Mommybloggerstopic #4

Ik snap nooit zo goed dat mensen vinden dat Shirley goed schrijft. Ze maakt vaak héél lange lappen tekst met veel herhaling en gebruikt heel vaak dezelfde uitdrukkingen, vaak ook nog op de foute manier. Dit komt bijvoorbeeld allemaal naar boven als zoekt op ‘stipt op één’ https://mommytobe.nl/?s=stipt+op+een.

6 likes

Hallo!

Wow dit forum en dit topic! Dat dit bestaat! Wat fijn, wat fijn.

Ik ben hier via Annicgate terechtgekomen. En kom er dus nu pas achter dat ik niet de enige ben die de mommy influencer wereld met een mengeling van ‘love-to-hate’ tot oprechte verbazing tot soms regelrechte verontwaardiging volg. Wat een feest der herkenning J

In mijn geval stuurt het algoritme van Instagram mij met enige regelmaat diep het moeras van het picture-perfect natuurlijke moederschap in.

Daar waar moeders eensgezind hun kinderkens in maillots met bretels steken. De baby’s behangen met barnstenen teneinde ze te behoeden voor de pijn van doorkomende tandjes. Moeders die de ene na de andere ‘rauwe’ tekst over moederschap de wereld inslingeren, vergezeld door zoete plaatjes van in ‘wolletjes’ gestoken babylijfjes. Vrouwen die hun volledige Instagram wijden aan plaatjes en teksten over moederen en opvoeden. En vervolgens diepe teksten dichten over hun moeizame zoektocht naar het vrouwzijn nààst het moederzijn. Daar waar baby’s niet gewoon baby’s zijn, maar oude zielen, reïncarnaties of toch tenminste iets met een sterrenbeeld. Waar men in een continue cirkel elkaars boek, tas, trui of enig ander aan het moederschap ontsproten product aanprijst en er ‘give-aways’ voor organiseert. Daar waar de kleine mensjes vanuit hun draagdoeken steeds weer wijze lessen aanbieden aan de volwassen vrouwen, in plaats van andersom.

Als ik na zo’n heerlijke deep-dive in deze wonderlijke wereld weer eens boven kom drijven, naar mijn in HEMA-romper gestoken baby kijk, en met de beste wil van de wereld geen diepere verbinding voel dan gewoon die van ouder en kind (bijzonder genoeg!), dan denk ik vaak: ‘zijn er ook nog normále ouders?’. Ja dus! Fijn.

Nog even over die Annicgate: ben ik de enige die aan Elizabeth Holmes moest denken? Even een wikipedia extract: Elizabeth Anne Holmes (born February 3, 1984) is an American businesswoman who founded and was the CEO of Theranos, a now-defunct health technology company. Theranos soared in valuation after she and others claimed the company had revolutionized blood testing by developing testing methods that could use surprisingly small volumes of blood, such as from a fingerprick, and also claimed these tests could be performed very rapidly using small automated devices the company had developed. --> https://en.wikipedia.org/wiki/Elizabeth_Holmes.

Het bedrijf bleek dus gebaseerd op een nogal dubieuze claim dat via een druppeltje bloed massa’s gezondheidsgegevens konden worden achterhaald. Is jammerlijk ten onder gegaan. Ik zie wel parallelen.

Nou, tot zover maar even.

Doei!

67 likes

Volgt iemand Mirandamaakt? Zij deelt vooral interieur/diy maar ook heel veel van haar kids (vandaar mn keuze voor dit topic). Nou is ze wat kleding aan het verkopen van een vd kids via haar stories. Prima, maar komt er een tanktop voorbij van Bobo Choses waarbij staat “heel klein gaatje erin” met een prijs van €25,-. Dat vind ik al best duur voor iets 2e hands wat een gaatje heeft, dus ik dacht zal vast een heel duur merk zijn? Maar ik vind met een zoekopdracht die tanktops voor €30,- nieuw :woman_shrugging:t2::woman_shrugging:t2::woman_shrugging:t2:

En whatsup met al het niet even een beetje strijken voor je het in de verkoop gooit? Snap dat je het niet allemaal strak gaat strijken, maar dit is echt next level gekreukt :shushing_face:

6 likes

Ik vind het juist irritant dat gedweep met introversie. Juist omdat het niet twee hokjes “introvert” en “extravert” zijn en er naar mijn idee heel veel bestsellers met stigmatiserende boodschappen over introversie zijn verschenen de afgelopen tijd
“Stil” bijvoorbeeld of “ik moet nog even kijken of ik kan” of “sorry dat ik te laat ben maar ik wilde niet komen” of “introvert in extraverte wereld”
Ook als ik op bol.com ga kijken dan vind ik onder introvert 497 resultaten en extravert 5 resultaten, die alle vijf over introversie gaan. - Alsof extraversie de norm is -

12 likes

Extraversie is wel een beetje de norm in mijn persoonlijke ervaring. Ik denk dat je als introvert vaker aangesproken wordt op je introverte gedrag, dan dat je als extravert wordt aangesproken.

Ik krijg regelmatig te horen: “Wat ben je stil! Je mag wel wat zeggen” maar ik hoor nooit iemand tegen een extravert persoon zeggen: “Wat praat jij veel! Je mag wel even wat stiller zijn”

Over het algemeen worden extraverte eigenschappen wel meer als de norm gezien, naar mijn ervaring. Maar goed, het is anekdotisch bewijs verder.

16 likes

Ja dat ervaar ik ook zo, maar juist daarom staat het me enorm tegen. Terwijl ik zelf meer introvert ben dan extravert, maar die boeken bevestigen voor mij alleen maar het stigma dat ook tegen mij gebruikt wordt en waar ik me persoonlijk helemaal niet mee identificeer.

1 like

Als men hierin geinteresseerd is raad ik het boek Bad Blood over haar aan. Vond ik ook super interessant. En HBO heeft er een docu over

3 likes

Ik vind het ook zo irritant. Alsof mensen alleen maar introvert of extravert zijn. Er zijn zoveel mensen die van beide kanten trekjes hebben.
En het is toch logisch dat het lijkt alsof de wereld is gebouwd op extraverten? Die zijn immers meer zichtbaar, maar er is een heel groot deel van de wereldbevolking dat gewoon prima functioneert als grotendeels introvert. En ja voor sommige mensen met meer introverte eigenschappen zijn sommige onderdelen van het leven niet gemaakt, zoals een heel extravert beroep. Dat is andersom net zo.

Ik vind het ook irritant dat ik altijd direct als introvert word bestempeld waardoor ik mijn meer extraverte kant minder graag laat zien. Ik ben gewoon een kat-uit-de-boomkijker, maar daarna kan ik best extravert zijn. En ik ken ook mensen waarbij het precies andersom is.

8 likes

Haha volgens mij zitten wij een beetje in dezelfde hoek op insta. Ik vind natuurlijk ouderschap op zich heel interessant en het sluit aan bij mijn gevoel maar waarom horen daar afgrijselijke wollen maillots (die dus niet als maillot maar boxpakje met overal bubbels van spekkies en de trui die erin zit worden gedragen) bij? En zo duuuuur allemaal.
Dan vind ik Elise Joanne bijv weer verfrissend om de Hema- en Zeeman outfitjes maar dat is voor mij weer irritainment om andere redenen :grin:. Zo hebben al die influencers hun leuke en stomme kanten. Net echte mensen.

Even iets anders; zijn jullie ook zo benieuwd naar het geslacht van baby 3 van Michelle Bollen? Voelt raar om soms zo met iemand mee te leven en spanning te voelen. Ik las laatst dat ze het al weten maar nu nog niet gaan delen ivm een aantal zure en kinderachtige reacties …

1 like

Herkenbaar! Hier ook natuurlijk ouderschap (als in rapley eten, samen slapen indien kind dat wil, lang borstvoeding etc) maar mét kleding van de Wibra/Zeeman/H&M. En ook absoluut niet genderneutraal bijvoorbeeld🤣

1 like

Volgt hier trouwens iemand love.laugh.loet? Zij is de enige die mij af en toe echt influenct maar dan niet per se met materiële dingen maar de simpele huiselijke dingen die zij met haar dochter doet zoals samen logeren op zolder, picknicken in de woonkamer, zo leuk is dat. Zo zag ik het moederschap vroeger voor me maar door de dagelijkse hectiek schieten dat soort dingen er bij mij bij in, dus ik vind haar wel inspirerend. Het is ook echt een blij ei altijd.
Ben benieuwd of iemand weet wat er met haar man is… hij is ziek en het klinkt ernstig maar ook zo vaag… het is wel typisch iets voor haar om daar niets over te vertellen. Positive vibes only, beetje oppervlakkig.

4 likes

Haha iemand zei hier laatst over Billie Rose in haar pastelkleurige wereld en ik kan het niet meer anders zien nu hahaha.

2 likes

Haha ja echt, die maillots met bretels, te grappig en dan zo’n hele hype eromheen.
En ik herken dan weer helemaal wat je zegt over EliseJoanne haha. Irritaintment!! Mooie term. Maar inderdaad geen wollen rompers! :ok_hand:

De kleine helft als in een schatting van 30%?

Dan is het gebrek van begrip voor introverten nog erger dan ik dacht dat het was. Ik heb echt m’n hele leven alleen maar commentaar gehad. ( i know n=1).
Heb vooral het idee dat stille mensen, verlegen personen en introverten (al is dat een schaal, natuurlijk) op één hoop gegooid worden.
Je bek open trekken is de norm, want als je dat niet doet ben je één van bovenstaande. Maar goed, labels. :joy:

4 likes

Ja precies.

Wat, wat?

1 like

Ze gebruikt ook die filters in haar stories die dat beeld verergeren. :joy:

1 like

Ze blogt voor mamaplaats, als iets bestaat uit spon is dat het wel. Maar bovendien zet haar kind in voor advertenties. Toch iets om eens aan te denken als je haar IG/kind ziet. Onderstaand even in 2 minuten gevonden, er zal vast nog veel met kind te vinden zijn.

Klopt, was warrig :sweat_smile:.

Ja, dat dacht ik ook altijd… :sweat_smile:. Nu ben ik ook in de war. Misschien moet ik er maar verder niks over zeggen. :slight_smile:
Merk alleen dat mensen die veel praten en weinig zeggen meer gewaardeerd lijken te worden dan degenen die weinig praten en veel zeggen (maar ook dat is n=1). En geen idee meer of dat onder ‘intro/extravert’ valt, of verlegen of watdanook, labels zijn stom.

1 like