Mommybloggerstopic #3

Neem echt mijn petje af voor Tiger Elise met die tweeling. Dat moment dat ze naar boven loopt omdat één van de twee huilt en ze vervolgens om en om gaan huilen. Ze hebben inmiddels ook het formaat dat je ze niet meer allebei even makkelijk optilt. Ik vind echt dat ze het super leuk doen. En dat huis. <3

27 likes

Als Annic echt wat zou willen betekenen voor vrouwen met een onvervulde kinderwens, deelt ze dit soort berichten:

https://www.ad.nl/binnenland/moeders-voor-moeders-tekort-aan-urine-probleem-voor-vruchtbaarheidsmedicijn~a8465b3a/?utm_source=facebook&fbclid=IwAR0bsCf6b2Jr-B2QgdAaJedbE2-TOmQ0s8Ria7PL8XsMSCBLdqcpGPZW0IE

Maar daar kun je natuurlijk geen geld mee verdienen.

25 likes

Even offtopic; maar ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap hieraan mee gedaan. Nh mag het niet meer vanwege diabetes. Dus ik bellen en vragen hoe zit dat, is omdat je met diabetes vaker blaasontsteking hebt??? Nou oprecht die heb ik 3 jaar geleden voor het laatst gehad en ik heb gezonde vriendinnen die het maandelijks hebben en wel mee mogen doen. Zo krom.

3 likes

Marlieke K.oks heeft op haar insta stories de website van Annic gepromoot. Hoe dan? Slikken die influenza’s werkelijk alles wat Annic hen voorschotelt?

6 likes

Vind ik niet verrassend. Vind haar echt zo’n afschuwelijk onsympathiek type. Valt voor mij echt precies in dat straatje. :face_vomiting:

11 likes

Ik word echt een beetje onpasselijk van de hoeveelheid influencers die het in het kader van moederdag weer hebben over “dit kleine meisje/jongetje koos mij uit om zijn/haar mama te zijn. Om zijn/haar gids te zijn”. Heb er ecct een heel zooitje ontvolgd, geen idee waarom dat me zoveel doet want op dat gebied hebben wij niks te klagen maar kan me voorstellen dat als het niet lukt, het toch steekt.

22 likes

Een beetje offtopic maar ik begrijp niet zo goed waarom je, wanneer je tegen psychische ongemakken aanloopt, je naar een niet gecontracteerde en zelfbenoemde coach zou gaan, ipv een opgeleide psycholoog die is aangesloten bij je zorgverzekering?

Wanneer het om het zakelijke draait vind ik het anders, dan is het een investering vanuit je (zzp)onderneming.

15 likes

Ja helemaal mee eens, mensen hebben er niet voor niets voor gestudeerd. Ik erger mij rot aan al die coaches tegenwoordig

15 likes

Ik vond het heel eng en officieel klinken om naar een psycholoog te gaan, dus ben eerst naar een coach gegaan. Voor een psych had ik ook een verwijsbrief nodig maar dat durfde ik allemaal niet

9 likes

Het enige wat ik me kan bedenken is dat je voor een coach zo terecht kan, en het laagdrempeliger is. En… voor de GGZ of beetje therapeut zo 8-9mnd op de wachtlijst komt…

Maar als je echt depressief bent, of een eetstoornis of angststoornis hebt, kan ik me niet inbeelden dat je denkt: nou die insertinstagramcoach gaat me helpen!

5 likes

Ja ik denk inderdaad dat de wachttijd ook wel uitmaakt… mijn psycholoog had laatst een wachttijd van 8/9 weken(!) heel weinig dus eigenlijk. Maar op dat moment schrok ik er wel even van, ik had gedacht dat ik niet zolang kon wachten.

Juist als je dan echt wanhopig bent kan ik mij wel voorstellen dat je dan voor een ‘snelle oplossing’ tussentijds naar een coach gaat

2 likes

Dat had ik inderdaad ook! En mijn coach heeft mij toen onwijs goed geholpen zodat ik niet meer naar een psych ben gegaan. Of het verstandig is dat laatste weet ik niet, maar ik ben er toen goed uit gekomen

4 likes

Ik vergeet 1 dag mee te lezen en ik mis gelijk weer alle Annic dirt. Hoe kan iemand zo schaamteloos zijn!

1 like

Denk dat veel mensen tegenwoordig best persoonlijke hulp zouden willen. Beetje sparren over het hoe en wat, concrete handvatten om de deur mee uit te lopen. Die mensen komen bij lange na niet in aanmerking komen voor geestelijke gezondheidszorg en zien zelf ook wel in dat dat een stap verder is. Dat gat is voor coaches erg aantrekkelijk. Iedereen mag zich coach noemen, het verdient goed en je hebt in tegenstelling tot anderen die mensen onder steunen nul verantwoordelijkheid.

8 likes

Dit inderdaad! De wachtlijst en het laagdrempelige. Toen ik niet lekker in mijn vel zat duurde het even voor ik de stap naar hulp vragen durfde te maken, dan gaat het al een tijdje niet zo goed, trek je aan de bel, krijg je een doorverwijzing en vervolgens mag je 3,5 maand wachten tot je aan de beurt bent (ik heb het nu over 4jr terug).

5 likes

Annic doet ook echt keihard aan struisvogel politiek. Onder de vlog staat een comment van ene Lilian die complimenten geeft over A haar outfits ( echt hoe dan, die eeuwige spijkerbroek en trui met manfield schoenen) en daarna zegt dat ze op het vivaforum slechte dingen hoort over de test. Enige wat A reageert is haar eeuwige ‘lief :smiling_face_with_three_hearts:

Pffff

6 likes

Dat is wel met de aanname “baadt het niet dan schaadt het niet”, maar is dat wel zo?

1 like

Je kunt toch gewoon naar de praktijkondersteuner van de huisarts gaan als je een wachtlijst wil overbruggen of liever niet meteen naar een psycholoog gaat? Kost je ook nog eens niets. Ik ben echt heel erg tegen die coaches omdat ze vaak gewoon herhalen wat ze ergens anders hebben gelezen (bijvoorbeeld die mindset bullshit, lieve mensen niet alles hangt samen met een negatieve mindset) en verder geen kaas hebben gegeten van psychische aandoeningen. Helemaal prima als je daar goed bent geholpen, maar ik hoop toch dat al die zogenaamde coaches wel de grenzen van hun ‘behandeling’ kennen en weten wanneer het tijd is om door te verwijzen. Iemand die zwaar depressief en suïcidaal is coach je niet zo 123 in een positieve mindset :roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes:

20 likes

Risico lijkt me toch wat kleiner.

En het wordt vergoed…

Ook die heeft soms een flinke wachtlijst! In sommige steden momenteel 6-9 weken.

3 likes