Mommybloggerstopic #3

Zoals ik zeg: iedereen die ik ken.

( Overigens is dat vanaf nu wel toegestaan: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5122851/single-coronavirus-lichamelijk-contact )

2 likes

Oh oeps, ik dacht dat je bij die tweede zin mensen in het algemeen bedoelde haha. Ik ken zelf ook weinig mensen die zich aan de maatregelen houden :worried:

Ik vind hem wel knapper zonder snor, maar denk dat ie dat zelf ook vindt aan zijn reactie te zien. Leuk stel, die twee!

1 like

Klopt wel, zo werken Nederlanders nou eenmaal :joy: Eigengereid volk ook.

Als maar niet dezelfde mensen gaan zeuren als er over 2 maanden weer een “lockdown” is/nodig lijkt te zijn.

Wij doen dat dus niet. Want elk groepje bevat wel iemand die ook weer een ander groepje heeft en met mijn weerstand kan ik het echt niet gokken. Vind het gewoon echt jammer dat mensen het niet doen want het is prima te doen. Ik snap dat je met kinderen misschien oppas nodig hebt of iets, maar je kunt je vrienden best wel echt op 1,5 meter afstand zien. Leuk is natuurlijk anders, maar het kan wel.

6 likes

Goed zo meid, strijd voor je vaderland.

3 likes

Ik kan mij goed voorstellen dat Willemijn door zo’n nare periode is gegaan dat ze vast wel vaker al knuffels van vrienden/familie heeft gekregen, wat ik ook zou doen. Vind het zo vreemd dat die maatregel dan zo’n vuistregel is
Ik heb een van mijn beste vriendinnen ook gewoon een knuffel geheven toen ze zo suïcidaal was (en helaas nog steeds is). Fuck corona dan gewoon even hoor

26 likes

Ja eens. Een van mijn beste vriendinnen is 3 weken geleden overleden en ik dacht echt…wat gaat er nu gebeuren, mag ik wel naar de uitvaart etc?
De familie heeft me op de lijst gezet, diegenen die echt geen risico wilden lopen of misschien ziek waren zijn niet gekomen en er waren uiteindelijk 20 mensen.
Het was bij haar in de tuin. Voor het formele heeft de uitvaartbegeleiding benoemd dat we afstand ‘moesten’ houden maar er werd wel degelijk (niet te pas en te onpas) geknuffeld en getroost. Het is ZO onmenselijk in zo’n situatie om dat niet te doen.
Je neemt dan gewoon een risico, bespreekt het met elkaar…hebben wij dit er voor over? Ja dat hebben we.
Dit betekent niet dat je zomaar in t normale leven geen afstand moet houden, maar bij zulke momenten als intens verdriet, tja. Dan kies ik toch voor gevoel over verstand denk ik.

52 likes

Jeetje wat heftig heel veel sterkte en gecondoleerd
Ja helemaal mee eens,super onmenselijk.

Ik maak mij ook echt zorgen en ze is altijd welkom bij mij. :two_hearts:

1 like

Dat zijn wel uitzonderlijke momenten. Dat kan je niet echt vergelijken met mensen die, blijkbaar, elke dag/week/watdanook afspreken of met z’n allen naar een markt gaan op de zaterdag.

4 likes

Precies, dat bedoel ik ook te zeggen.
Maar er wordt soms WEL veroordelend op gereageerd van mensen die bijvoorbeeld lezen of horen dat er toch lichamelijk contact is geweest bij zo’n uitzonderlijke situatie, en dat vind ik dan toch jammer. Ik denk dan…zeg dan gewoon niets, hou je mening dan voor je. Want ik weet zeker dat iedereen in zo’n situatie elkaar toch op zal zoeken.

4 likes

Ja is belangrijk hoor. In een geval als bij jou is t ook gewoon levenskwaliteit boven alles vind ik. Zolang je daarnaast gewoon oplet met wat je doet kun je echt wel gewoon naar haar toe, dat is net zo belangrijk! Persoonlijk drama moet niet onderdoen aan de algehele crisis.

2 likes

Gecondoleerd

1 like

sjezus wat een gezeik over dat mensen samen in een auto zitten??? je mag tegenwoordig toch gewoon weer met meerdere ( 2/3 )mensen zijn? Wordt echt doodmoe van dat ‘‘CORONAPOLITIE’’ gezeik. hou aub op.

53 likes

Hehe je titel :mask:

18 likes

hou opppppp :cry:

8 likes

Je vrienden zien op 1,5 meter is te doen zolang je een huis/tuin hebt waarin dat kan. Anders zul je naar een park moeten en zul je vervolgens toch overal commentaar horen dat het zó druk was in de parken. Bovendien geloof ik er geen reet van dat iedereen die op 1,5 meter vrienden heeft gezien echt de hele tijd 1,5 meter afstand hebben gehouden. Bij het binnenkomen in de hal, samen aan een (te kleine) tafel zitten, naast elkaar over een wandelpad van 1,5 meter breed lopen. Mensen zullen vast hun best doen, maar ik ken ook niemand die met iedereen afstand heeft bewaard. Ik denk ook niet dat @Cozycute bedoelt dat iedereen die zij kent echt coronabuddys hebben aangewezen waarmee ze op voorhand al geen afstand mee houden, maar gewoon dat iedereen wel een vriend(in) heeft gezien waarmee hij gewoon niet continue 1,5 meter afstand mee heeft bewaard.

4 likes

En ik word doodmoe van mensen die anderen moedwillig in gevaar brengen en gewoon es 1x niet aan zichzelf kunnen denken. Iedereen doet zo fucking entitled de hele tijd. Oh je mag een paar weken je vrienden niet op minder dan 1,5 meter zien? Boo-f*cking-hoo.

24 likes

met zn 2en in een auto is toch niet zo erg?! Het is maar net hoe je het bekijkt. Maargoed blijf jij nog maar een paar maand binnen alleen in je huis zitten hoor meid. Veel plezier.

2 likes

Het is niet maar net hoe je het bekijkt, het mag niet. Wat @Eddie ook zegt. Doe het, maar zeg dan ook eerlijk dat je schijt hebt aan de regels en lul het niet recht. Het interesseert ‘je’ niet dat er een wereldwijde pandemie gaande is waar door iedereen z’n moeder en oma doodgaat? Prima, maar super fijn voor je dat je eindelijk even samen naar de Action bent geweest.

En nee, ik blijf niet binnen, maar op afstand. Het is echt niet zo heel moeilijk om te begrijpen.

12 likes