Precies dat. Nu weet iedereen het die haar volgt maar ik kan me zo indenken dat je niet altijd zin hebt om aan Jan en alleman je persoonlijke verhaal te vertellen. En al helemaal niet om op Instagram uit te moeten leggen dat je hem heus niet bent vergeten
Ik volg haar sinds deze week niet meer. Het is alleen maar zo zagen Skyler en Maddox er 2,4 en 370 jaar geleden uit. Een rondje in het bos. Soepjurk (love soepjurken tho) met leren jas terwijl je met je hand in je haar naar beneden kijkt. En hoe zwaar het is om kinderen te hebben.
Beter had ik het niet kunnen omschrijven. Krijg soms bijna het gevoel alsof ze het niet eens leuk vindt dat ze kinderen heeft. Snap best wel dat het zwaar is, maar tijdje terug was het echt alleen maar negatief
Ik kijk sporadisch wel eens op haar blog. Maar instagram ben ik ook gestopt met volgen.
Oh ja . Ze bleef het maar herhalen.
Nou… daar ga ik dan weer niet ‘zo lekker op’
Ik denk dat over dat laatste ook haar boek gaat. Dat moederschap niet alleen maar leuk is en/of moeder zijn als introvert.
Ik volg haar (Shirley) nog wel maar het is allemaal wel heeeeeeeeel veel herhaling. Alles komt voorbij in haar stories, dan nog als losse post op Insta, sowieso dan ook nog in het dagboek op haar site (wat ansich logisch is) maar dan in veel gevallen ooook nog een los artikel op haar site en dan nog een throwback op Instagram en blablablabla. Ze schrijft fijn en ik vind haar kids leuk maar soms is het zo’n overkilllll.
Pff maar ik word die hele “eerlijk over moederschap” trend ook weer beu. Echt iedereen is eerlijk over moederschap tegenwoordig en zegt de hele tijd dat het ‘ook vaak stom’ is. Vind het bijna tijd worden dat iemand gewoon weer es zegt dat het leuk is om z’n kind op te voeden.
Het is meestal heel erg leuk!
Haha ja gelukkig! Vind ik dus ook
Precies dit! Ik word echt een beetje moe van die trend dat mensen (moeders op Instagram) dagelijks moeten verkondigen hoe zwaar ze het wel niet hebben. Maar vervolgens wel weer kind nummer zoveel krijgen…
Echt hè. Het lijkt precies een mode verschijnsel om zoveel mogelijk te klagen over hoe zwaar het is met kinderen.
Het zal wellicht op momenten zeker niet evident zijn, maar moet dat allemaal zo benadrukt worden?
Ik word zelf deze herfst voor de eerste keer moeder en een mens zou op den duur schrik beginnen krijgen terwijl het wel echt een weloverwogen keuze was (die ons gelukkig gegund is).
Dan is sas.kia weer stand misschien leuk om te volgen! Vind haar erg gezellig en positief overkomen. Hebben net een nieuw huis en een 6 weken oude baby dus nu ietsie meer klaag als normaal maar wel weer leuke klus content naast de baby spam
Zo mee eens. We weten nou wel dat het af en toe behoorlijk zwaar is, logisch ook want niet alles is altijd leuk. Maar ik lees blogs en zit op Instagram om juist even te ontsnappen aan de realiteit en inderdaad: het is ook vooral gewoon heel erg leuk vind ik!!
Ik vind Shirley oprecht een leuk mens en ze schrijft heel goed, maar ik vraag me toch af hoe het later voor de kinderen is om die negativiteit terug te lezen. Ik snap het hele idee van ‘eerlijk over moederschap’ maar daar kun je ook wel in doorslaan
Nergens bang voor zijn hoor, het is vaak juist erg leuk!
Natuurlijk denk je wel eens: kon ik nu maar in m’n bed blijven liggen ofzo. Maar joh, kinderen zijn hilarisch en laten je je hele leven weer op een andere manier zien
Maar je moet ook niet te streng zijn voor jezelf. Ik ben blij dat ik niet in een insta proof huis hoef te wonen, met insta proof kinderen.
Vroeger las in haar blog ook wel eens. Maar de laatste jaren trek ik haar echt ook niet meer. Misschien komt haar negativiteit bij mij meer binnen omdat ik niet zo makkelijk zwanger raakte van de eerste (en nu voor een tweede duurt het nog langer). Elk kind heeft fases waarin hij wat extra aandacht nodig heeft. Om dat meteen als vervelend of lastig af te schilderen, daar heb ik echt grote moeite mee.
@Waterverf helemaal mee eens!!
Haha super, bedankt voor je reactie! Mijn omgeving is ook voornamelijk positief maar door de klagende instamommy’s zou een mens al eens beginnen nadenken
Nou dat vind ik dus ook! Pas geleden zag ik ook weer een lezing voorbijkomen bij mij in de buurt met een aantal influencers en dat had ook de insteek ‘eerlijk over moederschap’ en dat het soms ook zwaar was en dat alles maar een roze wolk lijkt overal. Toen dacht ik echt; huh, open de eerste de beste blog of IG van een ‘mommy Influencer’ en het gaat over het feit dat het juist níet altijd een roze wolk is. Ik word ook voor het eerst moeder in augustus en je zou er inderdaad bijna bang van worden door al die verhalen
wow wat fijn dit allemaal te lezen. Ik heb dat ook heel erg ervaren. Heb het ook heel erg gehad bij de filmpjes van la vie sanne, dus die ben ik maar niet meer gaan volgen.
Ja echt hè! Ik vind het moederschap veeeel leuker dan ik ooit had kunnen bedenken. Wist niet eens dat babies zo grappig kunnen zijn