Vraag ‘t ‘r zou ik zeggen, als je reactie verwijderd wordt, weet je genoeg
(Grapje)
Vraag ‘t ‘r zou ik zeggen, als je reactie verwijderd wordt, weet je genoeg
(Grapje)
Ik heb vandaag kennis gemaakt met het begrip ‘mompreneur’
Onder andere Shifra had ik een bericht gestuurd omdat zij zo lyrisch was onder de post van Annic maar blijkbaar zat ze al vingerdiep in Annic en Linda hun aars. Ook nooit een reactie gehad trouwens.
Nooit meer Hans en Shifra vlogs
Ja daar heb je absoluut gelijk in.
Het is alleen bij je eerste kindje allemaal nieuw en spannend. En je weet ook gewoon van tevoren niet wat je op dat moment prettig vind want je zit natuurlijk nog helemaal in die wtf ik heb een baby rush.
Na de eerste week hebben we heel veel visite daarom gecancelled. Omdat we van tevoren dachten ‘oooh drie verschillende bezoekjes per dag dat gaat wel’ terwijl dat echt niet ging. Dan gaven we duidelijke tijden aan maar dat was schijnbaar echt heel lastig voor de meeste visite. Het gros van de mensen hield zich daar gewoon echt niet aan.
En het laatste wat je wilt is ter plekke ruzie gaan lopen maken want ze komen toch speciaal voor jou en je baby.
Het is voor jezelf ook zoeken wat je prettig vind en wat niet. Want je hebt geen idee
Mocht er een tweede komen dan doe ik maar gewoon een kraamfeest denk ik
Oh ik wil zooo graag naar haar roepen: ga dan naar de dokter als er iets mis is!! En niet lukraak gluten en lactose vrij eten…
Schaamteloos. Als er een influencer is die echt een keer een taboe wil doorbreken i.p.v. al die wannabe taboes: Wees eens eerlijk(er) over spon en de onderlinge relaties met mede influenza’s
Shifra, mocht je meelezen: De huisarts in je woonplaats () was en is gewoon open, ook voor bloedtesten als je iets niet vertrouwd.
Ja, dat begrijp ik ook wel, het is natuurlijk heel overweldigend allemaal, zeker de eerste keer. Het was ook niet specifiek aan jou hoor (jouw post was meer aanleiding nu) maar meer algemeen dat ik zo vaak dit soort dingen lees. Ik heb deze etiquette zelf echt pas geleerd toen ik daarover las op dit forum en vrienden met kinderen kreeg en daarvoor had ik echt geen idee gewoon hoeveel tijd een baby kost en hoe erg op de klok dat allemaal gaat enzo. Nu denk ik ja oke logisch, maar als ik dat eerder had geweten had ik vast ook wat mensen deze frustraties kunnen besparen. Maarja dan moet je wel duidelijk tegen me zeggen dat ik alleen welkom ben tussen 15 en 1530 en dat belangrijk is ivm het ritme van de baby ofzo. Ik had gewoon echt geen idee van die dingen. Maar als je duidelijk een tijd aangeeft en mensen houden zich daar niet aan kan ik me ook heel goed voorstellen dat je geen puf hebt om daar ter plekke ruzie over te gaan zitten maken.
Ik voelde me ook niet aangevallen hoor,
ik begrijp je reactie heel goed.
Toen ik zelf nog geen kind had dacht ik ook nooit zo over kraamvisite na. En heb ik mezelf waarschijnlijk ook wel schuldig gemaakt aan te lang blijven plakken of te laat komen.
Als je trouwens echt een goede beurt wil maken dan neem je een avondmaaltijd mee voor in de vriezer
Echt zoveel aan gehad, probeer ik nu ook te doen als ik ergens op kraamvisite ga.
Ik onderzoek mijn eigen drol ook wel eens.
Vreselijk, dat herken ik wel “ er was een onderzoek en die…”.
Wat een eng mens.
Jeetje Shifra ook al. Ik vind het echt lastig om te zien dat kwakzalverij nu ook al de influencers heeft bereikt. Jammer dat programma’s als opgelucht etc tijdelijk een stop hebben.
Hier nog iets over gehoord of wordt hier iets meegedaan?
Ik volgde haar ook best wel lang, ze heeft het ook over veganistisch eten, met name voor kinderen, maar zag dus twee weken geleden dat ze een shoutout deed naar een vriendin die deze complottheorieën zat te verkondigen en toen wist ik niet hoe snel ik op ‘ontvingen’ moest klikken. Net op tijd zie ik, want nu verkondigt ze het zelf ook.
Ik heb Shifra ontvolgd inmiddels. Ik zag nergens spon staan dus ik denk dat ze er echt ingetuind is.
Ik kan de column overigens niet lezen! Maar zie dat ik ook 17 mensen volg die haar ook volgen.
Nee lukt ook niet helaas
Die incognitotruc werkt bij mij nooit
Was al gepost idd
Ik heb haar een bericht gestuurd hierover. Met het artikel van de vtk. Tot op heden nog geen reactie. Máár: ook niet geblokkeerd! Meer die dit gedaan hebben?
Oh no die Isabella. Ik ‘ken’ haar via via en vind haar we een lief meisje (tikkie te hippie voor me af en toe) maar dit gaat echt weer te ver. Ik zag haar stories een paar dagen geleden al, en haar redenering was toen dat als de overheid liegt over ‘wat gezond voor je is’ (ze is echt activistisch veganist), ze hier ook wel over zouden liegen. ‘Corona is vast niet zo slecht voor de volksgezondheid als gezegd wordt en het feit dat we niet met onze kinderen mee mogen lopen het kinderdagverblijf in om ze te knuffelen en dat we bang gemaakt worden is echt heel kwalijk!!!’ Pff, hoe kan je zo zijn.
Buiten het hele feit van de test , is het ook echt niet slim om zonder überhaupt goed nagekeken te zijn gluten en lactose vrij te eten. Je mist bepaalde voedingsstoffen nl en vitamines die bij iemand met bv coeliakie getest worden om de zoveel tijd