Mommybloggerstopic #3

Haha ik ging uit eten met vriendinnen toen baby 4-5mnd was? En we gingen luxe restaurant stijl uiteten dus wel 4-5u zitten en uurtje heen en terug rijden - kortom; ik moest kolven.

M’n vriendinnen zeiden a) dat ze zich dood zouden schamen als ik überhaupt een kolf ruimte zou vragen (“geef gewoon kv” - maar dat is het punt bij kolven natuurlijk niet…) en b) dat ik dan zou gaan kolven was ook schaamtevol. En c)… ik belde dus wel en kon wel in de wc kolven… die 1 bij 1m was en de andere gasten dan dus 15/20min zouden kunnen … :sweat_smile:
Kortom; er was geen oplossing. Ik ben toen in de auto gaan kolven… en een gang overgeslagen…

4 likes

Bloemen jurk of blouse. Flared, deze dagen met Birkenstocks. Meerdere kettingen met initialen / geboortestenen. Hoed op of bandana/haarband in het haar, hele oor ( of eigenlijk 1) vol gouden ringentjes, minimale make up. Kind wordt gedragen in een artipoppe draag doek of andere doek/ ringsling met een printje. Kind draagt eveneens neutrale kleuren zoals bruin, beige, okergeel, roestbruin of crème. Nooit een vlek. De huizen hebben allemaal crème kleuren, tegenwoordig minimaal 1 muur roestig roze of terra kleur. De pampaspluimen vliegen je om de horen en heee zie ik daar niet ook ineens een hoed of 2 aan de muur. Onaangeraakte houten speeldieren ( waar heeeeeel veel mee wordt gespeeld toch blijkbaar), grimms, ostheimer, jaartafels en gaat zo maar door.

Sorry hier had ik even zin in. Ga de docu zeker kijken.

68 likes

Ze vinden het hele borstvoeding geven overdreven. Hebben zelfs overigens geen kinderen.

Misschien dat je dan ook niet helemaal begrijpt hoe het werkt met kolven enz? Dat wist ik ook niet daarvoor. Maar je gaat gewoon lekker en je borsten worden heel groot, hard en pijnlijk… dus tja…

@Wonderland ik vind opzich ook niet dat ze dat persé moeten regelen, maar het feit dat ze zeggen “oh dat kan wel effe in de wc”, zegt ook dat er dus heel weinig algemene kennis over is. Terwijl denk ik iedereen wel een flesje kan opwarmen? Of als je zegt: “ik wil een fles opwarmen,” iedereen begrijpt dat je daar een magnetron of kokend water voor nodig hebt.
Overigens heb ik ook wel eens in het voorraadhok of administratief kantoor gezeten in een restaurant, was al een stuk beter haha :crazy_face:.
Auto was wel oké, ik kolfde ook wel eens in de file haha. Maar vooral dat je er heen moet lopen etc was wel arelaxed🙈…

Haha, en dan shotten bij elk punt uit je verslag dat in de docu daadwerkelijk zo blijkt te zijn. Binnen no-time kneiterbezopen denk ik.

4 likes

Ik moet m ook nog kijken haha! Ben benieuwd!

1 like

Dit dus. echt alles.

2 likes

Dit precies!

Ja bah dat mensen voorstellen in de wc te gaan kolven :face_vomiting: heb 1 x als reactie gegeven: ‘kook jij ook op het toilet dan?’ Meneer zei ‘nee’ mijn reactie was ‘waarom zou ik het eten van mijn baby dan wel op het toilet gaan bereiden?’

Nou, de beste man wist geen woord meer uit te brengen.

39 likes

Ja echt dit dus. Misschien ligt het aan mij omdat ik borstvoeding geven helemaal niet zo magisch vond: ik had eerder het gevoel dat mijn lijf niet meer van mij was en vond het op zijn zachts gezegd kut dat mijn tieten te pas en te onpas leeg liepen. Ik vond pas nog helemaal achterin de diepvries een flesje melk dat ik zonder met mijn ogen te knipperen weg heb geknikkerd (het stond er een jaar). Het enige wat ik mis uit die tijd zijn mijn borsten, die zijn helemaal verdwenen

10 likes

:raised_hands: :raised_hands: :raised_hands:

1 like

Sorry

2 likes

Vraag me altijd af wat voor spraytan zij nou gebruikt.
Want dan zou ik die nooit gebruiken :carrot:

36 likes

Ik denk dat hoe iemand anders in dit topic het omschreef: goede uitleg geven op wat er precies gebeurt, dat het een aandoening is en wat het precies inhoudt. Doordat ik wel te horen kreeg waar mijn moeder last van had, maar dat ten dele ook met de mantel der liefde bedekt werd, bleef het vaag voor mij en ging ik onbewust invullen dat het door mij kwam. Ik was geen lieve baby, door mij kon mama niet slapen, omdat ik kwam wilde ze soms bijna niet verder. Juist openheid, de ruimte om vragen te kunnen stellen en op niveau uitleg over wat er aan de hand was, zou mij denk ik veel hebben geholpen. Ik snap het heel goed, want mijn moeder wilde er liever niet teveel aan terugdenken en wilde me misschien behoeden voor een vervelend gevoel, maar dat is nu juist wel gebeurd toen ik jong was.

Het feit dat je hiermee kampt en er tegelijk zo over nadenkt over de communicatie vind ik echt sterk van je, want dat is niet niks als je mentaal niet fit bent. Je bent vast een heel lieve mama die het beste met haar kind voor heeft, ook al voel je je niet goed. Heel veel sterkte, en ik gun je veel beterschap in de toekomst.

9 likes

Jezus dit ziet er toch niet uit…

1 like

Nou het kán nog erger, ze is in ieder geval niet zo knaloranje als sommigen. Maar jeetje zou ze niet doorhebben dat het er een beetje onnatuurlijk uitziet? Nouja misschien gaat ze wel expres voor deze look.

Als ik fotos met haar vriendinnen bekijk steken die behoorlijk tegen haar af qua kleur.

Als ik een eerlijke vriendin was geweest had ik er wel wat van gezegd. Of ze heeft het idd niet door of ze heeft geen eerlijke vriendinnen.

3 likes

Kanonne hee

17 likes

Die is sowieso niet eerlijk want meer van haar vriendinnen zijn zo knaloranje.

Niet zo erg als die Maike maar het scheelt niet veel.
En allebei zo hoogblond.

1 like

Ik zie soms wel zulke vrouwen. Zo blond en oranje en helemaal fan van Ibiza en alles wat ermee te maken heeft.
Maar zolang ze het zelf mooi vinden, zelf weten. Tis niet dat iemand anders er last van heeft haha

16 likes

Nee lekker zelf weten. Maar vraag me oprecht af waarom ze dat zo mooi vinden. Ieder zn ding natuurlijk :stuck_out_tongue_closed_eyes: