Mommybloggerstopic #3

Ik bedoel meer dat ik niet begrijp dat je het aandurft :sweat_smile: ik heb 0 foto’s van mijn kinderen terwijl ze slapen, die twee worden al wakker van een zuchtje wind

3 likes

maar ieder kind is toch anders? sommigen worden misschien nog niet wakker van een kanonschot naast hun hoofd.

2 likes

Het lijkt me nogal logisch dat elk kind anders is :sweat_smile::sweat_smile: ik geef toch alleen maar aan (met een knipoog, ik dacht dat dat wel duidelijk was?) dat ík me er niet in kan verplaatsen dat als je kind eindelijk slaapt je denkt: goh ik maak nog even een foto.

Het verbaast me echt hoe serieus hier altijd op alles gereageerd wordt??

3 likes

oh tis hier echt te heet voor, sorry :joy:

Dus ik moet vanavond Bumba op tv zetten als ik een afspraakje heb😜

2 likes

Wow dacht even dat er “door” hun hoofd stond hahaha

Denk dat je dan idd niet meer wakker wordt :sweat_smile:

4 likes

haha oeps

1 like

Ik zit echt met krommende tenen die vlog van IVVJ te kijken. Serieus je wéét toch dat t niet handig is je kind zo afhankelijk te maken van 1 knuffel als dat ding werkelijk overal mee naar toe moet?
Wij hebben in bed 2 knuffels, die gaan nooit mee op pad en op kdv (of schooltje😂) heeft ze van begin af aan een ander knuffeltje.

Volgens mij heeft minstens de helft van alle kinderen één specifieke lievelingsknuffel waar ze niet zonder kunnen en doen van minstens de helft daar weer van de ouders bijzonder veel moeite om een tweede (derde, vierde) exemplaar van die knuffel te bemachtigen om drama te voorkomen, dit is best alledaags :stuck_out_tongue:

6 likes

Nou dan ben ik blij dat wij dat omzeild hebben. Je weet dat toch inmiddels wel?

Ik ben helemaal geen perfecte mama, absoluut niet. Maar we zien toch allemaal al die zoek-berichten voorbij komen van kinderen die hun knuffel kwijt zijn? Je kunt toch zorgen voor een back-up? Die je gewoon afwisselt. Lijkt me niet zo ingewikkeld hoor.

Haha nou blij voor jullie dat je het omzeild hebt :grinning:
Volgens mij is dit gewoon typisch iets waar heel erg veel kinderen/gezinnen doorheen gaan net als pleisters op de knieën, het hoort erbij. Ja het kan kwijt raken en ja het is stress, maar misschien heeft je kind zelfstandig toevallig niet de knuffel als lievelings gekozen die jij voor ogen had lol.

Edit: oh even een toevoeging, haha maar koop je dan sowieso al het speelgoed/knuffels/doekjes in drievoud voor de zekerheid stel dat de grote winnaar daartussen zit? :sweat_smile: soms ontwikkelt er eentje tot lievelings en dan moet je op zoek naar backups, en misschien zijn die niet meer te verkrijgen, en wat ook nog kan is dat de knuffels niet op precies dezelfde manier slijten en dat je kind slimmer is dan je denkt en het doorheeft, haha nouja goed het heeft m.i. Vrij weinig met goed/slecht ouderschap te maken maar alles met ongeveer het meest herkenbare aan kinderen.

9 likes

Nja voor jou dus heel logisch, ze hebben er in ieder geval van geleerd toch? Ouderschap/opvoeden is toch met zoveel dingen vallen en opstaan. Iedereen weet dat je van een speentje een scheef gebit krijgt en toch lopen er veel kinderen met een speen in

1 like

Ik doe er ook nog even mijn plasje overheen :stuck_out_tongue_winking_eye: toen ik zwanger was won mijn man op de kermis met schieten een knuffeltje, een roze monstertje die we op een van de plankjes van haar kamer hebben gezet. Kind heeft er een jaar niet naar omgekeken, is sowieso niet zo vd knuffels en sinds 2 weken kijkt ze fanatiek naar die plank, wijst er naar en roept enthousiast Die! Die! Die!. Als je haar dan optilt, pakt ze enthousiast die knuffel. En wij hebben zo ons best gedaan dat der jellycat unicorn of happy horse aapje favoriet werden (vanaf het begin bij der ik bed/box/wagen gehad). Maar helaas, ze heeft er zelf een gekozen die van een kermis komt en die puur ter decoratie op een plank stond :joy: nu zet ik hem iedere ochtend nog terug op de plank, maar er zal vast een moment komen dat die knuffel mee MOET en je denkt laat maar. En meer dan er zo’n naamsticker met telefoonnummer opplakken kan ik helaas niet doen.

1 like

Ja tot dat een kind daar heel veel veiligheid uit haalt bij bijvoorbeeld prikjes of naar de dokter etc. Ben best een voorstander dat een kind niet alles kan krijgen maar ik vind een knuffel toch wel een ander verhaal. Het varken van mijn dochter heeft inmiddels al overal gezeten, prikjes gehad, in de tandarts stoel gezeten, mee geweest op vakantie
Gewoon naam sticker met telefoon nummer scheelt al zoveel .

6 likes

Dan nog kan hij dan kwijt raken, onder een vuilniswagen komen, in de sloot waaien weet ik veel?

1 like

Hey moedermaffia, ga eens terug naar Viva.

:wave:

46 likes

Mijn God, wat een discussie weer dit.

4 likes

Ik wil zelf ook zo graag een knuffel nu :sob: :sob: :sob:

8 likes