Mommybloggerstopic #3

Haha, wacht maar totdat ze lekker kunnen praten. Kindjes zijn echt zo leuk :smiling_face_with_three_hearts:

8 likes

Ah goed om te horen! Heb er ook zin in nu :grin:

3 likes

Ja, maar als mensen een beetje logisch nadenken, dan weten ze toch wel dat dat gewoon het IG leven is, en dat het niet 24/7 zo is? Ik volg mensen wel een beetje voor inspiratie en bijv leuke outfits en heb weer helemaal niks met van die gezinsvloggers bijv die wel het ‘echte leven’ filmen, maar verder niets bijzonders meemaken en ook mijn saaie buren hadden kunnen zijn (die Bellinga’s ofzo en Kelly Caresse).

8 likes

Dat “eerlijk over moederschap” lijkt af en toe wel een vrijbrief voor geklaag en negativiteit.
Moet zeggen dat ik het wel grappig vind om af en toe een shot te zien van een overhoop gehaalde huiskamer of een omgestoten beker oid omdat het herkenbaar is. Maar hoef daar echt niet elke keer geklaag bij te horen want dan denk ik dat hoort er gewoon bij jank niet zo. En vooral dat negatief praten over je kind in het openbaar vind ik echt heel sneu.

4 likes

Zij zijn echt m’n favo, wel iets meer spon de laatste tijd maar ze maken er altijd wel echt werk van dus gun ik het ze ook wel. Verder lekker positief en niet te veel geklaag. Eigenlijk wil ik ze hier niet bespreken omdat me dan vast negatieve dingen gaan opvallen :joy:

Wat ik ook nooit helemaal begrepen heb is hoe het zo zwaar kan zijn als je potverdorie geen echte werkweek hebt… met alle respect, de gemiddelde influenza is toch best veel thuis en heeft behalve wat foto’s/filmpjes maken over hun ‘gewone leven’ toch behoorlijk veel vrije tijd (okee okee er zullen best meetings e.d. zijn maar er zit vaak ook een managementbureau tussen die dat regelt). Dus hoezo is het allemaal zo zwaar ? Ik snap het echt niet soms hoor :expressionless:

9 likes

Ik denk dat de zwaarte van het moederschap en hoe je dat ervaart ook heel erg afhangt van hoe je baby/kind is, en hoe jij zelf bent als mens en ouder. Ik heb zelf een kleintje van net een paar weken en ervaar het niet per se als zwaar, maar kan me wel voorstellen dat als je stress krijgt van huiltjes en weinig slaapt krijgt je het anders kunt ervaren, zeker als je een huilbaby hebt.

7 likes

Dat is het punt niet. Het is allang geen taboe meer volgens mij, en ook allang geen tegengeluid meer. Het lijkt wel alsof er alleen nog maar geklaagd wordt want oh het moederschap is zó zwaar. En dat het part of the job is vind ik echt onzin, je kiest er zelf voor wat je wel en niet deelt en daarbij vind ik dat je er ook rekening mee te houden hebt wat je kinderen later over zichzelf terug kunnen lezen.

15 likes

Ik vind het wel fijn als mensen de mindere kanten van het leven op instagram delen. Zelf probeer ik dat ook wel eens te doen. Bij veel mommyvloggers vind ik het echter vaak zo gemakkelijk of zo. Ze delen bijna nooit de echt zware kanten van het moederschap maar meer ‘Fleuri Celina heeft zichzelf vandaag weer ondergepoept’ of ‘Foto van een huilend kind dat grappig kijkt’, hihaho. Van die dingen die wij dan allemaal hilarisch moeten vinden. Als je het ‘echte rauwe leven’ wil laten zien deel dan iets van je zorgen of in ieder geval iets dat niet half grappig bedoeld is.

19 likes

Nou dat is niet helemaal mijn punt en ben het met je eens dat iedereen andere dingen zwaar vindt en mag vinden, maar klagen vanuit een situatie die best gunstig is (geen 9 tot 5 baan, flexibele tijden etc.) vind ik soms een beetje misplaatst :woman_shrugging: en JA ik ben jaloers haha omdat ik wel om 6 uur op moet smorgens :rofl:

2 likes

Ik weet niet meer wie het zei, maar het hoeft niet zo te zijn dat niemand last heeft van klagen over je kind. Mijn moeder had een postnatale depressie na mijn geboorte, en als kind wist ik natuurlijk niet wat dat was, alleen dat erover gepraat werd dat mijn moeder zo oververmoeid was toen ik kwam. En dat ze niet kon slapen doordat ik 's nachts huilde en zich heel naar voelde. Ik heb me daar heel lang zo vreselijk schuldig over gevoeld en daar best veel last van gehad. Dat was van mijn ouders absoluut niet hun intentie, maar ik heb het wel ervaren als belastend. Nu kan ik dat een beter kader geven natuurlijk.
Maar als al die ervaringen en klachten uitgebreid tot in de eeuwigheid zouden zijn terug te lezen, lijkt me dat als kind echt niet fijn.

15 likes

True. Ik vind alleen dat als er dan ‘geklaagd wordt’ daarbij wel de nuance mag worden gemaakt dat de gemiddelde influencer echt wel een luxepositie heeft, Juist die flexibiliteit (bijvoorbeeld indelen eigen tijd, en zeker als je vlogt over je dagelijks leven hoef je minder echte inhoudelijke content te maken) maakt alles zoveel makkelijker - even los van hoe je zelf dingen ervaart en hoe makkelijk/moeilijk je baby is. Maar merk dat ik mijn punt niet helemaal goed naar voren krijg haha :woman_facepalming: misschien is het voor mij tijd voor weekend haha

2 likes

Ik snap je gevoel wel hoor. Vooral het geklaag van bloggers terwijl ze in een luxe positie zitten. Maar elke dag, de hele dag thuis zijn met een kindje kan soms best zwaar zijn. Als ze een lastige dag/periode hebben. Na zo’n dag ben ik soms meer uitgeblust dan na een werkdag. En als je dan geen baan (buiten de deur hebt) om even los te komen van je kinderen, kan dat best pittig zijn.
En sommige kinderen slapen misschien uit, maar er zijn ook veel kindjes voor 6u wakker hoor.

10 likes

Ik vind het meestal wel ideaal
Voor 8 uur de deur uit, kinderen naar school BSO, rond 18 uur weer thuis en nog steeds een lekker opgeruimd huis hebben

Half 8 in de avond liggen ze er in en ik hoef niet nog eens door het huis

Heb overigens meer energie na een werkdag dan dat ik hele dag thuis zit met ze
En ik ben mega gek op ze, had ze niet willen missen en ik zal altijd mijn verantwoordelijkheden pakken

12 likes

Ja dit dus. Ik word er persoonlijk een beetje moe van dat veel influencers opeens negatievere kanten van het moederschap belichten en dat er gezegd wordt: wat goed dat je dit doet / dit mag ook weleens gezegd worden / die dingen lees ik nou nooit. Eh ja, die dingen lees ik juist wel overal de laatste tijd, dus doe niet alsof je zo speciaal bent als je ook de zware dingen belicht.

4 likes

Ik vond het zo frappant dat EliseJoanne vertelde dat ze haar kinderen naar de noodopvang deed. Kom op, je bent blogger/vlogger. Haar man werkt dan wel in de zorg, maar zij heeft echt geen vitaal/cruciaal beroep. Dit soort gevallen zijn dus de redenen dat ik met mijn vitaal beroep (en mijn man ook) niet mijn kinderen naar school gebracht heb de periode dat ze niet naar school mochten.

6 likes

Omdat er meer kinderen op school zijn en dus meer contacten.

Als ik dit zo lees wat over het hebben van kinderen, doet mij nog meer twijfelen/weifelen haha.

Dit. Kwetsbaarheid, echte leven laten zien, puur zijn, rauw zijn is een verdienmodel, dat imo gebracht wordt als taboedoorbreken en bijzonder. Zo van: ik ben echt eerlijk, de rest dus niet. Kwalijke is: er zijn maar heel weinig influencers die in de situaties zitten waarover écht niet gesproken wordt. De rest voert een toneelstukje van eerlijkheid op. Beetje zoals het tegenwoordig hip is om je psychische dalletjes te delen. Het wordt gewaardeerd als iemand zegt dat vandaag echt een mega kutdag was en je huilend op de bank zit, maar o wee als je zegt dat je echt mega diep zit, suïcidaal bent, je bed niet uit kan komen. Dat is dan wel weer net een stapje te ver en iets wat de wereld eigenlijk niet wilt horen/niet scoort.

56 likes

Wow deze zeg mij echt even aan het denken, je hebt ook helemaal gelijk.
Het mag allemaal tot op een bepaalde hoogte en daarna is het te heftig of ongepast

2 likes