Mommybloggerstopic #3

Ja ik denk inderdaad dat de wachttijd ook wel uitmaakt… mijn psycholoog had laatst een wachttijd van 8/9 weken(!) heel weinig dus eigenlijk. Maar op dat moment schrok ik er wel even van, ik had gedacht dat ik niet zolang kon wachten.

Juist als je dan echt wanhopig bent kan ik mij wel voorstellen dat je dan voor een ‘snelle oplossing’ tussentijds naar een coach gaat

2 likes

Dat had ik inderdaad ook! En mijn coach heeft mij toen onwijs goed geholpen zodat ik niet meer naar een psych ben gegaan. Of het verstandig is dat laatste weet ik niet, maar ik ben er toen goed uit gekomen

4 likes

Ik vergeet 1 dag mee te lezen en ik mis gelijk weer alle Annic dirt. Hoe kan iemand zo schaamteloos zijn!

1 like

Denk dat veel mensen tegenwoordig best persoonlijke hulp zouden willen. Beetje sparren over het hoe en wat, concrete handvatten om de deur mee uit te lopen. Die mensen komen bij lange na niet in aanmerking komen voor geestelijke gezondheidszorg en zien zelf ook wel in dat dat een stap verder is. Dat gat is voor coaches erg aantrekkelijk. Iedereen mag zich coach noemen, het verdient goed en je hebt in tegenstelling tot anderen die mensen onder steunen nul verantwoordelijkheid.

8 likes

Dit inderdaad! De wachtlijst en het laagdrempelige. Toen ik niet lekker in mijn vel zat duurde het even voor ik de stap naar hulp vragen durfde te maken, dan gaat het al een tijdje niet zo goed, trek je aan de bel, krijg je een doorverwijzing en vervolgens mag je 3,5 maand wachten tot je aan de beurt bent (ik heb het nu over 4jr terug).

5 likes

Annic doet ook echt keihard aan struisvogel politiek. Onder de vlog staat een comment van ene Lilian die complimenten geeft over A haar outfits ( echt hoe dan, die eeuwige spijkerbroek en trui met manfield schoenen) en daarna zegt dat ze op het vivaforum slechte dingen hoort over de test. Enige wat A reageert is haar eeuwige ‘lief :smiling_face_with_three_hearts:

Pffff

6 likes

Dat is wel met de aanname “baadt het niet dan schaadt het niet”, maar is dat wel zo?

1 like

Je kunt toch gewoon naar de praktijkondersteuner van de huisarts gaan als je een wachtlijst wil overbruggen of liever niet meteen naar een psycholoog gaat? Kost je ook nog eens niets. Ik ben echt heel erg tegen die coaches omdat ze vaak gewoon herhalen wat ze ergens anders hebben gelezen (bijvoorbeeld die mindset bullshit, lieve mensen niet alles hangt samen met een negatieve mindset) en verder geen kaas hebben gegeten van psychische aandoeningen. Helemaal prima als je daar goed bent geholpen, maar ik hoop toch dat al die zogenaamde coaches wel de grenzen van hun ‘behandeling’ kennen en weten wanneer het tijd is om door te verwijzen. Iemand die zwaar depressief en suïcidaal is coach je niet zo 123 in een positieve mindset :roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes:

20 likes

Risico lijkt me toch wat kleiner.

En het wordt vergoed…

Ook die heeft soms een flinke wachtlijst! In sommige steden momenteel 6-9 weken.

3 likes

Nouja dat is het leven met een peuter wel een beetje hoor (hier toch tenminste…)

Kan echt niet iedere seconde op letten en als je 3 seconden niet op let heeft hij al z’n duplo poppetjes in de waterbak van de hond gestopt, papa z’n schoenen aan en rondslingerende sokken in de prullenbak gedaan.

Ik vond het een erg grappig filmpje :grin:

2 likes

POH is vaak maar 8x, maximaal. En mijn ervaring is, dat ze al vrij snel zeggen: we kunnen niets doen want je moet daarvoor wachten op je vervolgbehandeling.
Want, de problematiek is teveel. We gaan nu geen beerput opentrekken, want na die 8x zit je dan nog ellendiger thuis, etc etc.
Maar dat gaat om wachtlijst overbruggen naar tweedelijnszorg. Voor de meer eh, huis-tuin-keuken dipjes/eerstelijnszorg zal de POH zeker nuttig en laagdrempelig zijn idd!! :blush:

2 likes

even over de vlog van Annic: waarom plaatst ze zo een vlog online? Ik vind dat haar liefste echt niet aardig naar haar toe doet. Vind er weinig liefde uitstralen.

3 likes

Dat is eh, RAUW. en REAL. en ECHT. Enzo.

Nee geen idee heel die vlog niet gezien haha

Ik vind haar eigenlijk best wel hilarisch :grimacing:

13 likes

Voor Sanny:

38 likes

En Annic gaat gewoon weer door met de EMB bloedtesten promoten zo vervelend die bewijsdrang. Iemand heeft een test gehad, inzichten gekregen en is gezonder gaan eten en voelt zich nu zooooo goed
Ehm ja logisch iedereen knapt op van gezonder eten, ja natuurlijk kan je beter kakken van gezond eten en zal je huid er beter uit zien.

40 likes

Haha ik zie het die DS is gewoon een vriendin van Annic :roll_eyes:

2 likes

En Annic zelf is van dr parasieten af :roll_eyes:

2 likes