Ik kan mij goed voorstellen dat Willemijn door zo’n nare periode is gegaan dat ze vast wel vaker al knuffels van vrienden/familie heeft gekregen, wat ik ook zou doen. Vind het zo vreemd dat die maatregel dan zo’n vuistregel is
Ik heb een van mijn beste vriendinnen ook gewoon een knuffel geheven toen ze zo suïcidaal was (en helaas nog steeds is). Fuck corona dan gewoon even hoor
Ja eens. Een van mijn beste vriendinnen is 3 weken geleden overleden en ik dacht echt…wat gaat er nu gebeuren, mag ik wel naar de uitvaart etc?
De familie heeft me op de lijst gezet, diegenen die echt geen risico wilden lopen of misschien ziek waren zijn niet gekomen en er waren uiteindelijk 20 mensen.
Het was bij haar in de tuin. Voor het formele heeft de uitvaartbegeleiding benoemd dat we afstand ‘moesten’ houden maar er werd wel degelijk (niet te pas en te onpas) geknuffeld en getroost. Het is ZO onmenselijk in zo’n situatie om dat niet te doen.
Je neemt dan gewoon een risico, bespreekt het met elkaar…hebben wij dit er voor over? Ja dat hebben we.
Dit betekent niet dat je zomaar in t normale leven geen afstand moet houden, maar bij zulke momenten als intens verdriet, tja. Dan kies ik toch voor gevoel over verstand denk ik.
Jeetje wat heftig heel veel sterkte en gecondoleerd
Ja helemaal mee eens,super onmenselijk.
Ik maak mij ook echt zorgen en ze is altijd welkom bij mij. 
Dat zijn wel uitzonderlijke momenten. Dat kan je niet echt vergelijken met mensen die, blijkbaar, elke dag/week/watdanook afspreken of met z’n allen naar een markt gaan op de zaterdag.
Precies, dat bedoel ik ook te zeggen.
Maar er wordt soms WEL veroordelend op gereageerd van mensen die bijvoorbeeld lezen of horen dat er toch lichamelijk contact is geweest bij zo’n uitzonderlijke situatie, en dat vind ik dan toch jammer. Ik denk dan…zeg dan gewoon niets, hou je mening dan voor je. Want ik weet zeker dat iedereen in zo’n situatie elkaar toch op zal zoeken.
Ja is belangrijk hoor. In een geval als bij jou is t ook gewoon levenskwaliteit boven alles vind ik. Zolang je daarnaast gewoon oplet met wat je doet kun je echt wel gewoon naar haar toe, dat is net zo belangrijk! Persoonlijk drama moet niet onderdoen aan de algehele crisis.
Gecondoleerd
sjezus wat een gezeik over dat mensen samen in een auto zitten??? je mag tegenwoordig toch gewoon weer met meerdere ( 2/3 )mensen zijn? Wordt echt doodmoe van dat ‘‘CORONAPOLITIE’’ gezeik. hou aub op.
Hehe je titel 
hou opppppp 
Je vrienden zien op 1,5 meter is te doen zolang je een huis/tuin hebt waarin dat kan. Anders zul je naar een park moeten en zul je vervolgens toch overal commentaar horen dat het zó druk was in de parken. Bovendien geloof ik er geen reet van dat iedereen die op 1,5 meter vrienden heeft gezien echt de hele tijd 1,5 meter afstand hebben gehouden. Bij het binnenkomen in de hal, samen aan een (te kleine) tafel zitten, naast elkaar over een wandelpad van 1,5 meter breed lopen. Mensen zullen vast hun best doen, maar ik ken ook niemand die met iedereen afstand heeft bewaard. Ik denk ook niet dat @Cozycute bedoelt dat iedereen die zij kent echt coronabuddys hebben aangewezen waarmee ze op voorhand al geen afstand mee houden, maar gewoon dat iedereen wel een vriend(in) heeft gezien waarmee hij gewoon niet continue 1,5 meter afstand mee heeft bewaard.
En ik word doodmoe van mensen die anderen moedwillig in gevaar brengen en gewoon es 1x niet aan zichzelf kunnen denken. Iedereen doet zo fucking entitled de hele tijd. Oh je mag een paar weken je vrienden niet op minder dan 1,5 meter zien? Boo-f*cking-hoo.
met zn 2en in een auto is toch niet zo erg?! Het is maar net hoe je het bekijkt. Maargoed blijf jij nog maar een paar maand binnen alleen in je huis zitten hoor meid. Veel plezier.
Het is niet maar net hoe je het bekijkt, het mag niet. Wat @Eddie ook zegt. Doe het, maar zeg dan ook eerlijk dat je schijt hebt aan de regels en lul het niet recht. Het interesseert ‘je’ niet dat er een wereldwijde pandemie gaande is waar door iedereen z’n moeder en oma doodgaat? Prima, maar super fijn voor je dat je eindelijk even samen naar de Action bent geweest.
En nee, ik blijf niet binnen, maar op afstand. Het is echt niet zo heel moeilijk om te begrijpen.
Je mag nu niet met 3 of meer mensen in de auto zitten, dat is wat anders dan 2 mensen.
Haal mn bovenschrift even weg wil je 
Maar misschien zijn die mensen daar wel echt heel erg verdrietig van… hebben ze dingen gepland met vrienden, waar je ze heel graag bij had gehad. En dan denk ik aan;
Een bruiloft, surprise party, geboorte van je eerste kind, 1e verjaardag of juist 50 jarig jubileum, diploma uitreiking, net uit een depressie je sociale leven weer aan het opbouwen, als je bedrijf failliet dreigt te gaan. Alllemaal situaties waarin ik een knuffel, of <1.5m contact, heel erg waardeer en prettig vind.
Als dat ineens een jaar lang niet mag (“tot er een vaccin is”), is dat heel verdrietig.
En ik houd me wel aan de regels, maar begrijp wel dat het verdrietig is. En geen “boehoe ik mag m’n vriendjes even niet zien”.
Thanks voor de nuance
Ik word zo moe van die veroordelende mensen. Denk dat die mensen juist zo privileged zijn dat ze geen zorgen over de maatregelen hebben.
Laat staan financiele zorgen.
Maatregelen zijn meer dan geen vriendinnen zien en geen terrasje kunnen pakken.
Dat binnen zitten doet mensen schijnbaar echt niet goed, zo gefrustreerd
Precies dit. Wij hadden een overlijdensgeval en dan is het echt zwaar klote als je elkaar geen knuffel mag geven omdat je niet ‘in het zelfde huishouden’ woont.
En ja ik heb me aan de 1,5 meter gehouden, maar het is wel meer dan kut op zo’n moment.
Ik snap dat dat heel erg is, ik heb ook een aantal van die dingen: droomreis en verjaardag van mijn eerste kind. En daar ben ik ook heel verdrietig over. Maar dat is juist het kloterige aan een pandemie: we moeten offers brengen om hier beter uit te komen hoe rot dat ook is. Ik vind het echt best erg dat er veel mensen zijn die zichzelf elke keer boven het belang van de rest plaatsen. En hey, als er echt iemand dood is snap ik het wel. En een paar situaties die jij noemt, daar kan ik het me ook van voorstellen, ik ben niet helemaal harteloos. Maar de meeste mensen hebben gewoon zin om met hun vrienden in het park te chillen.
@DonnieDarko is dat echt een specifieke regel nu, dat je met twee mensen (waarvan 1 uit een ander huishouden) zonder afstand in de auto mag? Dat wist ik niet. In dat geval gaat mijn voorbeeld niet op.
@anon12348926 maar dit is toch de wereld op z’n kop? Je vindt mensen die zich aan de regels houden priviledged en zonder financiële zorgen? Ik probeer juist alles te geven zodat mijn zieke schoonvader met longproblemen het overleeft, ik straks mijn baan nog heb (en anderen ook) en er minder mensen ziek worden. Dat is toch het tegenovergestelde van er niks om geven? En het gaat me nu echt niet om de mensen die naar een crematie gaan, maar de mensen die je met 6 man in een park ziet zitten rosé te drinken. Dié geven toch juist niks om de rest?