Oeh interessant, een verbod. Kleven denk ik heeel veel haken en ogen aan. Maar inderdaad een supergroot deel van het leven van die kids is dus voor all-the-world beschikbaar. Zelfs al zeggen veel influencers juist heel veel (driftbuien? Etc) ook niet in beeld te brengen. Ik zag hier ook al meningen voorbij komen van ‘ik vind dit of dat kind verwend /irritant/ etc.’ Waar ligt een grens dat de overheid moet ingrijpen? Vind ik wel heel ingewikkeld.
Het lijkt me sowieso wel echt fucked up als opgroeiend kind, dat je het misschien zelf niet wilt maar weet dat de centen van het gezin ervan afhankelijk zijn. Ga dr maar aan staan, om dan je ouders echt te vragen echt te stoppen.
Daarbij komt dat volgens mij veel van die influencers met kids op een glijdende schaal zitten. Voor hen is het normaal. Je kunt er bijna niet meer met een buitenstaander blik naar kijken. Voorbeeld Kelly Caresse. Eerst kids niet met gezicht in beeld want ‘anders hebben mensen al een indruk van ze voor ze nog maar in het echt ontmoet te hebben’. Dan opeens is dat geen punt meer. Nu worden ze ook nog papa’s baan…