Waarom noemen zoveel mommybloggers de opvang ‘schooltje’?
Ik vind het vooral debieler klinken Zo’n irritant verkleinwoord. “Gaan we zo naar het schooltje!”
Maar het gaat er toch niet om dat je iets anders WIL doen? Sommige dingen zoals werken moeten gewoon. Je kan dan je kind moeilijk meenemen
Oooh op die fiets. Dan begrijp ik je haha.
Ik vind het feit dat zij woord ‘schooltje’ gebruiken eerder overkomen alsof ze zichzelf schamen om hun kind gewoon naar ‘de opvang’ te brengen. Maar goed, totaal niet nodig want niks mis met opvang.
Lekker belangrijk of iemand het opvang of schooltje noemt dat zijn echt van die dingen die mij echt totaal niet kunnen boeien
Anders maak je even een lijst van wat je wel en niet boeit, dan weet ik wat ik voortaan kan vragen in dit topic.
(Sorry maar ik vind dit soort opmerkingen altijd zo onzinnig. Alsof het op een forum altijd alleen maar kan gaan gaan over wat jou boeit.)
Ik zeg altijd: spelen met de kindjes. Dat is ook precies wat mijn baby daar doet
Dus jij zegt schooltje.
Ik ken ook wel wat mensen in het echte leven die praten over ‘schooltje’ ik vind het ook altijd apart klinken. Vroeg me ook af waar het vandaan komt
Ja daar heb je helemaal gelijk in! Ik vind het alleen gek om dit imbeciel te noemen (deed jij niet) het zijn van die dingen dat ik zelf zou denken ja iedereen noemt het anders
Ik vond het dus klinken alsof mensen zich schamen voor de opvang maar misschien is het wel gewoon wat @Mhysa zei, dat het makkelijker is voor kinderen.
Volgens mij zeggen kinderen ook schooltje spelen. Is trouwens de eerste keer dat ik dat hoor. Of zei Shirley dat vroeger niet altijd ook? Dat Skyler naar schooltje ging
Zodat wij onze braakneigingen kunnen trainen.
Ons zoontje noemt de peuterspeelzaal ‘de stomme baby’s’. Dus dat zeggen wij nu ook😂
Haha dat is erg!
Wij noemen de KDV thuis gewoon school. Is veel makkelijker voor hem om te begrijpen. Nooit bij stil gestaan dat sommige KDV als iets beschaamd zien en het daarom schooltje noemen.
Klopt. Dat zei ik. Je kan me ook gewoon op mijn specifieke post aanspreken in plaats van vaag zitten doen. Ik bijt in principe niet…
Zullen er echt mensen zich schamen voor opvang?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook school(tje) zeg. Heb dat vooral overgenomen van de Huismuts Vind de opvang eerlijk gezegd ook wel meer dan alleen “spelen”. Mijn dochter leert er echt heel veel en komt soms met dingen thuis die ze niet van mij geleerd heeft. Schaam mij er overigens niet voor dat ik haar naar de opvang breng, zou niet weten waarom? Wil zelf gewoon drie dagen kunnen blijven werken.
Ik noemde het creche, zeggen ze dat niet meer of is dat wat anders? Just curious