Ze bleek vreemd te gaan geloof ik. Heeft het toen opgebiecht aan hem
Volgens mij was er iets met de baby’s waardoor ze in het ziekenhuis testen moeten doen en toen heeft ze het opgebiecht.
Volgens mij had een van die meisjes een bloed transfusie nodig en bleek ze een bijzondere bloedgroep ofzo te hebben die hij niet heeft en de moeder van de twee meisjes ook niet. Dus toen kwam het uit.
Het kan ook dat je weinig zegt en als je dan wat zegt het niet echt slim of overtuigd overkomt.
Er zullen ook heus mensen zijn die heel veel zeggen en ook nog eens heel vaak rake dingen.
Je kunt het niet zo veralgemeniseren. Het is niet zo dat stille mensen per definitie slimmer zijn en luidruchtige mensen altijd dom.
Haha wow dit is echt zoiets als uit een film hè. Wat zou dat ziekenhuispersoneel ook niet gedacht hebben
Ik heb het nergens over slim of dom. En ik gaf duidelijk aan dat het iets is wat ik op merk, dus dat is per definitie niet algemeen maar een n=1 ervaring.
Je zei “ik ben benieuwd naar de andere kant”
Klopt. Als je een prater bent, krijg je ook wel is (of altijd) het commentaar te horen dat je aandacht opeist of dat je niet zoveel moet praten? Meer moet luisteren en anderen aan het woord moet laten? Dat het als een negatieve eigenschap wordt neergezet? Het in elk rapport sinds groep 4 stond als opmerking dat je wel heel erg aanwezig bent?
Want dat bedoel ik met andere kant.
Het is in ieder geval stukken beter leesbaar dan het gehakt van Annic. Goede punten kaart hij aan.
Dat ligt er helemaal aan wat je dan zoal zegt lijkt me…
Dan wordt het al per definitie anders beoordeelt vergeleken met stille mensen: worden op een karaktereigenschap ipv inhoud.
Of ik heb al 25 jaar pech met docenten / collegas / werkgevers
Dus mensen die boeken over introverten afzetten als iets geks, dat snap ik niet.
Mijn twee centen: in mijn beleving wordt ‘Je mag best wat meer zeggen hoor!’ gezien als aanmoedigend/‘leuk’ (voor de ontvanger niet leuk denk ik) en ‘Je praat wat teveel.’ best hard/onbeschoft/onleuk. Dat geeft in mijn ogen wel aan dat extraverter zijn over het algemeen ‘gewenster’ is.
Wauw dus als dat niet nodig was geweest en zij had t niet verteld, was hij er misschien niet of pas veel later achter gekomen. Bizar
Ik vond dat echt sneu voor hem. Echt zielig om dat zo achter te komen na een te vroege bevalling met al veel zorgen.
Haha mooie vergelijking. Zo ervaar ik het ook, maar aan de andere kant is het soms ook heel leuk om met geduld stille mensen vragen te blijven stellen of bij een groep proberen te betrekken en te zien dat dat dan lukt.
Het lijkt nu net of ik in de ENFP Facebookgroep zit daar gaat het altijd over zulke dingen. Voor wie denkt: ENFP wattes? Doe eens een gratis online MBTI persoonlijkheidstest, echt super interessant!
Ik vind het als stil persoon leuk om te kijken of iemand anders z’n mond kan houden of zelf actief kan luisteren (liever het eerste, dat tweede is vaak te moeilijk gebleken ;))
Ha, in QI ging het een keer Meyer Briggs… En dat er elke keer iets anders uit kwam ofzoiets.
NEE. Niet over beginnen dan gaat iedereen vertellen wat ze zijn en dat ze zich toch wel erg herkennen in de uitkomst.
DUH je hebt net een hele lijst vragen over jezelf ingevuld, nogal logisch dat je je erin herkent HÈ
Q1? Dan ga ik dat opzoeken en er hier verder m’n mond over houden.
Maar extravert/druk/aanwezig zijn staat actief luisteren niet in de weg he.
Eensgelijks maar dan qua praten. Als ik iemand ken kan ik ook heus wel lullen en enthousiast zijn etc. Vaak is het bij onbekenden eerst de kat uit de boom kijken, maar nog vaker hangt het van de sfeer af.
Puntje bij paaltje, een mix is denk ik het best. Kom je allebei aan je trekken
@pininhetweb QI, Quite Interesting, een panelshow van de BBC over allerlei verschillende onderwerpen. Maar die Meyer Briggs heeft opzich wel iets interessants hoor!