Mommybloggerstopic #4

Absoluut.
Want wij zijn de slechte meiden waarover ze het heeft.
Het feit dat ze even vergeet dat wij tot de beoogde doelgroep horen die ze wil aanspreken.
Maar ja, alles voor de moneyz and fame

10 likes

ja waarom eigenlijk??

Precies, dat gebrek aan verantwoordelijkheid vind ik ook echt het ergste. En ze zijn vaak weinig transparant en met de wet van social media moet alles maar positief, en leuk en ‘fuck de haters’ (lees: kritische opmerkingen).

Niks verloren als ze er niet meer zouden zijn.

2 likes
Samenvatting

Haha, eigenlijk is de vraag eerder wat zou ik niet willen aanpakken. Was meer een grapje hoor omdat Annic naar ons verwijst alsof we een leger zijn. Maar binnen mijn vakgebied onderwerpen als onderwijssegregatie, stigmatiserend lesmateriaal in opleidingen, kinderarmoede (en de idiote ‘laten we ontbijt voor kinderen regelen die eigenlijk basale zekerheid zoals je zult je huis niet verliezen nodig hebben’ beleid). I can go on.

9 likes

Dank voor de toelichting, met het slechte taalgevoel van bepaalde influencers is het verstandig om dat uit te leggen :wink:

2 likes

Helemaal prima dat ze die comment bij Annic heeft geplaatst he maar halleluja als je een goed voorbeeld wilt van humble brag dan heb ik het gevonden

Ik houd niet van confrontaties en gedoe. Nooit gedaan. Zo lijkt het misschien niet, want ik stapte sinds tiener af aan altijd al op dingen af, van vecht- en steekpartijen tot geweld tegen vrouwen.

21 likes

Even iets anders:

Hebben jullie de aankondiging van Shirley over haar boek gezien? Met tips voor introverte en hoogsensitieve moeders

2 likes

Shirley van mommyhood brengt ook een nieuwe boek uit. De introverte moeder. Bij hoogsensitiviteit. Vind haar wel goed schrijven op haar blog, maar weet niet zo goed wat ik van haar nieuwe boek moet vinden.

In ieder geval een influencerboek wat wel goed geschreven is, afgaande op haar schrijfstijl op haar blog.

En een cover zonder foto van de influencer, hallelujah. Wat ik van het onderwerp vind weet ik nog niet, ligt ook aan de insteek, maar ik denk dat hier best markt voor is.

1 like

Volgen hier mensen Style&Sugar? Zij deelde van de week een bericht over dat iemand zich op Instagram onder een andere naam als haar en haar dochtertje voordeed. Het nepaccount is inmiddels gerapporteerd en verwijderd maar in plaats van dat die schrik haar heeft doen realiseren hoe scary dat is (wat ze aanvankelijk ook vertelde) deelt ze gewoon weer een foto van haar en haar dochter vól in beeld. Echt, de naïviteit van sommige mensen

7 likes

Ik denk dat er best een markt voor is en dat het wel een interessant en relevant onderwerp is. Tips voor gevoelige mensen als “zit altijd eerste klas in de trein” en “lees 17 boeken per week” gaan niet echt op als je jonge kinderen rond hebt lopen (of ĂŒberhaupt als je een normale baan hebt en niet de helft van je planner kan vullen met “geitenkaas kopen” en “rusten”). Het is volgens mij ook gewoon heel pittig als je gemiddeld veel rust momentjes nodig hebt, die je niet kan pakken omdat je als moeder altijd aan moet staan. Shirley kan ook wel goed schrijven dus ik denk dat dit oprecht wel een boek kan zijn waar je wat aan hebt. Ik zou het als ik de doelgroep was misschien wel kopen ook.

20 likes

IMO, meer boeken over introvert zijn is altijd goed, want veel mensen begrijpen t niet echt (oh, je bent verlegen!).
Hoop alleen dat ze iemand met kennis er over raadpleegt

5 likes

Ik weet niks over de boekenverkoopwereld maar is het gebruikelijk dat een boek al te preorderen is als het nog niet klaar is en de schrijver nog niet eens zo ver in het schrijfproces is? Heb shirleys artikel net gelezen en blijkbaar moeten nog een boel mensen geĂŻnterviewd worden en is het boek nog lang niet af. Als je het nu al bestelt weet je toch helemaal niet wat je krijgt, of het enigszins goed is? Geen idee hoor misschien gaat dat altijd zo maar viel me op.

1 like

Denk dat het marketing is. Boek van Cynthia is ook al maanden onderweg.

Denk ook dat het handig is om dat geld al binnen te hebben voor je gaat drukken. Dan hoeft je minder te investeren. Maar 10 maanden vantevoren is wel lang.

Ik heb ook wel eens gehoord dat voorverkopen meetellen voor de statistieken van de eerste week dat het boek uitkomt, en dat veel voorverkopen dus betekent dat het boek hoog in de bestsellerlijsten binnenkomt. En hoog in die lijst staan is goede marketing en prestige.
Dus dan ver van tevoren beginnen met verkopen = veel tijd om al te verkopen = meer verkopen = hoge binnenkomst = goed.

Maar dat heb ik dus van horen zeggen, misschien werkt er hier iemand bij een uitgeverij oid die weet of dit echt zo is?

1 like

Kim Jacobs in nog geen 2 weken tijd. Mooi verdienmodel, kinderen hebben.

19 likes

Vind dat dit echt verboden moet worden. Snap echt niet dat dat nog niet gebeurd is.

Pure uitbuiting.

26 likes

arme mila, je moeder zou je maar zo verkopen

6 likes

ik werk in marketing en sales bij een uitgeverij. Pre-orderen is inderdaad marketing. veel bekendheid voor het boek genereren, zorgen ervoor dat het boek door de webwinkels online én in de boekhandel goed worden ingekocht en je dat terugziet in de landelijke verkoopcijfers + bestsellerlijsten

2 likes