Mommybloggerstopic #3

Haha oh, goed business model wel. Lekker commercieel!

3 likes

Haha en ook dit; “koop de productwijzer om je in te schrijven en artikelen te kopen.”. Shady AF wat mij betreft

1 like

Mega goed hoe je je hier bewust van bent en mee bezig bent! Ook met de andere dingen waar je van de week in het andere topic over poste. Maakt je echt een topmama!

6 likes

Die scene in de winkel. Ze legt het kind geen druk op, maar vervolgens moet ze wel meermaals leuk uit t pashokje springen voor de boomerang. Aan het einde wordt er ook nog eens door drie volwassenen gevraagd of ze niet even leuk met het tasje wil zwaaien. Het is geen mes op de keel, maar ik noem dat druk.

14 likes

Ze gaat onder de zonnebank en gebruikt te donkere foundation

1 like

Jaaa dat is echt een slijmjurk eerste klas zeg. Afschuwelijk.

Volgens mij heeft zij er echt haar beroep van gemaakt om slijmerige comments te plaatsen bij mensen met meer dan 10k volgers

8 likes

Ja dit. Ik vind het best mooie foto’s en superfijn voor haar dat het lukt. Maar ik wilde ook zo graag borstvoeding geven, maar lukte niet. Aan de andere kant, je kan ook niet overal rekening mee houden.

1 like

Het is zo’n gevoelig onderwerp he! Ik deel er ook weinig over op insta nu ik langer voedt omdat ik anderen in mijn omgeving die na een paar weken zijn overgestapt op flessen niet vokr bet hoofd wil stoten? Terwijl ik het echt wel een verschil vondt tussen delen wat je doet en zeggen/insueren dit is hoe het moet en dat is het enige wat goed is! En vanaf 4 maanden begonnen de vragen “geef je nou NOG” borstvoeding. En “wacht maar tot ze tandjes krijgt dan ben je er zo klaar mee”

Ik vind de campagne van de mam-flessen die momenteel onder veel influencers rond gaat ook echt kwalijk. Borstvoedingskindjes van een paar weken krijgen al de fes en deze fles lijkt het meeste op de borsr. Er is geen één fles die echt op een borst lijkt en te vroeg of op de verkeerde manier de fles aan bieden kan zorgen voor een borstweigeraar. Prima als jij je kindje flesvoeding wilt geven, maar heel lullig en kwalijk als je door zo’n campagne wordt gedwongen vervolgens over te gaan op flesvoeding of fulltime kolven omdat je kindjes de borst weigert.

6 likes

Maar als je geen flesvoeding wilt geven is die reclame toch gewoon niet op jou van toepassing? Is het niet voor ouders die wel flesvoeding willen of moeten geven? En dat het dan fijn is als de speen op een tepel lijkt omdat de baby dan het beste kan drinken? Of snap ik je punt niet goed?

Overigens zijn er meerdere merken die zeggen dat hun speen het meeste op een tepel lijkt dus die claim zegt me sowieso weinig :sweat_smile:

2 likes

Nee het is juist gericht op borstvoedingsmama’s. En oh kijk hoe fijn dat je ze ook een flesje met afgekolfde melk kan geven want dan heb ik ook weer wat vrijheid. En ja dat is heel fijn, maar een te eenzijdig verhaal hoe het in die campane wordt gebracht. Ik heb het zo veel mis zien gaan in onze vriendengroep door te snel de fles te geven (er ontstaat tepel-speenverwarring), door de fles op de verkeerde manier te geven (waardoor de melk te snel komt en ze aan de borst het te lang vinden duren) etc. En hoe zonde is het als jij graag borstvoeding wilt geven dat het dan daardoor misgaat? Door verkeerde of te minimale voorlichting/informatie. De campagne zou mijn inziens net iets meer moeten bevatten, een stukje informatie over therapeutisch voeden en dat het zeker de eerste 6 weken af te raden is de fles te geven, tenzij het écht noodzakelijk is vanwege teveel af blijven vallen etc. Net als in dr eerste 6 weken kolven: liever niet, tenzij goede reden. De influencers waar ik hem voorbij zag komen hadden zelf ook nog vrij jonge kindjes op dat moment.

Edit: En het is natuurlijk ook een stukje eigen verantwoording, maar als moeder zijnde als je net een kleintje hebt, slaapgebrek etc. ben je gewoon wel snel gevoelig hiervoor en denk je als het bij mn favo momblogger zo goed gaat is dat ook wat voor ons.

Sluit ook weer aan op wat @Fishing zegt mbt voorlichting, geen vergoeding van lactatiekundige etc.

4 likes

Jezus 1 foto 1 foto van nog geeneens een tepel te zien !!! Gewoon een stuk borst, ga je ook over bushokjes klagen van oh shit deze Hunkemöller reclame is ook zo in mijn face.
Ik snap niet dat mensen zich daar druk over gaan maken.

20 likes

Maar dat is de reden dat ik langer voed. En niet voor kunstvoeding koos/kies en nooit zo snel zal kiezen (ik zou dan zelf bijv voor donormelk gaan). Puur de gezondheidsvoordelen. Op korte en lange termijn… Die IQ puntjes, interesseren me echt geen bal. Maar de bescherming van de darmen, tegen allergieën, eczeem, luchtwegaandoeningen en het grote vermoeden dat het zelfs een groot aandeel heeft in de bescherming tegen leukemie, en als vrouw je kans op borstkanker verkleind… dát maakt dat ik lang voed.
Dus als iemand me dat vraagt of veroordeeld, dan geef ik dat aan.

Maar dan zeggen mensen weer: ja zo zeg je kunstvoeding we heeeel slecht weg hè?!
Nee; jij vraagt naar mijn waarom, of oordeelt en dan is dit mijn antwoord of verdediging/uitleg…
Het alternatief is dat ik zeg: “daar kan ik me niet over uit laten.” Want een ander argument dan hierboven heb ik niet, maar dat mag je niet noemen…

8 likes

Ah zo ja, ik snap het en ben het hier ook mee eens. Heb de campagnes wel voorbij zien komen maar heb er niet veel aandacht aan besteed.

Ook helemaal eens dat er meer en betere voorlichting en hulp bij borstvoeding moet komen. Ik had een huilbaby en schimmelinfectie aan mijn tepels. De huisarts zei: ‘ach ja alle babies huilen, en misschien moet je gewoon aan de flesvoeding? Is dit het waard?’
Echt zo belachelijk.
Ik ben toch best intelligent, heb me goed voorbereid, maar had ook nog nooit borstvoeding gegeven dus enige hulp was wel fijn. Heb zelf een lactatiekundige gebeld maar helaas was ik ook maar matig tevreden over haar begeleiding.
Helaas heb ik daarom na een paar weken al besloten te stoppen, m’n productie liep alleen maar achteruit. Natuurlijk heb je geen garantie dat het met betere hulp wel was gelukt maar ik voelde me best wel hulpeloos en vind het heel jammer dat het zo is gelopen.

3 likes

Ik snap sowieso niet waarom je zoveel privé dingen op insta de wereld in zou slingeren zoals SarahRebecca doet.
Moet ze natuurlihj lekker helemaal zelf weten, en kijk ook niet raar op van een tiet in het algemeen maar vind gewoon dat je sommige dingen een beetje voor jezelf kan houden en ook redelijk intiem zijn om te delen.

Wat zij allemaal deelt vind ik echt wayyy too much. Los van de hele borstvoedingdiscussie.

Maar ik denk daar volgens mij sowieso anders over dan veel mensen want die gooien werkelijk alles online dus mijn mening is blijkbaar nogal impopulair wat dat betreft :woman_shrugging:t3::grimacing:

4 likes

dit. punt uit afgelopen.

1 like

Kunnen we aub stoppen met de borst/fles-discussie. Ik ga daar niet zo lekker op en het triggert bij anderen blijkbaar ook nogal.

25 likes

Ik snap wat je zegt hoor! Absoluut. Maar denk dat het feit dat dit onderwerp zo onder een vergrootglas ligt al zegt dat het dus niet beide even normaal is…?

Ik lees ook wel eens argumenten waarom we geen vlees moeten eten. Ik kies daar voor om dat wel te doen, en niet eens altijd biologisch en ook vaak zat met veel vet. Terwijl ik weet dat het beter zou zijn. Weet dat het gezonder zou zijn voor mij én mijn (ongeboren) kind. We misschien wel langer zouden leven? Minder kans op bepaalden ziekten? Maar ik stoor me er echt totaal niet aan als ik zo iets lees. Vind het wel interessant om te lezen maar voel me er niet rot over, terwijl je dan ook kan zeggen: hallo hier staat indirect: “besef effe wat je je kind aan doet? Die kiest er niet voor, jij voert ‘m vlees! Waarom maak je geen betere keuze? Of probeer je het op z’n minst?”

2 likes

Hoezo punt uit afgelopen?

Iedereen moet alles lekker zelf weten, betekent niet dat er geen commentaar op wordt gegeven door anderen, dat is toch waar dit hele topic om gaat. Commentaar geven en het bespreken.

:roll_eyes:

13 likes

Zeg dan niet ‘moet ze zelf weten’. Gaat een beetje ten onder als er daarna nog een hele oratie komt over wat ze toch eigenlijk allemaal anders moet doen.

Is toch gewoon een feit?? Haha.

Ze moet het ook allemaal lekker zelf weten, maar dat betekent niet dat anderen daar anders over kunnen denken. Mag dan toch best gezegd worden.

3 likes