Mommybloggerstopic #3

jaaa die moeder van sjors ozo? ja ik weet het allemaal niet maar het is een vrouw die heel gepassioneerd met opengesperde ogen de wetten van universum presenteert en dan met knex poppetjes enzo alles gaat uitleggen
Haaaai allemaal welkom bij IGTV de international law school of the universe
zoiets zegt ze.

heel bijzonder

Dat is toch de moeder van Jip Heldoorn?

:joy: linke loetje toch?! Moeder van jipp heldoorn inderdaad

1 like

Oooooh ja haha zij!

Weet iemand waar dit over gaat? Heb de stories gemist.

Hahahah wat?? :roll_eyes: :roll_eyes:
Ik heb er ook niet zoveel mee. Sowieso ben ik die ‘perfecte’ instamoms steeds meer zat. Er is soms bijna geen onderscheid tussen ze joh.

4 likes

Zijn dat dan jagers? Schrijft ze dit echt? :no_mouth: Mijn hemel, mind is blown. Gaan ze nooit uiteten met hun kinderen? Nooit op bezoek geweest waar iemand vlees op tafel had staan en hoe spastisch moet je door de supermarkt hebben gelopen al die tijd? Ik ben zelf al heel lang vega maar mijn kinderen weten wel wat vlees is hoor.

3 likes

Alsof Romy Boomsma zelf naar de supermarkt gaat. ‘Vanochtend vertelde ik aan mijn kind dat sommige mensen zelf hun boodschappen doen. Nee joh, zei ze verbaasd. Zijn dat dan paupers?’

195 likes

Dit is goud :joy:

4 likes

Boeken, reclames, supermarkt, kindjes die een boterham eten in de speeltuin… Je gaat mij echt niet wijs maken dat dat kind niet weet dat mensen vlees eten :roll_eyes:

Ik vind sowieso al die accounts in haar ‘straatje’ erg vermoeiend. Al die lappen tekst die je moet lezen en het zijn heel veel woorden, maar ze zeggen eigenlijk heel weinig

14 likes

Ik geloof eigenlijk vaak niet dat kinderen dit echt zeggen, maar dat mommy’s de uitspraken verzinnen om hun eigen mening of moraal wat kracht bij te zetten. Zelfde als met de huismuts laatst met nee dat is rosie. Ik weet niet haha

23 likes

Jaaaaa :pray:t2: Dat vooral! Dan lees ik het een keer en dan denk ik aan het einde “huh?” “wat” :joy:

Ligt er ook wel een beetje aan hoe oud het kind is waarover dit gaat…ik heb het met mijn net drie jarige zoon ook een aantal maanden geleden gehad over het eten van vlees, wij eten ook vegetarisch. Zijn reactie was soortgelijk, dacht dat ik een grapje maakte. Het is niet zo dat hij nog nooit vlees heeft gezien, maar het was nog niet doorgedrongen waar dat vlees dan precies vandaan kwam.

12 likes

Maar zij hebben toch ook allemaal dieren sinds ze in die boerderij wonen? Snap wel dat een kind dan denkt “huh wie gaat nou een kip eten? Dat is mijn huisdier. Raaarrrr”

Vind het op de een of andere manier een beetje passief agressief overkomen. Zo van: “lol er zijn dus nog mensen die vlees eten!!! Hilarisch. Mijn peuter dacht dat ik een grap maakte. Ze is zo woke”

18 likes

Mijn zusje had ook zo een reactie. Wij aten thuis wel gewoon vlees. En toen we een keer op de kinderboederij waren geweest vroeg mijn zusje daarna wat we gingen eten. Mijn moeder reageerde met iets met kip ofzo. En mijn zusje zat daar echt van: kip… kip? Kip van de kinderboederij ??? Dat kwartje viel echt toen pas.

15 likes

Ben het er mee eens dat de manier waarop ze het brengt vrij typisch is en ook een beetje flauw dat ze zo’n statement via haar kind maakt. Maar opzich wordt het ook wel eens tijd toch dat we vlees eten niet meer als normaal zien en daar eens wat kritischer over gaan zijn. Dus de boodschap an sich vind ik juist wel eens goed voor een mommy blogger met zo veel bereik.

11 likes

Huh sarahrebecca plaatst een story van dat ze haar kind moest voeden op een carpool plek waar achter iemand werd afgewerkt? Met een soort vinkje zo van dat ook weer eens meegemaakt :tipping_hand_woman:t3:

Iemand ‘afwerken’ is toch iemand vermoorden?

1 like

Ik ken iemand afwerken als seks met iemand hebben en dan vooral in de vorm als dat in bosjes / op parkeerplekken gebeurt. Dus afspreken voor de seks, al dan niet betaald.

35 likes

Ja zo ken ik het ook inderdaad.

Iemand ‘afmaken’ is wel vermoorden :grinning:

Oeps goeie emoji, niet dat ik blij word van moord maar ben gewoon vrolijk sorry.

18 likes