Mommybloggerstopic #3

Is dat niet een beetje het idee van een forum? Dat het over een onderwerp gaat en mensen dan ook hun eigen ervaringen delen. Als dat niet meer mag, blijft er weinig over denk ik.
Blijkbaar vinden mensen het nogal storend als het over het onderwerp kinderen gaat, maar dat is misschien iets waar veel andere mensen van ‘onze’ leeftijd op dit moment veel mee bezig zijn.

6 likes

THE MOMMY

2 likes

Ff wat anders, ik stoor me echt aan hoe Elise de hand van een van die kindjes uit z’n mond trekt op haar story. Waarom, laat m lekker sabbelen. Alles for the clout

1 like

Vandaag is er wel opvallend veel zand idd.

2 likes

Hij trekt zich er niets van aan haha

Wat een leuke kindjes heeft ze :smiling_face_with_three_hearts:

Denk inderdaad om te vermijden dat de baby zich gaat aanwennen om te duim/vingerzuigen? Hoewel dat bij zulke jonge kinderen nog helemaal niet erg is dus vind het ook zielig dat ze dat doet haha, maar ik zie volgens mij best vaak mommy’s met oudere kindjes die nog een fopspeen gebruiken. Zou misschien wel mooi zijn om eens over de negatieve gevolgen daarvan te influencen. Veel ouders zijn zich daar nog niet van bewust!

Nou ik denk vooral dat het niet past bij de story die ze maakt voor vitas verjaardag

Maar misschien zie ik dat verkeerd

Mijns inziens past een duimzuigende baby perfect in een schattig verjaardagsplaatje maar wellicht dat Elise er anders over denkt inderdaad

Persoonlijk vind ik het overal irritant. Het interesseert me ook precies niks of iemand real 9010 op de muur heeft of real 9001. Of wit.

Oh zie je het heet niet eens real maar ral, zo weinig boeit het me.

5 likes

Persoonlijk vind ik dat dat bij een forum hoort.

En geen idee wat ik op mn muur heb zitten.

Wat zijn daar dan negatieve gevolgen van? Behalve je gebit…

Maar… wat nou als ze bosbabe wil worden met een houten blokhut?

Stand van de tanden inderdaad, maar denk ook aan een verstoorde kaakgroei. Ook kan duimzuigen leiden tot mondademen, waardoor kindjes vaker verkouden zijn en last kunnen krijgen van de oren maar ook van verminderde concentratie. Problemen met spreken en slikken komen ook heel vaak voor. Best wat dus!

3 likes

Hier in BE is het de crèche en vanaf 2,5 gaat een kindje effectief naar school. Lekker eenvoudig.

Lijkt me trouwens best duur om tot 4j in NL opvang te moeten betalen.

Ja of wat als ze succesvol blogger en founder van www.dubbelenaam.nl wil worden?? Oh wacht, dat is een business babe wellicht?

1 like

Ja dat gaan werken na 3 maanden is hier helaas ook zo. 15 weken zwangerschapsverlof in totaal waarvan 1 week verplicht op te nemen voor de uitgerekende datum (ongeacht of je voorbeeld pas op 42w bevalt).

Geen idee of het algemeen in BE zo is, maar in mijn omgeving blijven de meeste ouders fulltime doorwerken en kunnen ze beroep doen op combinatie opvang/grootouders.
‘Mamadagen’ en ‘papadagen’ is iets wat ik geleerd heb van de vloggers, ik had oprecht geen idee. Scheelt ook dat crèche hier een pak betaalbaarder is denk ik.

(Ik zeg niet dat het ene beter of slechter is - moet iedereen zelf bepalen natuurlijk. Maar je ‘kan’ in BE - financieel en organisatorisch - wel fulltime blijven werken als je dat zou willen)

1 like

Wow maar, je werkt dus t/m 39 weken door? Maar heel veel bevallen toch al eerder dan dat? Zul je net hebben dat je bevalling begint tijdens je teamvergadering. Of word je door je baas naar het ziekenhuis gereden. Wtf, 39 weken is dit niet vrij bizar?

2 likes

Ja is inderdaad in de meeste sectoren zo. Maar vaak kan nog wat verlof gezet worden. Ik heb bijvoorbeeld gestopt 2 weken voor de uitgerekende datum. 1 week verplicht en 1 week verlof nog genomen. Je kan ook eerder stoppen, maar dan gaan die weken af van de weken die je daarna kan opnemen. Bij medische redenen kan je ook een attest ontvangen waardoor je niet meer hoeft te werken.

Ik was inderdaad soms bang dat mijn water zou breken op het werk haha.

1 like

Ik vind dit echt te bizar voor woorden :scream: is toch helemaal niet goed voor de gezondheid? Al is het maar om het stressniveau. Ja leuk dat je extra vakantie op kan nemen, de gemiddelde werknemer heeft denk ik wat, 4 weken verlof per jaar? Als je het hele fucking jaar hebt doorgewerkt, zwanger, zonder ook maar een uurtje vrij te nemen, kan je dan met 35 weken met verlof. Ik vind dit zo mogelijk nog absurder dan de Nederlandse regeling. En ik dacht echt niet dat dat kon (oké ja de VS ofzo).

5 likes

Ja inderdaad, er zijn wel beroepsgroepen die eerder mogen stoppen. Bijvoorbeeld kinderbegeleiders, verpleegkundigen, … vaak beroepen met risico’s voor heffen/tillen of infecties. Ik heb voor 80% een kantoorbaan. Nu daar is ook vaak stress, daar niet van.

2 likes