Mommybloggerstopic #3

Ik zie al voor me dat Annic Kelly heeft gebeld met een super waardevolle business tip. Moest Kelly wel nog ff €1000 aftikken maar daardoor kreeg ze wel de super waardevolle tip; zet je IG op privé als je naar buitenkomt met je shady business.

Echt super waardevol!

11 likes

Omg waar dit forum al niet goed voor is. Sorry voor de off-topic dus even in een spoiler:

Ik ben dus zo’n geval die 0,0 begeleid is met borstvoeding, al vanaf moment 1 in het ziekenhuis niet (eerste uren na de geboorte werden wij helemaal alleen gelaten wegens onderbezetting) en de eerste 2 dagen van kraamzorg ook niet. Heb het 3 dagen met alles wat ik kon geprobeerd maar het lukte echt niet. Op dag 3 heeft m’n man maar een kolf gehaald nou in de lichtste stand ging ik KAPOT van de pijn en m’n hele tepels werden knalpaars/rood. Onze kraamzorg was onervaren dus die kon het ook niet verklaren. Ik heb dus raynaud dus dat zou daardoor kunnen komen? Ik heb hier zo lang mee gezeten en gedacht van goh ik stel me vast aan, zal bij iedereen wel pijn doen op ‘t begin…

7 likes

Het kan er zeker mee te maken hebben, lees maar op https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/170-vaatkramp-raynaud-wintertepels.

Hoewel wij weinig grote problemen hebben merk ik toch dat het ‘succes’ van borstvoeding geven voor een groot deel valt of staat bij goede begeleiding en informatie. Daarom wil ik als mijn kinderen groter zijn (baby nr 2 moet nog geboren worden) vrijwilligster worden bij La Leche League zodat ik andere vrouwen hopelijk kan helpen.

16 likes

Ja dat doet ze inderdaad wel echt eerlijk en open. Heel anders dan hoe het bij Serena en Sjors ging/ naar buiten werd gebracht.

En ze volgt Annic dr tactiek van kritiek verwijderen en mensen blokkeren ook op. Ik ben geblokt na het plaatsen van een kritische comment (antwoord op een vraag van iemand die zich afvroeg of YL een piramide constructie is en waarom de prijzen zo hoog zijn). :grimacing:

6 likes

Elise uploadt toch altijd op zaterdag? Hoop dat het nog komt

2 likes

Oh nee! Heeft kelly wel weer €1000 gekost maar ze brengt de tip goed uit in de praktijk

4 likes

Jeeeezus zou ze dit zelf geloven?

Haha ik kijk hier ook altijd naar uit op zaterdag. Het is de enige vlog die ik nog écht volg!

1 like

Ja same haha. Ik vind het wel jammer dat ze zo onregelmatig uploadt. En ze kondigde 3 weken geleden aan dat ze met een extra video op woensdag of donderdag zou komen maar dat is sindsdien nog geen enkele keer gebeurt :’) maargoed ze zal het wel druk hebben met de tweeling :wink:

1 like

Offtopic: tips voor ‘goedkoop’ borstvoedingsbegeleiding

Ziekenhuizen organiseren vaak ‘borstvoedingscafé’s’: gezellig met andere moeders kletsen en er is altijd een lactatiedeskundige aanwezig vanuit het ziekenhuis. Dan kan je vragen stellen en gratis advies krijgen.

Een heel goed boek om te lezen als voorbereiding op borstvoeding is: ‘Het nieuwe borstvoedingsboek’, is geschreven door Stefan Kleintjes, een lactatiedeskundige. Staat veel achtergrond info en veel tips bij problemen rondom borstvoeding.

Over het ontbreken van begeleiden: Lactatiedeskundige is in veel ziekenhuizen vaak nog niet eens een officieel erkende functie. Er zijn meestal wel verpleegkundige op de kraamafdeling aanwezig die de opleiding wel mochten volgen, maar dan mogen ze alleen moeders begeleiden naast hun normale werkzaamheden. Oftewel ze krijgen er geen tijd voor en moeten het er maar wat bij doen. Zo ontzettend zonde.

6 likes
  1. Groetjes!
  2. Met vriendelijke groet
  3. Gr.
  4. Until next time
28 likes
  1. Swipe up voor uitgebreide groet :ok_hand:t2:
13 likes

Ik heb ook een goed boek liggen van LLL ter voorbereiding op bv geven met heel veel goede info. Mocht iemand ‘m willen lenen, stuur pb, ik stuur ‘m met liefde op :heart:

1 like
  1. Gebruik wanneer je kan het veenlijkenfilter
6 likes

Je betaalt dus geld om erachter te komen wat de 3 tips zijn om de groeien op Instagram?

Dat dit kan, mag en dat mensen serieus enthousiast zijn bij dit soort dingen. :face_with_raised_eyebrow:

4 likes

Welk IG account is dat? Ik kan het niet vinden.

Kelly komt hier mee weg, een ander wordt hierop “afgerekend”.

1 like

Wow ontzettend gul :money_mouth_face:

1 like

Dit boek is geschreven door een man… dat kan, maar ik heb er toch moeite mee dat iemand zichzelf deskundig vindt terwijl hij;

• Geen borstvoeding heeft gegeven
  • Nooit borstvoeding zal geven
  • Zich wrs niet kan herinneren hoe het is om borstvoeding te krijgen
7 likes