En @Croque nee precies, dat dacht ik ook al. Naja haha good for him dat hij ambities heeft
Ik denk eerlijk gezegd dat Huismuts steeds meer gaat verdienen met influencen en hij haar daarmee gaat ondersteunen. De kinderen zijn nog jong en kunnen gebruikt worden in camapagnes. Later willen ze dat misschien niet meer.
Dus ik denk dat ze nog een paar jaar zoveel mogelijk uit een indluencersinkomen gaan halen.
Als ik iets deel met mijn moeder wat ik nog niet de hele wereld in wil slingeren, moet ik bijna altijd aan haar vragen “wil je dit niet op Facebook zetten aub.” Ik besefte me net hoe vervelend ik dat soms vind, ik kan me niet voorstellen hoe dit moet zijn voor opgroeiende kinderen van influencers die over een aantal jaar misschien hetzelfde gesprek moeten voeren, maar dan over duizenden foto’s en uren beeldmateriaal, en waarbij het ook nog eens om de inkomstenbron van hun ouders gaat.
Ik hoop echt dat het zo inzetten van je kinderen op sociale media snel verboden of in ieder geval streng gereguleerd wordt
Oeh interessant, een verbod. Kleven denk ik heeel veel haken en ogen aan. Maar inderdaad een supergroot deel van het leven van die kids is dus voor all-the-world beschikbaar. Zelfs al zeggen veel influencers juist heel veel (driftbuien? Etc) ook niet in beeld te brengen. Ik zag hier ook al meningen voorbij komen van ‘ik vind dit of dat kind verwend /irritant/ etc.’ Waar ligt een grens dat de overheid moet ingrijpen? Vind ik wel heel ingewikkeld.
Het lijkt me sowieso wel echt fucked up als opgroeiend kind, dat je het misschien zelf niet wilt maar weet dat de centen van het gezin ervan afhankelijk zijn. Ga dr maar aan staan, om dan je ouders echt te vragen echt te stoppen.
Daarbij komt dat volgens mij veel van die influencers met kids op een glijdende schaal zitten. Voor hen is het normaal. Je kunt er bijna niet meer met een buitenstaander blik naar kijken. Voorbeeld Kelly Caresse. Eerst kids niet met gezicht in beeld want ‘anders hebben mensen al een indruk van ze voor ze nog maar in het echt ontmoet te hebben’. Dan opeens is dat geen punt meer. Nu worden ze ook nog papa’s baan…
Ok en soms, heeeeeel soms, verdenk ik sommigen er bij een 3e zwangerschap wel eens van dat een piepklein pro-argument toch ook was dat ze dan weer even vooruit kunnen qua ‘content’.
Maar dat is wel echt heel slecht gedacht.
Vooral op het je kind inzetten om geld mee te verdienen (op social media). Een algemeen verbod op foto’s van kinderen plaatsen zonder toestemming lijkt me inderdaad niet heel haalbaar (op grote schaal, in kleine kringen zoals bv op dit forum kan het dan weer wel).
Ik vind het idee dat je eigenlijk de politieagent moet uithangen al vermoeiend.
Gelukkig is mijn familie niet van de social media, maar kan me voorstellen dat dat bij anderen anders is: “wat maakt één fotootje nou uit?” (x30).
Maar dit is toch bijna geen doen? Ik heb geen kinderen maar als ik ooit kinderen heb, zou ik daar echt wel foto’s van willen delen met mijn net 250 volgers (die ik bijna allemaal ‘ken’) op mijn Insta account met een slotje. Dat kunnen ze dan toch niet verbieden lijkt me?
Hier mag absoluut een verbod op komen
Lekker boeiend en relevant ook die kapotte droger trouwens
Wat is dit
Dat is een spuitluier, babypoep kan nogal intense kleuren hebben.
Mijn dochter heeft dit ook wel gehad toen ze klein was, maar het laatste wat in me opkwam was om een foto te maken.
Eerder “shit shit shit hoe krijg ik dit schoon???!!” (Spoiler alert; ossengalzeep)
Wel met de LOA hoor!!!111
Dit vind ik dus echt zó zwaar grensoverschrijdend he. Bah. Stel dat iemand een volwassen persoon zou delen online die in zijn eigen ontlasting zit dan zou daar enorm over gevallen worden, en dit…? Echt zo sneu voor dat kindje.
Omg!!! Hoe komt dat ook op die arm??? Arm ding
Haha spuitluier kan overal poep geven. Soms zit je er zelf ook onder. Het eerste wat je denk is w t h hoe krijg ik dit schoon in plaats van laat mij even met vieze handen mijn mobiel pakken.
Anders helpt ze haar kind eerst even. Die spuitpoep is hartstikke zuur en echt verre van lekker voor het tere huidje van een pasgeboren baby maar nee, maak nog even rustig een foto en story.
Omdat moeders druk met haar telefoon was en baby het ondertussen met de armpjes alle kanten op kon maaien
Bij baby’s kan het er met kracht uitkomen, zeker als ze borstvoeding krijgen. Ze wriemelen ook nogal dus poep zit zo aan de rug van een heel kleintje.
Bij mijn dochter was het standaard zo dat als ze borstvoeding had gehad, ze binnen een kwartier haar luier keihard volblies. Was altijd aan de dunne kant en dan moest je snel zijn om lekkage te voorkomen.
Zo zielig