Mommybloggerstopic #3

Andersom bespreken vruchtbaarheidsartsen aanvullend je menstruatiecyclus met je, bekijken ze je algemene gezondheid en leefstijl, gaan ze je medische geschiedenis met je na, vragen ze naar je familiegeschiedenis (bijv erfelijke aandoeningen en eventuele vruchtbaarheidsproblemen bij vrouwen in je familie), maken ze inwendige echo’s, bespreken ze je eventuele menstruatieklachten, wordt bij heterokoppels ook de partner onderzocht (!!!) en checken ze daadwerkelijk of er blokkades zijn in je baarmoeder of eierstokken door een scan. Dat gebeurt bij vrouwen tot de 35 inderdaad na een jaar proberen, boven de 35 kun je na een halfjaar al terecht. Allerlei losse waarden laten checken zonder concrete situatie (een partner of donor of wens je eicellen in te laten vriezen) en daar conclusies aan verbinden over ‘hoe lang je nog hebt’ is gewoon geen compleet plaatje en met die halve informatie kun je jezelf wel geruststellen maar dat kan net zo goed volledig onterecht zijn. Er zijn zoveel redenen waarom je moeilijk of niet zwanger wordt of blijft, en helaas kom je er ook lang niet altijd achter waarom het niet lukt. Dus wat je nou precies voor die 150 piek koopt…

37 likes

het triggert gewoon een hele nieuwe behoefte. ik begin ook te denken van oh ja, ja je kan het opzich ook wel laten uitzoeken, geeft net ff wat meer zekerheid en misschien kan het m’n vriend over de streep trekken om toch nu al te proberen…
Dat is de (suggestie van) maakbaarheid van ons bestaan, wil willen ons tegen alles indekken, alle risico’s afkopen of tenminste afwegen en constant het gevoel hebben dat we “de juiste beslissing maken”. Maarja misschien ben ik wel kneitervruchtbaar maar krijg ik een hersentumor/auto-ongeluk/gaat m’n vriend bij me weg. Je hebt geen garanties in het leven en je kunt niet alles in de hand houden en beslissen.

edit: happy forumbirthday to me

30 likes

Krijg meteen ads op insta van dat bedrijf. Vind dat zo irritant he, niet te doen. Die tracking cookies. Heb ze niet eens geaccepteerd toen ik op de link van die site klikte.

Ontopic: ik vind de video’s van Blonde Tiger Elise echt verrassend leuk de laatste tijd. En eerst kon ik haar niet uitstaan met het soort typetje wat ze steeds doet, maar nu vind ik het geweldig hoe ze zichzelf zo niet serieus neemt.

12 likes

Voor de mensen die vruchtbaarheid en planning interessant vinden. Het boek ‘onbeperkt vruchtbaar’ behandelt dit onderwerp op een (vond ik) zeer respectvolle manier. De journaliste heeft superveel partijen gesproken (gynaecologen, ethici, moeders, juristen, fertiliteitsartsen) en blijft behoorlijk objectief.

10 likes

Er is hier al een topic die heet ‘als zwanger worden/blijven niet vanzelf gaat’. Denk dat er daarom niet nog een topic geopend hoeft te worden. En dan krijg je denk ik weer twee dingen zo door elkaar omdat het in dit geval indirect ook met bloggers (Anic) te maken heeft.

Ja oke dat snap ik wel. Maar ik moet zeggen dat ik het wel fijn zou vinden als het in dit topic weer over mommybloggers gaat :slight_smile:

5 likes

On topic dan maar: Lavie Sanne wordt hier eigenlijk nooit besproken he ? Ik heb een beetje een haat liefde verhouding met haar, love dat ze zonder spelfouten schrijft (wel erg eigenlijk dat dat mijn referentiekader is) maar haar blog is beetje doodgebloed omdat YT en insta meer opleveren, en vind haar semi-grappige filmpjes zoooo niet grappig

9 likes

Ik vind haar inderdaad nu ook iets te vaak een typetje willen spelen, wat soms wel grappig is, maar het nu eigenlijk iets too much is. Voor mijn idee nog meer dan haar gewone content

Ze heeft zeker humor maar omdat ze met Kelly C en Elise J omgaat vind ik haar gewoon stom
Kan die 2 echt niet verdragen

2 likes

Haha dat zijn gewoon zware criminelen met zwarte balkjes op hun foto’s? :grin:

33 likes

Ik ben haar onlangs weer gaan volgen op insta omdat ik die flauwe filmpjes echt grappig vind :see_no_evil:

1 like

Ik moet wel echt vaak om haar insta filmpjes lachen hoewel ik mij vaak afvraag of ze dit echt zelf heeft bedacht.
En Tiger Elise vind ik langzamerhand wel weer leuk, hoewel ik haar echt meer waardeerde toen ze nog met Vita samenwoonde. Ik trok haar zo slecht toen ze zwanger was en het daar constant over had.
Nu laat ze inderdaad alles zien en is ze super eerlijk. Ik vind haar wel echt relatable ( los van dat geweldige huis en volgens mij ook financiële mogelijkheden).

1 like

Ik houd niet van die filmpjes. Op de een of andere manier komt het op mij wat gemaakt over.

4 likes

Ja Elise en vita trek ik ook wat meer. Moest er ff aan wennen. Zelfs vita kan ik beter handelen, die vond ik altijd wat na aperig van Elise.

Hoeveel zou daar binnenkomen iedere maand. Volgens mij had vita in notime een prachtig appartement in amsterrrrrrrrdam, en die krengen zijn niet goedkoop.

3 likes

Ben ik ook heel benieuwd naar! Al zijn er al een tijd geen video’s meer op hun gezamenlijke kanaal verschenen, dus ik vraag me wel af wat Vita nu nog doet qua werk behalve Instagram?

1 like

Zij komen sowieso ook wel uit zo’n jubelton nest.

5 likes

Ik vind haar iets weg hebben van Nienke Plas 2.0 af en toe.

Zal vast geen 500 netto per les opleveren :rofl: dat je daar een beetje van kan leven. Maarja, insta en youtube zal wel veel opleveren. Ik moet echt meer gaan doen met mn insta account :money_mouth_face: :money_mouth_face: :money_mouth_face:

Scarlet plast in een mok om een zwangerschapstest te doen, vergeet daarna dat ze in die mok geplast heeft, denkt dat het haar koffie is en neemt vol een slok:

:sweat_smile:

(De test was spijtig genoeg niet positief :unamused:)

130 likes

Ik hoop zo dat dit echt is. Dit is toch geweldig? Ik volg ze niet maar lijken me echt chille meiden. (Ja allemaal door deze pisgif, hehe.)

9 likes