Mommybloggerstopic #3

Een greep uit haar laatste story.

1 like

Jaaaahooor natuurlijk is zij ook weer “mom-coach” :face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting:

1 like

ja dat zijn allemaal marionettepoppetjes van Bill Gates en van Google begrijp ik

4 likes

Ja, en zo makkelijk om te zeggen. “de cijfers zijn verdraaid zodat X de uitkomst is.”

En ondertussen als nood aan de man komt dolgraag gebruik maken van de zorg (en dus onderzoeken waar ze zo tegen zijn).
Hypocriet kutvolk.

2 likes

Niet dat ik iets tegen anti vaxxers heb, maar…

Oh wacht dat heb ik wel

21 likes

Nee jammer hè. Denk te druk met aansturen van de advocaat.

Maar wat mij zo verbaast is dat als die dingen zo essentieel en belangrijk zijn waarom communiceer je dat dan niet gewoon naar je bezoek? Als mensen nul ervaring met kinderen of kraamvisite hebben dan heb je toch geen idee dat dat zo werkt? Ik lees zo vaak dit soort frustraties over kraamvisite terwijl zoveel van dit soort frustraties voorkomen kunnen worden als je daar gewoon duidelijk over bent lijkt mij.

27 likes

Shifra is ook voor het karretje gespannen:

5 likes

Oh man man man dit is toch té erg voor woorden. Ik weet niets over hoe ze zich voelt maar door haar miskraam zou je haar als ‘kwetsbaar’ kunnen zien. En dan wordt ze hier dus in mee gesleurd door linda & annic. En wie weet hoeveel volgers er nog zijn in de zelfde situatie die hier door nu denken oh als shifra het doet zal het wel goed zijn dat ga ik ook doen.

14 likes

En echt iedereen om haar heen raadde haar dit aan?

Whyyyyy

13 likes

Zal dit echt vanuit haar zelf komen of zal er een soort samenwerking/spondeal achter zitten? Dat ze die test dus gratis krijgt in ruil voor naamsbekendheid door posts/stories
Dat laatste zou ik echt smerig vinden namelijk

5 likes

Vraag ‘t ‘r zou ik zeggen, als je reactie verwijderd wordt, weet je genoeg :stuck_out_tongue_winking_eye:

(Grapje)

11 likes

Ik heb vandaag kennis gemaakt met het begrip ‘mompreneur’

12 likes

:face_vomiting:

5 likes

Onder andere Shifra had ik een bericht gestuurd omdat zij zo lyrisch was onder de post van Annic maar blijkbaar zat ze al vingerdiep in Annic en Linda hun aars. Ook nooit een reactie gehad trouwens.

Nooit meer Hans en Shifra vlogs :raising_hand_woman:t3::raising_hand_woman:t3:

17 likes

Ja daar heb je absoluut gelijk in.

Samenvatting

Het is alleen bij je eerste kindje allemaal nieuw en spannend. En je weet ook gewoon van tevoren niet wat je op dat moment prettig vind want je zit natuurlijk nog helemaal in die wtf ik heb een baby rush.
Na de eerste week hebben we heel veel visite daarom gecancelled. Omdat we van tevoren dachten ‘oooh drie verschillende bezoekjes per dag dat gaat wel’ terwijl dat echt niet ging. Dan gaven we duidelijke tijden aan maar dat was schijnbaar echt heel lastig voor de meeste visite. Het gros van de mensen hield zich daar gewoon echt niet aan.
En het laatste wat je wilt is ter plekke ruzie gaan lopen maken want ze komen toch speciaal voor jou en je baby.
Het is voor jezelf ook zoeken wat je prettig vind en wat niet. Want je hebt geen idee :woman_shrugging:t3:

Mocht er een tweede komen dan doe ik maar gewoon een kraamfeest denk ik :sweat_smile:

4 likes

Oh ik wil zooo graag naar haar roepen: ga dan naar de dokter als er iets mis is!! En niet lukraak gluten en lactose vrij eten… :sob:

9 likes

Schaamteloos. Als er een influencer is die echt een keer een taboe wil doorbreken i.p.v. al die wannabe taboes: Wees eens eerlijk(er) over spon en de onderlinge relaties met mede influenza’s

Shifra, mocht je meelezen: De huisarts in je woonplaats (:wave:) was en is gewoon open, ook voor bloedtesten als je iets niet vertrouwd.

16 likes

Ja, dat begrijp ik ook wel, het is natuurlijk heel overweldigend allemaal, zeker de eerste keer. Het was ook niet specifiek aan jou hoor (jouw post was meer aanleiding nu) maar meer algemeen dat ik zo vaak dit soort dingen lees. Ik heb deze etiquette zelf echt pas geleerd toen ik daarover las op dit forum en vrienden met kinderen kreeg en daarvoor had ik echt geen idee gewoon hoeveel tijd een baby kost en hoe erg op de klok dat allemaal gaat enzo. Nu denk ik ja oke logisch, maar als ik dat eerder had geweten had ik vast ook wat mensen deze frustraties kunnen besparen. Maarja dan moet je wel duidelijk tegen me zeggen dat ik alleen welkom ben tussen 15 en 1530 en dat belangrijk is ivm het ritme van de baby ofzo. Ik had gewoon echt geen idee van die dingen. Maar als je duidelijk een tijd aangeeft en mensen houden zich daar niet aan kan ik me ook heel goed voorstellen dat je geen puf hebt om daar ter plekke ruzie over te gaan zitten maken.

8 likes

Ik voelde me ook niet aangevallen hoor,
ik begrijp je reactie heel goed.
Toen ik zelf nog geen kind had dacht ik ook nooit zo over kraamvisite na. En heb ik mezelf waarschijnlijk ook wel schuldig gemaakt aan te lang blijven plakken of te laat komen.

Als je trouwens echt een goede beurt wil maken dan neem je een avondmaaltijd mee voor in de vriezer :grimacing:
Echt zoveel aan gehad, probeer ik nu ook te doen als ik ergens op kraamvisite ga.

4 likes