Ja en ik heb ook het gevoel alsof er bij die tests echt áltijd staat dan je lactose- en glutenvrij moet eten. Dat kan toch nooit voor iedereen gelden?
Nee zeker niet.
Heb zelf coeliakie en geloof me ik word echt goed in de gaten gehouden qua vitamine waardes ect. Buiten dat als ze nu gluten en lactose vrij gaat eten voor langere tijd en ze wilt het bv wel ooit echt goed laten testen. Dan moet je dus eerst weken lang weer gewoon ook eten, want anders krijg je geen goede uitslag waardes.
Ja en echt glutenvrij eten is heel lastig (maar dat weet jij natuurlijk als je coeliakie hebt). Geloof nooit dat Shifra dat doet volgens die strikte regels.
En om coeliake vast te stellen moeten ze dacht ik ook een biopt van de darm nemen toch
Ja wil je het echt goed weten dan moet je idd een biopt afnemen wat ik jaren geleden heb moeten doen en geloof me als ik zeg , dat je dat niet voor je lol doet.
Al geloof ik dat ze tegenwoordig ook bepaalde waardes uit je bloed kunnen halen en aan de hand daarvan al stappen kunnen nemen ? Maar dit weet ik niet zeker eerlijk gezegd want ik heb het al jaren dus toen was het sowieso het biopt.
Ook krijg je dan om de zoveel tijd een Dexa scan voor je botten. Dit krijgt ze natuurlijk ook niet dus kan ook gevaarlijk zijn.
Al kan ik me eerlijk gezegd niet voorstellen dat ze heel lang zo blijft eten Hoop het bijna of dat ze dan naar een goeie arts gaat als ze echt klachten heeft.
Ik eet lactosevrij ivm intolerantie en een paar jaar geleden dacht de dietiste van het ziekenhuis dat ik misschien ook coeliakie had. De eerste stap was toen een bloedtest en als die iets afwijkends liet zien inderdaad een biopt. Bloedtest was bij mij goed. Overigens gewoon een buisje niet een vingerprik he
Het zal bij Shifra vast een fase zijn, als je er niet echt op reageert is het toch ook gewoon lastig vol te houden al die beperkingen? Zoveel dingen die zij veel eet die ze nu dan niet meer mag. Mascha heeft toch ook zo’n fase gehad toen ze net pcos had dat ze naar zo’n hormoondokter ging?
De bloedtest is enkel indicatie, biopsie is nodig voor de diagnose te stellen.
Overigens is het mogelijk ondanks negatieve bloedtest, toch coeliakie te hebben, dus biopsie altijd nodig.
Al zullen ze met die vingerprik test dat niet voor hebben, aangezien het blijkbaar altijd wordt geadviseerd gluten en lactosevrij te eten.
Denk idd ook een fase of tijdelijk. Wss hoor je er binnenkort niks meer van en zie je dr ineens een pizza ofzo eten.
Ik had wel wat op youtube gezien, maar dat niet knipperen met haar ogen is gewoon eng, haha. Ze heeft medewerkers ook meteen ontslaan toch, als ze het niet met haar eens waren enzo?
Elizabeth Holmes
Ik denk niet dat Elizabeth echt een fraudeur is. In ieder geval niet in de manier dat we dat kennen. Zie in dat verhaal best veel paralellen met wat er in mijn werk gebeurd (al is Holmes echt duizend keer erger). Jonge mensen, zonder kwalificaties, krijgen toegang tot een medium dat eigenlijk net iets boven hun hoofd ligt. 80% daarvan gaat goed, 20% is pure overmoedigheid. Dat gaat fout wanneer de personen met kwalificaties en verantwoordelijkheden die 20 procent serieus gaan nemen en hun kritiek uitzetten en ernaar gaan luisteren alsof iemand de messiah himself is. Die 20 procent blijft immers technisch gezien onmogelijk. De persoon in kwestie heeft de kwalificaties niet eens om dat daadwerkelijk in te zien, maar iedereen zet er wel tijd en geld op in. Op een begeven moment zit je dan zo diep in de ellende, dat iemand niet terug kan.
Ik erger me dood aan Shifra die klakkeloos die Linda gelooft en het vervolgens ook nog eens promoot zonder dat ze weet of het resultaat heeft. Waarom niet eerst zien wat het voor je doet?
Nu denk ik sowieso niet dat shifra het scherpste potloodje in de etui is, maar een béétje gezond verstand?
Valt in dezelfde categorie als Marlieke K.oks die zelfs de website van Annic nooit bekeken had, maar het wel alvast op haar instagram promootte.
Waarom is influenza zijn = alles voor waarheid aannemen?
Ohh die biopsie. Brrrrr. Nare herinneringen aan, geen verdoving niks niet. Maar ik had geen coeliakie inderdaad, de rest van mijn gezin wel. Maar je moet er inderdaad zo panisch mee omgaan dat ik niet geloof dat influencers echt 100% glutenvrij eten. Ik zag ergens ook iemand die glutenvrij zou eten, en daarom haar brood had gemaakt met speltbloem. DAAR ZITTEN GLUTEN INNNNNN.
Op Instagram heeft Shirley (Mommyhood) een of andere ad van de Oreo Challenge. Ik vind het iets heeeeel bijzonders ofzo
Nou inderdaad, echt mega raar. Ziet er super awkward uit, wie bedenkt dat?
Hahhaa dit heeft vast zo een snelle marketing dude bedacht die het daadwerkelijk kan. Vervolgens al zijn collega’s in de vergadering dit laten doen en daarna bedacht laten we influencers dit doen dit gaat vast viral. Insert hilarisch gifje
Dit is echt een gevalletje alles voor the moneys. Mezelf als een complete idioot op instagram zetten? (Sorry, maar zo ziet het er gewoon uit met die mond zo open vind ik) Prima.
Djurre is zo knap. In de intro al. Wauw.
Hier ook coeliakie. Ik moest gister al gniffelen toen Shifra haar avondeten liet zien, bloemkoolpizzabodem van Magioni. Ik ben bang dat ze denkt dat dat dus geen ‘gewone’ is, terwijl het hoofdingrediënt tarwe is.
Neeeee ga weg hoor Maar wat ik dus ook irritant vind , is dat door ‘dit soort mensen’ als ik het zo even bot mag zeggen ‘wij met coeliakie ‘ minder serieus worden genomen terwijl wij echt ziek worden
Ik heb dat gevoel in ieder geval heel erg zeker in restaurants
Hahahahaha, heerlijk Ik ben haar laatst gaan ontvolgen vanwege wat geneuzel in de comments van een andere influencer over corona (in de strekking van het heeft zo moetne zijn, wat een cadeautje deze tijd) maar heb zo de neiging haar story even op te zoeken en dat te reageren.
Dat komt omdat er ook genoeg mensen zijn die zeggen dat ze het hebben, je je hele menu erop aanpast (last minute is ook altijd zo leuk) en ze dan vervolgens wel om de koekjes bij de koffie gaat vragen (waarvan je de hele avond denkt kut niet vergeten die koekjes weg te laten bij de koffie, niet vergeten)
I know niet iedereen doet dit. Maar ze verpesten het wel voor de rest.