Mommybloggerstopic #3

Haha ja bij mij kwam dit ook toen ik zwanger was. Daarvoor dacht ik toch wel als ik een peuter op een hete zomerdag op het strand aan een tiet zag … ga dat even ergens anders of gewoon niet doen?

Maar nu, eenmaal in de wereld van de borstvoeding en het belang van de WHO norm inziend, vind ik het zooo jammer dat mijn melk wegviel door een nieuwe zwangerschap en er dus nooit een peuter zal drinken hihi.
Maar hé, ik ben op m’n wenken bediend vandaag want Fockelien (actrice) plaatste ook een (m.i.) prachtige voed foto vandaag haha.

2 likes

Oh ja :heart_eyes: ben nu 3 maanden zwanger en verheug me zo op weer een milkdrunk baby’tje in mijn armen!

6 likes

Lief :smiling_face_with_three_hearts: Dankje! Wat jij zegt + een afdruk van je baby’s oor in je arm hahaha :heart: Ik kijk er ZO naar uit. Mijn zoontje stopte zelf met drinken (zei ‘nee’ en trok mijn kleren aldoor weer recht :expressionless:) terwijl ik zelf nog veel langer door had willen gaan.

1 like

Oh ik hou ook helemaaaal niet van borstvoedingsfoto’s, vind die vaan Sarah R. ook echt too much.

8 likes

Ik ben dat “ Born to be an influencer “ aan het kijken op videoland.

Viel me even op dat alle Mommy bloggers er hetzelfde uitzien.

Allemaal het haar hetzelfde of een hoedje op, allemaal een zwierige bloemetjesjurk aan, allemaal dezelfde sieraden. :joy:

Beetje slecht vastgelegd op deze foto maar beter te zien in het programma.

31 likes

Heb toevallig gisteren die docu zitten kijken en dat viel mij ook al op. Weerspiegelt ook alle insta feeds van die meiden, allemaal één pot nat. Kids in panterkleding etc etc.

6 likes

Kan Billie Rose een keer ophouden met het overmatige gebruik van ‘de boys’? In ongeveer elke story/post waarbij het over haar vriend en zoontjes gaat, gaat het over ‘de boys’. Nou weten we het wel haha :crazy_face:

16 likes

Ik heb haar hierdoor ontvolgd. :sweat_smile:

Helemaal eens met het laatste! Ik krijg van die mommybloggers het idee dat het juist een taboe is om over iets anders dan BV te praten. Krijg er echt BV maffia idee van. Er zijn zoveel redenen waarom iemand geen BV kan of wil geven, maar daar wordt nooit echt aandacht aan besteed. Alsof je anders niet moederwaardig bent.

14 likes

Ik denk dat vooral langer dan 5-6mnd echt een taboe heeft…
ik Heb dr ook al veel gehoord: “hij kan nu toch eten?” “Hij kan toch ook even wachten?” “Als ie nu los laat en z’n hoofdje draait zie je je hele borst hè?!” “Hoe lang ga je dat nog doen? Een kind van 1 eet toch gewoon met de pot mee?” “Nog even en hij drinkt staand” “Kan je dat niet even onder een doek doen?” (Oké die laatste ook bij <6mnd).
Ik ben 1x geprobeerd weggestuurd te worden van een terras/horeca ding zegmaar. Ik schoot toen in de lach en zei alleen maar: “ik ben bijna klaar hoor.”

Bijna 40% van de borstvoedende moeders voelt zich door de maatschappelijke blik er op (zeer) onprettig bij voeden in het openbaar en deel geeft aan daardoor te stoppen. Dat vind ik heel kwalijk…
Nog maar niet te spreken over de fulltime of parttime kolvers :crazy_face:, vragen om een kolfruimte is echt een ramp (naja vragen niet, het antwoord vaak wel).

Maar ondertussen spant Nutricia elke mommyblogger die wil luisteren voor het karretje (& tv en tijdschriften ook). En daarmee is er onbewust héel veel kunstvoeding reclame, maar je zult Unicef of WHO nooit reclame zien maken voor borstvoeding helaas…

7 likes

Het interesseert mij überhaupt geen hol wat iemand z’n baby voert. Een borstvoeding foto vind ik net zo schrijnend oninteressant als een flesvoeding foto.

Wel erger ik me kapot aan die ellenlange epistels over hoe extreem magisch en mooi en intiem en tranentrekkende en regenboog unicorns borstvoeden wel niet is.

Je geeft je koter te eten, get over yourself.

62 likes

Jaa dat laatste vind ik zééker ook!
Ik vind het alleen kwalijke (zeeeer kwalijk) als een vrouw stopt met voeden, en daar verdriet van heeft en het bijv komt door slecht begeleiding.
Dat een lactatiekundige nog steeds niet standaard vergoed wordt en er in sommige ziekenhuizen en kraamhulpen nog slecht advies wordt gegeven… dat vind ik voor die vrouwen heel verdrietig!

Maar ik zou een campagne die uitlegt waarom je bv zou geven tot 2jr niet erg vinden. Haha
Als een campagne die tegen hoe slecht roken is of hoe goed groenten en fruit eten is, waarom dit dan niet :see_no_evil:

5 likes

Haha ik ging uit eten met vriendinnen toen baby 4-5mnd was? En we gingen luxe restaurant stijl uiteten dus wel 4-5u zitten en uurtje heen en terug rijden - kortom; ik moest kolven.

M’n vriendinnen zeiden a) dat ze zich dood zouden schamen als ik überhaupt een kolf ruimte zou vragen (“geef gewoon kv” - maar dat is het punt bij kolven natuurlijk niet…) en b) dat ik dan zou gaan kolven was ook schaamtevol. En c)… ik belde dus wel en kon wel in de wc kolven… die 1 bij 1m was en de andere gasten dan dus 15/20min zouden kunnen … :sweat_smile:
Kortom; er was geen oplossing. Ik ben toen in de auto gaan kolven… en een gang overgeslagen…

4 likes

Bloemen jurk of blouse. Flared, deze dagen met Birkenstocks. Meerdere kettingen met initialen / geboortestenen. Hoed op of bandana/haarband in het haar, hele oor ( of eigenlijk 1) vol gouden ringentjes, minimale make up. Kind wordt gedragen in een artipoppe draag doek of andere doek/ ringsling met een printje. Kind draagt eveneens neutrale kleuren zoals bruin, beige, okergeel, roestbruin of crème. Nooit een vlek. De huizen hebben allemaal crème kleuren, tegenwoordig minimaal 1 muur roestig roze of terra kleur. De pampaspluimen vliegen je om de horen en heee zie ik daar niet ook ineens een hoed of 2 aan de muur. Onaangeraakte houten speeldieren ( waar heeeeeel veel mee wordt gespeeld toch blijkbaar), grimms, ostheimer, jaartafels en gaat zo maar door.

Sorry hier had ik even zin in. Ga de docu zeker kijken.

68 likes

Ze vinden het hele borstvoeding geven overdreven. Hebben zelfs overigens geen kinderen.

Misschien dat je dan ook niet helemaal begrijpt hoe het werkt met kolven enz? Dat wist ik ook niet daarvoor. Maar je gaat gewoon lekker en je borsten worden heel groot, hard en pijnlijk… dus tja…

@Wonderland ik vind opzich ook niet dat ze dat persé moeten regelen, maar het feit dat ze zeggen “oh dat kan wel effe in de wc”, zegt ook dat er dus heel weinig algemene kennis over is. Terwijl denk ik iedereen wel een flesje kan opwarmen? Of als je zegt: “ik wil een fles opwarmen,” iedereen begrijpt dat je daar een magnetron of kokend water voor nodig hebt.
Overigens heb ik ook wel eens in het voorraadhok of administratief kantoor gezeten in een restaurant, was al een stuk beter haha :crazy_face:.
Auto was wel oké, ik kolfde ook wel eens in de file haha. Maar vooral dat je er heen moet lopen etc was wel arelaxed🙈…

Haha, en dan shotten bij elk punt uit je verslag dat in de docu daadwerkelijk zo blijkt te zijn. Binnen no-time kneiterbezopen denk ik.

4 likes

Ik moet m ook nog kijken haha! Ben benieuwd!

1 like

Dit dus. echt alles.

2 likes

Dit precies!

Ja bah dat mensen voorstellen in de wc te gaan kolven :face_vomiting: heb 1 x als reactie gegeven: ‘kook jij ook op het toilet dan?’ Meneer zei ‘nee’ mijn reactie was ‘waarom zou ik het eten van mijn baby dan wel op het toilet gaan bereiden?’

Nou, de beste man wist geen woord meer uit te brengen.

39 likes