Mommybloggerstopic #3

Haha ja ik vertrouw ook geen oncoloog die geen kanker gehad heeft. Beetje chemo voorschrijven terwijl je niet weet hoe het voelt.

Edit: de beste man houdt zich 30 jaar bezig met borstvoeding en wordt hier bekritiseerd want geen borsten :frowning:
Behoorlijke gatekeeping wel dit.

27 likes

Ik snap dit rationeel allemaal heel goed, maar bij echt van die vrouwendingen waar je borsten of een baarmoeder voor nodig hebt denk ik vaak toch: écht helemaal begrijpen zal je het nooit haha. Daar heb ik ook liever een vrouw, en ja dat vind ik ook stom, maar dat voelt toch prettiger.

6 likes

Lol :joy:. Leuk voor tijdens de bevalling…

1 like

Deze meid ziet eruit alsof ze ternauwernood een brandend huis is ontvlucht

5 likes

Ik kan die artikelen van Volkskrant nooit lezen. Zo irritant. Hebben jullie allemaal een abonnementje ofzo? :sweat_smile:

8 likes

Het is ergens toch ook mega logisch dat een medicijn teringduur is als er weinig onderzoek gaande is want waarschijnlijk weinig sponsoring en relatief weinig patiënten.

Ik ben zelf geen ouder, dus ik kan dit alleen met mijn eigen blik bekijken. Maar Jayme is al 1 jaar geweest, als ik het artikel goed lees is er geen bewijs dat het medicijn ook, goed/voldoende, helpt bij kinderen ouder dan zes maanden. Als het al iets kan doen, zal het kindje alsnog zijn hele leven lang hulpbehoevend blijven. Toch ergens beetje een moreel of ethisch dilemma.

Vind het verschrikkelijk voor de ouders, maar ik word op insta en twitter echt al tijden helemaal gebombardeerd met die inzamelingsactie die al weken (maanden?) gaande is en nowhere near het benodigde bedrag is.

7 likes

Ik krijg dan nog steeds een melding dat het alleen voor leden is? Qerkte eerst inderdaad wel altijd!

@shaar precies! Dus het kan ook 100x zo goedkoop? Kunnen meer kindjes het krijgen en hou je er als fabrikant hetzefde aan over! Maarja het gratis weggeven geeft je natuurlijk we een lekker imago. Kijk hoe leuk en goed wij zijn, wij geven het gratis weg

2 likes

Ook niet! Vroeger werkte dat wel, maar tegenwoordig niet meer

3 likes

Dat werkt dus niet hier :sweat_smile:

De groep ‘borstvoedingsforum’ vond ik ook heel fijn! Elke vraag die je stelt krijg je een hele reeks aan ervaringen en goede tips.
Wel een beetje door de maffia vibe heenkijken verder…

Die reactie van de vriend van Alboe bij de genderonthulling bij de echo :joy: :joy: ik zal hem niet omschrijven want dan weet je waarschijnlijk al gelijk wat het wordt.

2 likes

Gaat mij inderdaad precies om wat @Shaaar zegt. Maar dat vind ik wel van meer dingen. Moet je tegen alle kosten (financieel, emotioneel) om iemand soort van een beetje beter te maken, maar helemaal beter kan nooit? Hulpbehoevendheid is uiteraard niet per se een kutleven, maar ik vind dat wel iets om over na te denken.

2 likes

Wat erg voor je zeg :roll_eyes:

14 likes

Hoe weet jij dit allemaal? Sorry beetje off topic misschien maar ik heb echt het idee dat jij een wandelende encyclopedie bent. (Bedoel het positief want ik vind dat je altijd heel goed alles kan uitleggen en ik leer ook veel van je van het forum)

12 likes

Is het ook die ‘‘sluistijd’’ die ervoor zorgt dat er leveringsproblemen zijn met bepaalde vergoedde medicijnen?

Oh zo herkenbaar haha.
Faye en nog wel meer ontvolgd om precies die reden. Deze periode zorgt er wel voor dat ik iig een stuk selectiever ben in welke mensen er op op m’n scherm voorbij komen :blush:

2 likes

Oh nou Kelly heeft een heel verhaal op d’r stories staan dat ze haar account anders in gaat richten en niet merkafhankelijk wil zijn. Dus ze is zelf fan van de producten van YL maar wil dit niet meer promoten om haar account.

Vind ik dan toch wel knap, dat je durft toe te geven dat je iets niet zo handig hebt aangepakt.

1 like

En het kind “voelde het aan”, lol nee je kind zegt gewoon wat zíj graag wil. Maar wel fijn dat je daarvoor allemaal rotzooi in de lucht hebt gespoten, en de groeten van het mileu :clap:

8 likes

Ik volg/ken hen niet, maar toch maar even die video bekeken en ik vind de reactie van beide eerlijk gezegd best vreemd. Dat zij zó verbaast is. Ik begrijp dat dus nooit zo. Je hebt letterlijk 50% kans op beide. Hoe kun je er nou zó van overtuigd zijn? Ik vond haar reactie echt alsof ze haar net hadden verteld dat er geen baby maar een ander soort wezen in haar groeit.

19 likes

Vond die verbaasdheid inderdaad ook raar. Maar zie wel vaker de redenatie dat als de tweede zwangerschap heel anders voelt dan de eerste, dat het dan automatisch het tegenovergestelde geslacht is van de eerste. Zo’n onzin…