Ik denk dat vooral langer dan 5-6mnd echt een taboe heeft…
ik Heb dr ook al veel gehoord: “hij kan nu toch eten?” “Hij kan toch ook even wachten?” “Als ie nu los laat en z’n hoofdje draait zie je je hele borst hè?!” “Hoe lang ga je dat nog doen? Een kind van 1 eet toch gewoon met de pot mee?” “Nog even en hij drinkt staand” “Kan je dat niet even onder een doek doen?” (Oké die laatste ook bij <6mnd).
Ik ben 1x geprobeerd weggestuurd te worden van een terras/horeca ding zegmaar. Ik schoot toen in de lach en zei alleen maar: “ik ben bijna klaar hoor.”
Bijna 40% van de borstvoedende moeders voelt zich door de maatschappelijke blik er op (zeer) onprettig bij voeden in het openbaar en deel geeft aan daardoor te stoppen. Dat vind ik heel kwalijk…
Nog maar niet te spreken over de fulltime of parttime kolvers
, vragen om een kolfruimte is echt een ramp (naja vragen niet, het antwoord vaak wel).
Maar ondertussen spant Nutricia elke mommyblogger die wil luisteren voor het karretje (& tv en tijdschriften ook). En daarmee is er onbewust héel veel kunstvoeding reclame, maar je zult Unicef of WHO nooit reclame zien maken voor borstvoeding helaas…
…
heb 1 x als reactie gegeven: ‘kook jij ook op het toilet dan?’ Meneer zei ‘nee’ mijn reactie was ‘waarom zou ik het eten van mijn baby dan wel op het toilet gaan bereiden?’