My bad, ik vatte het inderdaad op alsof twijfelen of weifelen slecht is, komt omdat ik dat iets te vaak heb gehoord.
Het is ook gewoon niet voor te stellen hoe het is, maar als ik een gelukkig gezinnetje zie, dan komt inderdaad “iets” van “dat wil ik oook!” Enorm simpel gezegd, want je ziet ook maar een klein gedeelte, en dan nog weet je het niet. En ik weet niet eens goed of dat door het kind komt.
Het lastigste vind ik ook, je bent voor altijd moeder, ook als het blijkt tegen te vallen. Het zal je maar overkomen, zeker als het moederschap als iets geweldig wordt verkondigd, en dan er mee zien te dealen. Aan de andere kant, je weet ook niet of het iets is wat je kan en leuk vindt, als je het niet doet/bent.
Dus eigenlijk los van mijn eigen leven en hoe dat verandert. En ik moet sowieso eerst nog mezelf fixen, vind ik, voordat ik hier over nadenk. 
En dan nog de toekomst, als het slechter en slechter met deze planeet gaat, weet ik niet of ik dat mijn kind aan wil doen (klinkt heftig, maar zo bedoel ik het niet per se).
Edit: Nederlands