezus, influenzas zijn echt gewetenloos wat betreft dit soort shit.

en daarbij, een meet & greet :sweat_smile: . …

edit: ik denk dat martine het adres/huisnummer heeft uitgekozen. zul je zien dat er straks in een vlog komt dat deze getallen heul bijzonder zijn en dat het ‘een teken’ is?

1 like

Ik weet niet zo goed wat ik erger vind… Die confetti of dat ze in deze tijd een meet & greet organiseren, terwijl ze al bewezen hebben het niet zo nauw te nemen met de maatregelen

56 likes

Wat ongelooflijk dom.

1 like

Ze heeft buiten gewoon een mondkapje op, zag ik op insta.

2 likes

Ik kom ff mekkeren hier. Uit verveling kijk ik af en toe de vlogs van Sarah Rebecca. Maar zodra ze haar babystem opzet tegen haar baby cringe ik m echt zo erg. En ik kijk juist voor de baby, want die is mega schattig haha.

Ik heb gestuurd beetje sarcastisch dat het lekker goed was voor het milieu. Zei ze terug dat ze het destijds op hebben geruimd en het 2 jaar geleden is.
Waarom heb ik het idee dat confetti slechf op te ruimen is :sweat_smile::sweat_smile:

12 likes

Jaaaaahoooor alsof ze met stoffer en blik daarheen zijn gegaan of elk snippertje één voor één hebben opgeraapt

Edit: goed dat je een berichtje stuurde

2 likes

Oooh twee jaar geleden

Ik vind het belachelijk dat ze het zo online zetten (goed voorbeeld ook) en ik mag hopen dat ze inmiddels beter weten.

edit: het feit dat ze deze foto gewoon gebruiken geeft eigenlijk al aan dat ze niet beter weten. Echt triest.

13 likes

:joy::joy::joy::joy: en daarvoor ben je dan in paniek naar de hema gereden

1 like