Mommybloggerstopic #3

Bedankt voor het niet in spoiler zetten voor de mensen die het nog niet weten en de vlog gewoon willen kijken

2 likes

Naaste familie vond ik niet erg. Veel van de andere bezoeken vond ik achteraf niet fijn, dat je daar je dag op moet inricjten, of dat ze savonds en te laat kwamen. Visite afzeggen vond ik moeilijk. Bij de 2e veel minder (eerste week alleen gezin) em daarna minder plus geen avonden vond ik veel fijner. Dus snap als mensen geen zin hebben in het kraamvisite circus. Maar daar hoorde voor mij mn directe fam niet bij

2 likes

6 likes

:joy::joy: ok sorry had niet door dat het gokken was excuses! Ik dacht nl zelf ook dat het pas in volgende vlog kwam.
Niks gezegd dan :see_no_evil:
En als we dan toch aan het gokken zijn , gok ik op jongen

1 like

Mijn hemel het is maar het geslacht van een onbekende baby. :joy:

38 likes

Dit is toch een droom? Het ziet er ook zo leuk uit vooral in disco style
Hoop dat het hier goed aanslaat, dat is gewoon echt gezellig sporten.

Ze zijn natuurlijk ook nog maar anderhalf jaar (of zoiets) bij elkaar. Mag hopen dat je dan nog niet in een sleur beland bent met z’n tweeen als het op de slaapkamer aankomt.

3 likes

Ja het irritante aan kraamvisite (vooral van die oom en tante waar je toch al niet zoveel mee hebt enz.)
is dat ze gewoon niet lijken te begrijpen dat op tijd komen en na een half uurtje weer gaan echt essentieel is in je kraamtijd. Velen komen te laat, of blijven anderhalf uur plakken. Of ze staan onverwacht voor de deur terwijl je net aan het stressen bent met borstvoeding etc.

Ik vond het een erg gestresste periode, heb veel kraamvisite afgezegd omdat we een huilbaby hadden en ik was echt blij toen mijn man na 6 weken non stop visite zei ‘we stoppen met die kraamvisite, ben er helemaal klaar mee!’

6 likes

Dit precies.
En ook vriendinnen die dan eigenlijk beledigd zijn dat andere vriendinnen eerder mochten komen ( overigens zijn de ‘vriendinnen’ die daar een probleem van maakten nu uit mijn leven) en dat je dan niemand voor het hoofd wil stoten.
Ik zou nu achteraf alleen mijn (schoon)ouders voor de eerste twee weken vragen en daarna broers/zussen en als laatste vriendinnen.
Maar ik heb een vriendin die recent bevallen is en het dus heel verdrietig is dat ze haar baby niet kan ‘delen’ met anderen. En ook dat snap ik.

3 likes

Ik had hier ook zo’n issue. Was allang blij dat baby er was, dus had het in de groepsapp gegooid met meerdere vriendinnen.
1 was daar echt door beledigd dat er geen persoonlijk telefoontje van af kon. Neemt ze me na een jaar nog altijd kwalijk.

2 likes

Pffft serieus? Wij hebben onze ouders gebeld (of naja mn man) en voor de rest heeft iedereen een appje gehad. En zodat ik geen belangrijke mensen vergat heb ik van te voren een verzendlijst gemaakt met mensen die dicht bij ons staan en die hebben dus ook allemaal hetzelfde appje gehad :joy: de dag erna hebben we het in de familieapps (met dus de familie die wat verder van ons af staat) gegooid.

Ik heb ook griendinnen die iedereen in de vriendengroep gaan videobellen. Moeten ze zelf weten, ieder zn eigen ding, maar ik was daar op dat moment echt niet mee bezig.

3 likes

Dat was bij mij ook de insteek, maar mijn ervaring is dat dat best lastig is. Want vaak krijg je dat als je de een uitnodigd, het een soort verplichting wordt een ander ook uit te nodigen (want als je van de hele familie 1 tante niet uitnodigt dan komt dat ook zo lullig over). Wij dachten bij de 2e: dat gaat ons niet meer gebeuren hoor! Maar uiteindelijk kwam het er toch weer op neer dat we veel meer kaartjes stuurden dan gepland omdat we dan een felicitatiekaartje kregen van iemand die we niet hadden uitgenodigd en dat vonden we dan weer lullig dus kreeg diegene alsnog een uitnodiging.

Ik realiseer me wel dat dit er grotendeels mee te maken heeft dat ik de ruggengraat van een natte krant heb

8 likes

Hoe bedoel je een uitnodiging? Of had je een kraamfeest waar iedereen tegelijk kwam?

Nou ja gewoon het geboortekaartje. Dat hebben wij alleen gestuurd naar diegenen die we ook op kraamvisite wilden want uiteindelijk zien de meeste mensen dat toch als uitnodiging. Of althans dat nodigt mensen uit om te bellen met de vraag wanneer ze kunnen komen. Uiteindelijk dus nog kaartjes bijbesteld om te sturen naar de mensen waar we het niet naar wilden sturen :sweat_smile:

2 likes

Ik vond de kraamvisite luidruchtig, te aanwezig en in sommige gevallen nog vervelend ook, ook wilde ik mijn baby’s niet van hand tot hand laten gaan, bij de jongste pakte ik het anders aan, alleen kraambezoek tijdens de kraamtijd en bellen voor een afspraak. En de baby hielden we zelf vast en ze werd niet wakker gemaakt als ze toevallig lag te slapen.

2 likes

En de huidmuts zit wéér ergens anders. Nu weer naar die camping op Bakkum. :roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes:

3 likes

Ik ben gisteren nog op (k)raamvisite geweest maar als ik het hier zo lees, zijn hier 1000 regels voor. Nu vraag ik me echt af hoeveel regels (waarvan ik niks afweet), ik verbroken heb :sweat_smile:

6 likes

Ik zag dat Tien ook een weekendje weg was in een boerderij ergens

Dat zal best, maar het is wel al de 5e (!) locatie waar ze verblijven sinds de start van deze crisis. Iets wat ik niet snap als er opgeroepen wordt je niet te verplaatsen wanneer dit niet nodig is.

12 likes

Yes! Nog meer die over hun kraamvisite willen vertellen?

13 likes