Mommybloggerstopic #3

Ja het is ook super, super lastig. En het is ook zo’n dunne lijn; wat is beter geen plek en daardoor een trauma of een traumatische plek?

Mijn oom en tante hebben vroeger ook altijd pleegkinderen gehad, nadat ze twee kinderen biologisch hebben gekregen en die wat ouder waren. Twee van die pleegkinderen zijn altijd gebleven en inmiddels ook al jaren geadopteerd en hebben (toen ze ouder waren en dit zelf graag wilden) ook onze achternaam. Voelen voor ons echt als ons neefje en nichtje. Mijn nichtje haar moeder heeft tijdens de zwangerschap verdovende middelen gebruikt en daardoor wat bijbehorende problematiek maar zij is nooit anders behandeld dan de rest van het gezin. Voor hun waren pleegkinderen gelijk aan hun eigen kinderen, maar ik weet door hun ook wel dat dat niet overal zo is. En dat maakt het zo verdrietig. Het lijkt me als gezin overigens ook heel lastig als er een pleeg/adoptiekindje bij komt met problemen en je andere kinderen daar bv door lijden. Mijn man en ik hebben het er ook wel eens over gehad ook omdat er een groot tekort is aan goede plekken, maar vinden dat we nu niet de juiste basis en stabiliteit daarvoor kunnen bieden. Maar wie weet ooit in de toekomst.

7 likes

Ja dit zag ik ook bij boulevard. Peter gaf als reactie dat ie vond dat justitie maar een zaak moest beginnen als ze zo zeker waren. toen dacht ik dat doet ons royke ook niet, die pakt het ook anders aan

Neee wat erg! Dat is juist zijn manier om tot rust te komen en te kalmeren en dan hebben ze dat in iets traumatisch gemaakt.

1 like

Dat ouders in Amerika er voor kiezen om hun geadopteerde kinderen wederom ter adoptie aan te bieden is helaas geen incident. Er was een aantal jaar geleden een hele verdrietige aflevering over bij Zembla: https://www.bnnvara.nl/zembla/artikelen/wegwerpkinderen

5 likes

Pfoe, wat erg. Vanavond maar is kijken :slight_smile:

Volgens mij stinkt dat hele zaakje hoor, kindjes uit het buitenland adopteren…

Maar ze hebben wel bewust voor een kind met een beperking gekozen? Ze ging zelf heel duidelijk opzoek naar een kind met een achterstand of beperking. Ze zeiden dat ze van het lijstje met alle mogelijke aandoeningen 99/100 hadden aangekruisd. Bovendien wisten ze van tevoren al dat het kindje een hersenbeschadiging had. Dus dat klopt echt totaal niet dat ze het zogenaamd van te voren niet wisten. Ze is ook een RN (registered nurse, dit is in Amerika een hoger opgeleid beroep dan in Nederland) en ze zegt dat ze daardoor ervaring heeft met dit soort dingen.

Kinderen worden inderdaad wel eens overplaatst maar dit gebeurt meestal in het begin, als het blijkt dat de foster familie geen goede match is, niet na 2-3 jaar. Lijkt me heel heftig voor dit jongetje, die sowieso al hechtingsproblemen had. Hopelijk krijgt hij nu een fijner leven.

4 likes

Omg ik word hier echt verdrietig om. Hoe kunnen ze dit dat kindje aandoen? Hoop echt echt dat het kindje ergens super goed terecht komt voor altijd en super veel liefde zal krijgen.

1 like

Zou dat niet zijn omdat de wachtlijst voor kinderen met een beperking over het algemeen korter is? Niet dat dat het goed praat.

@Kees pffff wat naar dit :pensive: alleen die tekst al “ Het wordt de ‘tweedehands-kindermarkt’ genoemd: In de Verenigde Staten mogen ouders hun adoptiekinderen weggeven als er problemen ontstaan. Er worden zelfs speciale “modeshows” georganiseerd. In ZEMBLA INTERNATIONAAL is te zien hoe kinderen zichzelf op de catwalk presenteren. Het zijn geadopteerde kinderen die op zoek moeten naar nieuwe ouders. Op papier zijn de procedures rond de Amerikaanse her-adopties keurig geregeld. Het is bedoeld als oplossing. En soms kan het voor een kind een nieuwe start betekenen, als in een adoptiegezin onhoudbare spanningen ontstaan. Maar als Franse journalisten op onderzoek gaan, komen ze ook de uitwassen tegen van dit systeem.

Ik denk het niet, als je die video’s van haar kijkt krijg ik in ieder geval heel erg de indruk dat ze dat vooral wilde zodat ze een soort een kind konden “redden” en het lijkt ook erg alsof ze graag wilt dat mensen naar haar kijken en denken " wow wat goed van haar".

Ze heeft 4 biologische kinderen en ze wilde nog een 2e special needs kind adopteren uit Congo of Kameroen als ik het goed heb.

Ze heeft nu ergens in de comments gezet dat het kindje het zelf wilde? Hij is 4 ofzo? En hij is non verbal. HOE DAN?

Ze zijn na die rehoming ook op vakantie gegaan naar Bali en hebben daar lekker insta shoots gehouden. Zo apart dit verhaal.

1 like

Ik vind het zo vreemd dat mensen echt op zoek gaan naar een special needs kind. Naar aanleiding hiervan heb ik wat videos bekeken op een ander familiekanaal (Knorpp and South) van een Mormoonse familie en zijn hebben een meisje uit China met het down syndroom geadopteerd. Die moeder verteld letterlijk in een video dat ze op een website met adoptiekinderen specifiek aan het zoeken was naar een Chinees meisje van 5 jaar met down “want dat kregen ze door van God”. Dat klinkt toch alsof je op zoek bent naar een rood zomerjurkje en daarop filtert in een webshop? Ik vind het eigenlijk al belachelijk dat je bij adopties soms mag aangeven of je een voorkeur voor een jongen of een meisje hebt.

13 likes

Het lijkt me voor de andere kinderen in dat gezin ook traumatisch. Je hebt drie jaar lang een broertje gehad en ineens wordt hij uit huis geplaatst. Hoe enorm onveilig moeten die kinderen zich voelen?!
Als je volgens pa en ma “lastig” bent word je het huis uitgegooid, net als je kleine broertje.

15 likes

Heeft dat opzoek naar special needs niet ook een andere kant?
Ik ken twee verhalen die dat ook deden… 1 omdat de wachttijd simpelweg veel korter is… en als je bijv al 38 bent en na 8jr strijden voor biologisch kind het er niet van komt heb je nog maar 2jr ofzo. Want het verschil tussen leeftijd adoptie ouders en kind mag niet 40+zijn (of 42 ofzo, is een Max aan iig…)

En het andere verhaal is uit de instelling (gehandicapten) waar ik stage liep… die ouders zeiden dat kinderen met bepaalde handicaps “daar” (een zuid afrikaans land iig) het echt zo slecht hebben, nog slechter als de gewone wezen… die worden toch wel geadopteerd uiteindelijk… de gehandicapten maken kans op dood door moord of slecht verzorging. En zij hadden de middelen en geld in deze westerse wereld om aangepaste schoenen/rolstoel/therapie en alles te regelen. Het “rendement” (of hoe zeg je dat…) voor het kind zou veel groter zijn dan bij een gezond kind…

2 likes

Er staan nog een paar recente foto’s met het jongetje op haar Instagram account en wauw, de comments zijn niet mis. Wel heel terecht overigens. Maar zij is duidelijk niet bij Annic in de leer geweest, alles is negatief wat je leest.

9 likes

Ik kan na het kijken van die documentaire Annic alleen nog maar zien als een soort Elizabeth Holmes 2.0

44 likes

Bij kindjes uit china is het sowieso dat als je een 2e kind uit china adopteert het special needs moet hebben. Dit kan iets ‘kleins’ zijn als astma maar ook dat er veel meer special needs zijn

1 like

Ik vrouw van jou doet mee aan de Annic propaganda.

2 likes

Annic heeft van die preview filmpjes gedeeld. Dus ik gok op het kanaal van mamaworden

RN is “gewoon” een bachelor dacht ik. Zoals wij hbo verpleegkunde hebben: krijg je ook een bachelor.

In Amerika kun je geld krijgen van de overheid als je zorgt voor een kind met special needs. Sommige mensen doen dit dus om er zelf beter van te worden. Ik ken voorbeelden waarin meerdere kinderen met special needs werden geadopteerd en die vervolgens verdwenen. En doordat de controle daarop niet altijd even scherp is, blijft het geld binnenkomen.

Wat intens verdrietig zeg. Mensenhandel.