Mommybloggerstopic #3

Heb wel zin om een gezellig kaartje te sturen eigenlijk lol

Edit: ja weer teveel berichten onder elkaar ik hou de snelheid van dit topic niet bij

1 like

Ik vond het ook zo scherp geschreven! Echt knap.

1 like

Ik vind haar zo fascinerend. Ik ga iedere keer toch kijken. Hoe hou je dat vol om iedere zoveel van stories te maken. En s’ ochtend al in die (heel beroerde) make-up. En de hele dag die kinderen entertainen, de hele tijd ideeën bedenken en die man die er inderdaad doodongelukkig bij hangt (naar huis moet komen van z’n werk voor een limonadekraam, like wtf). Ik ben meer het type dat op vrije dagen tot 12:00 uur in een badjas rondsjouwt. En om16:00 uur heb ik ze een roze koek en de switch gegeven.

12 likes

Pff waar het pas écht onmogelijk is om afstand te houden: in de zorg! Tijdens het uitvoeren van persoonlijke zorg of welke verpleegtechnische handeling dan ook… Maar nee hoor in hun beroep is het echt onmogelijk… Laat maar weer zien hoe geprivilegieerd ze zijn. Wat een onzin. Bah

13 likes

Ik vind dit zo bizar:

Je babyaankondiging als gesponsorde post? :thinking:

37 likes

Ik vind dit echt heel bijzonder. Ben er verder eigenlijk een beetje sprakeloos van en tegelijkertijd vraag ik me af waarom dit me nog verbaast.

4 likes

Haha dat weet ik, maar los hoe ze in de KvK staan, dan nog is het gek om te zeggen.

Baby Telleman kwadraat? :thinking:

3 likes

@Effy Inderdaad! Maar het is niet alsof ze ook echt ‘iets’ verkopen of aan de man brengen. Ja hun leven en dat van hun kinderen :thinking:
@parapluie Ik heb precies hetzelfde. Het is eigenlijk niet anders dan andere influencers, maar echt reclame voor jezelf maken voelt toch als een stap verder. I dunno :no_mouth:
@EllaFitzgerald Ja ik weet het ook niet hoor :joy:

1 like

My Gooood. Schaamteloos.
En ook echt zo’n typische insta bio met een e-mailadres voor samenwerkingen terwijl ze toch wel de volle 5000 volgers al bijeen geharkt hebben.
Ik blijf me toch verbazen hoe sommigen werkelijk echt de ambitie hebben om influenza’s te worden.

3 likes

Leuke herinnering voor het kind later
" Ja toen je in mama haar buik zat was je als embryo al een verdienmodel "

9 likes

Ze hadden zo te zien ook een youtubekanaal met heel weinig views. Blijkbaar is het dus echt zo makkelijk op insta om daar dingen te hosselen.

Hahaha ik moet echt zo hard lachen om die insta :sob:

Ze doen ook zooo hard hun best en het is zo net niet.

1 like

Zo bizar. Want allebei hun mannen werken, dus dan introduceer je daar weer risico mee. 1 van die kinderen gaat naar school. De andere kinderen gaan naar de opvang. Maar ze vinden zichzelf echt de uitzondering?

Ik zou zeggen dat ze wat meer andere youtubers moeten bekijken. Die filmen terwijl ze afstand houden of inderdaad via skype/zoom of whatever.

7 likes

Is dit iets mommybloggerigs, zie het steeds vaker? Dat “ ik vind dit zo zo lief, ik vind dit zo zo bijzonder… Zo zo?! Zeg gewoon zo of sowieso of heel erg. Maar niet 2x zo.

2 likes

Ik zit die Videoland docu te kijken en hoe heb je als je met je kind moet gaan wandelen en honderden foto’s moet maken, je moet vragen of je kind uit t hokje komt voor een boomerang of een deel gezinssalaris (broertje, zusje, kind zelf en gezinsuitjes) voortkomt uit het instagramkanaal van je kind, niet door dat dit kindarbeid is?

Edit: ook de hele tijd dat ‘ze geven niet aan dat ze het niet leuk vinden’. Daar gaat het toch niet om? Een kind kan het superleuk vinden om elke dag de post rond te brengen, maar dat maakt het niet minder arbeid.

Edit2: Willemijn zit erin en in haar naamregel staat dat ze haar kinderen niet deelt. Bullllshit

17 likes

Echt hoor… ze zeggen ook “ja wij zien ook echt geen andere vriendinnen!” Alsof dat de enige bronnen van besmetting kunnen zijn. Ze geven ook toe dat er bij beiden een (schoon)moeder over de vloer komt ( om op te passen waarschijnlijk). En die ouders zien ook weer andere mensen, net als hun partners en inderdaad de kinderen die met andere kinderen spelen enz enz. Snap hun echt niet.

11 likes

Ik vind dit zo treurig van wil en tien. Zeker als je bedenkt dat ze een soort voorbeeldfunctie (het zijn tenslotte influencers) hebben voor een aantal volgers.

Als je notabene bedenkt dat de leden van de tweede kamer op afstand samenwerken. Dan moeten 2 Youtubers dat toch verdorie ook wel kunnen??

20 likes

Dat gevoel herken ik ja. Als ik zie hoe weinig mensen op straat zich aan de 1,5 meter houden. Of hoe bizar druk het in de stad is.

5 likes

Je hebt gelijk. Sowieso sinds een paar weken heb ik het idee dat mensen (hier in de omgeving tenminste) ‘vergeten zijn’ of ‘negeren’ wat de situatie is en iedereen gaat weer gewoon hun gang.

4 likes